کرونا

از هر ۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا، ۶ نفر (۸۶٪) متوجه بیماری خود نمی‌شوند یا آن را با یک سرماخوردگی ساده اشتباه می‌گیرند.

به گزارش مشرق، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد از هر ۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا، ۶ نفر (۸۶٪) متوجه بیماری خود نمی‌شوند یا آن را با یک سرماخوردگی ساده اشتباه می‌گیرند.

این تحقیق که در مجله معروف Science منتشر شده، از این دست مبتلایان به عنوان 'ناقلان خاموش' یاد می‌کند که می‌توانند ویروس را به دیگران انتقال داده و بعضاً باعث ابتلای شدید آن‌ها به این بیماری شوند.

بیشتر بخوانید:

تدابیر حمایتی دستگاه‌ها برای کمک به اصناف در برابر کرونا

«جفری شامان» یکی از بانیان این تحقیق از دانشگاه کلمبیا می‌گوید این افراد به دلیل اینکه علائم خاصی ندارند بیش از دیگران باعث گسترش بیماری می‌شوند.

کارشناسان با توجه به یافته‌های این تحقیق، خانه‌نشینی و عدم حضور در اماکن عمومی را بهترین و موثرترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا برشمرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    21 3
    پس اینکه می گویند بعضی ها علائم خاصی ندارند ، دروغ است . تمام کسانی که مبتلا می شوند علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا را دارند . ولی یک درصدی علائم حاد و خطرناک پیدا می کنند که نیاز به بستری شدن دارند .
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      26 0
      دوست عزیز به عنوان یه نفری کمی در مورد عوامل بیماری زا کار کرده ام عارض هستم که ماسکهایی موثر هستند که در حملات شیمیایی موثر هستند و در ضمن اونقدری که همه به ماسک و دستکش تاکید دارمد به عینک مخصوص تاکید ندارند که از قضا مهمتر هم هست
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    18 0
    به این خاطره که باید زدن ماسک واسه همه اجباری بشه حاله هی شما بگین همه ماسک نمیخوان
    • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      24 1
      اگه ماسکی پیدا بشه همه باید بزنند مگه نه پلیس برخوردکنه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      20 0
      با پارچه و چند لایه دستمال کاغذی بدوز خودت. هر ماسک نهایتا چهار ساعت بیشتر کاربرد نداره تو محیط بیرون.
  • CA ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    8 1
    بنظر من در دو حالت امکان حاد شدن و احتمالا مرگ هست یکی اینکه سیستم ایمنی به چالش کشیده نشده باشه قبلاً تا مشکلات نبود مواد مغذی در بدن مشاهده بشه که در افراد پیر چنین اتفاقی میفتد دوم افرادی که چالش استرسی بسیار دارند و کاهش شدید مواد مغزی بدن دارند ولی بدان توجه نمی‌کنند برای همین بدن در مقابل بیماری تسلیم میشود. برای همین سناریو مرگ در اثر کرونا در ایتالیا و اسپانیا و فرانسه با سناریو مرگ در ایران و چین متفاوت هست. در ایران علت مرگ استرس زا از بودن شرایط زندگی بدون توجه به کمبود مواد مغذی هست برای همین در ایران میبینیم که جوانتر ممکن است تسلیم این بیماری بشوند ولی در غرب افراد سالمند که چالش سیستم ایمنی نداشته‌اند.در چین نیز شبیه الگوی ایران هست ولی سن افراد بیشتر هست و در سنین جوانتر چالش استرسی کمتری دارند. البته این نظر من هست ولی بایستی در ایران اولا مواد مغذی کامل همه مصرف کنند بخصوص مولتی ویتامین و املاح معدنی و عناصر کمیاب و البته ویتامین ث بالا و البته امگا سه امگا شش امگا نه متوازن یعنی امگا شش به امگا سه دو به یک باشد. در ایران بایستی مرغداری ها خوراک flaxseed یا همان تخم کتان به مرغ بدهند تا امگا سه در تخم‌مرغ بطور طبیعی یافت شود. یا کپسول ژله ای امگا سه امگا شش امگا نه با گرید پزشکی همه مصرف کنند بخصوص غذاهای دریایی که در از امگا سه هست. روغن های موجود در گردو و فندق و غیره امگا نه هست.همه چای سبز دو ساعت بعد از شام همراه با ترکیبات منیزیم و ویتامین ث مصرف کنند.هدف خواب عمیق و کاهش استرس هست. شرایط اجتماعی استرس زا کاهش یابد . اگر این مسائل حل شود کسی از کرونا نخواهد مرد.
    • ایرانی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      4 1
      سلام ،حوصله ات رسیده این همه نوشتی ؟خلاصه .
  • CA ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
    9 1
    دو تا ماسك با پارچه درست كنيد ،بشور و اتو زن وبپوش و دوباره ، فكر كنم اين زندگي اينده ادمها باشه
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      7 1
      چه طوری ماسک و بپوشم؟؟
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
      8 1
      از پاهات بکش بالا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس