کد خبر 1052555
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
عکس/ گرمخانه‌های تهران در روزهای کرونایی

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از نادیده گرفتن گرمخانه‌های پایتخت در تزریق کمک‌های دولتی انتقاد کرد و در عین حال از شلوغی گرمخانه‌های پایتخت در پی تعطیلی مراکز ماده ۱۶ خبر داد.

به گزارش مشرق، مالک حسینی در نشست خبری مجازی که عصر امروز برگزار شد با بیان اینکه در پی شیوع کرونا توانستیم اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام دهیم گفت: با کمک سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آموزش و ارائه لوازم بهداشتی به کودکان کار که در گودهای زباله اطراف تهران هستند توانستیم اقدامات موثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به اذعان مسئولان گودهای زباله اطراف تهران با توجه به حساسیت ایجاد شده در سطح شهر بسیاری از زباله گردان دیگر فعال نیستند، گفت: با توجه به توقف فعالیت تعدادی از زباله گردان، قطعا این افراد با مشکل معیشتی روبرو می‌شوند که ما در این میان دغدغه امنیت غذایی آنها را داشتیم که در همین راستا اقدام به طبخ روزانه ۲۰۰ پرس غذا ویژه این افراد می‌کنیم که البته آماده هستیم با استفاده از ظرفیت خیرین این تعداد را به ۱۰۰۰ پرس غذا در روز افزایش دهیم.

ببینید:

عکس/ گرمخانه‌های تهران در روزهای کرونایی

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات متعددی در گرمخانه‌های تهران در آستانه سال نو می‌شد اما حالا با توجه به شیوع کرونا تعدادی از این برنامه ها را متوقف کردیم، گفت:‌ در پی شیوع کرونا نمی‌توانیم برنامه‌های جمعی برگزار کنیم اما قطعا نسبت به پهن کردن سفره هفت سین و توزیع سبزی پلو با ماهی میان کارتن خواب‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۲۷ مورد مشکوک به کرونا در گرمخانه‌های تهران شناسایی شد که با همکاری اورژانس آنها را به مراکز درمانی منتقل کردیم گفت:‌ خوشبختانه تست کرونا این ۲۷ کارتن خواب مثبت نبود.

حسینی افزود: ما در روزهای ابتدایی با مشکل تامین ماسک برای مددجویان‌مان مواجه بودیم که خوشبختانه خط تولید ماسک توسط این افراد کارتن خواب و معتاد که آشنا به خیاطی بودند راه اندازی شد و حالا نه تنها برای تمامی گرمخانه‌ها ماسک تولید می‌کنیم حتی به هلال احمر نیز این ماسک‌ها را تحویل دادیم و روزانه ۳۰۰۰ ماسک توزیع می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اخیرا باخبر شدیم که ستاد اجرایی فرمان امام و ستاد مبارزه با مواد مخدر ۱۴ میلیارد تومان به حوزه کودکان کار و کارتن خواب‌ها کمک کرده است، گفت: با اینکه این کمک در راستای کنترل شیوع کرونا و توزیع اقلام بهداشتی بین این افراد بوده است اما شهرداری تهران و گرمخانه‌های پایتخت به هر دلیلی که اطلاعی از آن نداریم، در دریافت این کمک‌ها نادیده گرفته شده‌اند و باید اعلام کنم که شهرداری تهران بار سنگین مبارزه با کرونا در گرمخانه‌ها را به تنهایی به دوش می‌گیرد.

وی افزود: در حالی ما در حوزه کودکان کار و گرمخانه‌ها حتی یک ریال هم دریافت نکردیم که با توجه به تعطیل شدن جذب معتادان ماده ۱۶ و ندامتگاه‌ها و تشدید پدیده افراد بی سرپناه در تهران که توان خروج از پایتخت را ندارند، پذیرش گرمخانه‌های پایتخت افزایش یافته است. به گونه‌ای که در پی شیوع کرونا تعداد مراجعین به گرمخانه‌های پایتخت حتی از شب‌های برفی تهران نیز بیشتر بوده است و شهرداری به تنهایی بار این مسئله را به دوش می‌کشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس