پامپئو پمپئو

وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارات دولت چین درباره اینکه ممکن است ویروس کرونای جدید نتیجه جنگ بیولوژیک واشنگتن باشد واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به موضع‌گیری چین درباره اینکه ممکن است آمریکا عامل انتقال ویروس «کرونای جدید» به شهر «ووهان» برده باشد واکنش نشان داد. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا از چین خواسته از انتشار «شایعات عجیب و غریب» درباره ویروس کرونا خودداری کند. وی با وجود این توضیحی درباره سئوالاتی که دولت چین پنجشنبه گذشته از آمریکا مطرح کرده ارائه نکرد. 

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکا درباره شیوع کرونا متهم است؟

دولت چین پنج‌شنبه از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند. 

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: «شروع [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»

وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»

او در مورد احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود، توضیحی نداد، اما در روزهای گذشته مقام‌های چینی در مورد اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید کرده‌اند.

هفته گذشته وزارت خارجه چین از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه از ویروس کرونا تحت عنوان «ویروس ووهان» یاد کرد، انتقاد کرد و اظهارات وی را در تضاد با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت خواند.

در پی این موضع‌گیری، وزارت امور خارجه آمریکا جمعه سفیر چین در واشنگتن را به دلیل اظهارات مقامات چینی درباره انتقال ویروس کرونا به ووهان توسط ارتش آمریکا فراخواند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    14 3
    کار همین خوک کثیف آمریکاییه و با دستور پینوکیوی ابله.
  • ابوعلى IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 2
    افراد خبيث و بدجنس در ميان سياستمداران كم نيست اما از اين جونور بى سر و پا تر و بى شخصيت تر من نديدم ! عاخه اينقدر بيشعور ؟! اينقدر دهن لقّ ؟! شك ندارم بجز خود ترامپ كسى نتونه ركورد شو بزنه !
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    3 2
    خب پس کار خود نکبتشون بوده. خدا میدونه چه اهداف شومی رو از این جنگ پیلوت بیولوژیکی دنبال می کنند. چی رو میخوان در بعد جهانی محک بزنند؟ توان ملتها. توان اقتصادی. لعنت بر اشرار
  • ناشناس IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    9 2
    شاید برای این چینیها درس عبرت بشه که ازاین به بعد نیروهای نظامی آمریکا رو به کشورشون راه ندن و نسبت به بقیه آمریکاییها با احتیاط بیشتری رفتار کنند .
  • مهدیان پران IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 4
    همه این اتفاقات زیر نظر شیطان بزرگ آمریکاست، کاملا مشخص هست که این ویروس از آزمایشگاه‌های آمریکا بیرون اومده
  • ناشناس IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    حداقل نظرم رو به عنوان در دست بررسی یا غیر قابل قبول حساب می کردین .
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 5
    خدا متلا کنه مشرقیون منافق رو
  • حسن DE ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    8 0
    خدا نیامرزه سازنده و استفاده کننده از این ویروس رو چقدر انسانها میتونن پست باشن
  • US ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    5 0
    مردم آمریکا فروشگاههای زنجیره غذایی را خالی کردند!دریغ از یک با غیرت در وزارت خارجه که بگویند گرسنگان غذا شما هستید نه ملت بزرگ ایران!
  • CA ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    9 1
    بنظرمن حتی اگه یک کشور لیبرال واکسن کرونا رو ساخته باشه که بنظرم بعید هست چون زمان خیلی بیشتری میخواد و اگر هم ساخته باشه یعنی دستی در کار تولید کرونا داشته اند بایستی از خرید این واکسن خودداری کنیم چون ممکن هست عوارضی داشته باشه که بخواهند داروهای بعدی را به ما بفروشند! هیچ موقع به شیطان اعتماد نکن حتی اگر در بدترین حالت باشی.
  • DE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    2 0
    بهتره بگیم ویروس دو قلو ( صهیونیستی - امریکایی ) کرونا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس