کد خبر 1052041
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
مشق ایثار و جهاد دانش‌آموزان بسیجی/ از دوخت ماسک تا ضدعفونی مدارس و معابر - کراپ‌شده

در روزهایی که مدارس کشور به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل است، دانش‌آموزان بسیجی آستین همت بالا زدند و در کنار رسیدگی به درس و مشق‌شان، برای پیشگیری از ویروس کرونا در جامعه تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، در روزهایی که مدارس کشور به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل است، دانش‌آموزان بسیجی آستین همت بالا زدند و در کنار رسیدگی به درس و مشق‌شان، برای پیشگیری از ویروس کرونا در جامعه تلاش می‌کنند.

دامنه فعالیت دانش‌آموزان بسیجی خیلی گسترده است؛ بخشی از دانش‌آموزان در حال دوخت ماسک ساده صورت هستند؛ این کار در کارگاه‌های کوچک و در منزل در حال انجام است و بی‌وقفه تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این کارگاه دوخت ماسک است که با 8 دستگاه چرخ خیاطی در مدرسه‌ای در منطقه ۷ تهران به تولید  
ماسک صورت می‌پردازند. 

دانش‌آموزان بسیجی شهرستان گلوگاه در منزل برای کمک به پیشگیری از ابتلا مردم به کروناویروس به دوخت لباس، کلاه و ماسک می‌پردازند.

در کار جهادی بین دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه فرقی نیست؛ دانش‌آموزان دبستان ‌شایستگان لمراسک در برش و آماده سازی ماسک برای شهروندان شهرستان گلوگاه جهت آمادگی مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کنند. 

دانش‌آموزان روستای والمازو وتیرتاش در حال دوخت 300 عدد ماسک، 30 عدد لباس، 30 عدد کلاه و 30 عدد کفشک هستند.

ذوق و شوق دانش‌آموزان برای کمک بسیار زیاد است و هر دانش‌آموزی تلاش می‌کند بتواند سهمی را ایفا کند. جالب است که در این مسیر خستگی را هم شکست دادند و پس از انجام تکالیف و خواندن درس‌هایشان پای کار هستند.

رضا یکی از دانش‌آموزان دبستانی است که در این طرح حضور دارد؛ او می‌گوید: احساس می‌کنم برای جامعه مفید هستم و می‌توانم کاری انجام دهم تا مردم به کرونا مبتلا نشوند.

وی ادامه می‌دهد: در این مدت پرستاران خیلی زحمت کشیدند و ما باید بتوانیم یک کاری برای آنها انجام دهیم و از آنها تشکر کنیم؛ به همین دلیل برایشان ماسک درست می‌کنیم.

یکی دیگر از کارهایی که دانش‌آموزان بسیجی انجام می‌دهند، ضدعفونی کردن مدارس و معابر است؛ مجتبی باستان جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور می‌گوید: کانون همیاران بهداشت و سلامت در حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی در سراسر کشور تشکیل شده است.

وی ادامه می‌دهد: دانش‌آموزان بسیجی فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند که که شامل ضدعفونی مدارس با همکاری مدیر مدرسه، ضدعفونی کردن بانک‌ها، ایستگاه‌ها و اماکن عمومی با هماهنگی مسؤولان شهری و آگاه‌سازی مردم محله است.

ضدعفونی کردن پاساژها و معابر یکی از کارهایی که دانش‌آموزان بسیجی به صورت خودجوش پای کار آمدند تا اجازه ندهند که کروناویروس بتواند در جامعه خودنمایی کند.

تصویر زیر دانش‌آموزان بسیجی شهرقدس از توابع شهرستان‌های استان تهران را نشان می‌دهد که در حال ضدعفونی پاساژهای این شهر هستند.

یک کار ویژه دانش‌آموزان بسیجی این است که شماره تلفنی در اختیار افراد کهنسال گذاشتند تا هر وقت نیاز به خرید آذوقه منزل دارند با آنها تماس بگیرند و این نوجوانان و جوانان به جای آنها خرید کنند تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از خانه خارج نشوند.

البته دانش‌آموزان این فعالیت‌ها را با هماهنگی مسؤولان شهری انجام می‌دهند و در گروه‌های منسجم و بر اساس برنامه‌ریزی که کردند، معابر را ضدعفونی می‌کنند. 

عده‌ای هم مسؤولیت ضدعفونی دستگاه‌های خودپرداز را دارند و این کار تا شب ادامه دارد؛ محمدرضا یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: وقتی ما پزشکان و پرستاران را می‌بینیم که جانشان را کف دستشان گذاشتند و برای سلامت مردم تلاش می‌کنند، این کارها که دیگر چیزی نیست.

وی اضافه می‌کند: ما تلاش می‌کنیم که محیط اطرافمان عاری از ویروس باشد و مردم بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند.


 اما یک کار دیگری که دانش‌آموزان انجام می‌دهند، آموزش است و تلاش می‌کنند تا خانواده، اطرافیان و مردم را با نکات سلامت و موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا آشنا کنند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی می‌گوید: تمام واحدهای بسیج دانش‌آموزی در فضای مجازی به دانش‌آموزان درباره پیشگیری از کرونا آگاه‌سازی می‌کنند و همچنین دانش‌آموزان موارد پیشگیری را هم باید خودشان رعایت کنند و هم به خانواده و اطرافیان آموزش دهند.

و اما کار دیگر که دانش‌آموزان بسیجی انجام می‌دهند، تهیه بسته‌های سلامت و توزیع بین مردم است؛ امیر یکی از دانش‌آموزان بسیجی می‌گوید: این بسته‌های سلامت حاوی بروشورهای سلامتی، دستکش، ماسک و ژل ضدعفونی است.

وی ادامه می‌دهد: این کار برای این است که بتوانیم مردم را با مسائل بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا آشنا کنیم و وقتی بسته‌ها را ارائه می‌دهیم، این موارد را هم یادآور می‌شویم.

این دانش‌آموز بسیجی اضافه می‌کند: ما در انجام این فعالیت‌ها به سلامتی خودمان هم توجه می‌کنیم و موارد ایمنی و سلامتی را رعایت می‌کنیم.

آری دانش‌آموزان تلاش می‌کنند در این روزهای خاص کشور و در شرایطی که بیماری کرونا، برخی مردم را به بیمارستان‌ها کشانده است، برای سلامتی مردم جامعه‌شان کاری کنند و هر گامی هر چند کوچک را بردارند.

دانش‌آموزان مطمئن هستند که همه با هم و در کنار هم می‌توانند کرونا را شکست دهند و بزودی جشن شکست کرونا را بگیرند. ان‌شاءالله.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس