کد خبر 1051796
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
عبدالقادر اعماره

وزیر حمل و نقل دولت مغرب پس از بازگشت از یک کشور اروپایی به ویروس جدید کرونا مبتلا شد.

به گزارش مشرق، نتیجه آزمایش «عبدالقادر اعماره» وزیر حمل‌ونقل دولت مغرب، درباره ابتلا به ویروس «کووید۱۹»، پس از بازگشت وی از یک سفر رسمی به اروپا مثبت اعلام شد.

وزارت حمل و نقل مغرب اعلام کرد:« عبدالقادر اعماره پس از بازگشت از یک ماموریت رسمی به چند کشور اروپایی به دلیل اینکه احساس خستگی غیرعادی همراه با سردرد می‌کرد  مورد معاینه پزشکی و آزمایش قرار گرفت و آلودگی وی به ویروس کووید ۲۰۱۹ تایید شد».

بیشتر بخوانید:

۲۰ ثروتمند برتر جهان یک شبه ۸۰ میلیارد دلار ضرر کردند

اسپانیا به مدت ۱۵ روز حالت فوق‌العاده اعلام کرد

ابتلای یک عضو دیگر دولت ماکرون به کرونا

بر اساس این بیانیه با توجه به اینکه علائم ظاهر شده در وزیر سطحی است و جای نگرانی ندارد، طبق توصیه پزشکان چهاده روز در منزلش قرنطینه خواهد بود و وظایف کاری خو را از راه دور و از طریق بستر اینترنت پیگیری خواهد کرد.

تاکنون ۱۷ مورد ابتلا به این ویروس در مغرب گزارش شده که یک نفر از آنها بهبود یافته و یک زن ۸۹ ساله جان خودش را از دست داده است.

هشت نفر از مبتلایان مربوط به مهاجران مغربی است که چهار نفرشان مقیم اسپانیا، سه نفرشان مقیم ایتالیا و یک نفرشان مقیم فرانسه بوده است. این افراد در تاریخ‌های ۲۴ فوریه تا ۱۲ مارس، وارد شهرهای تطوان، رباط، الدار البیضاء، فأس و خریبکه شده‌اند. 

مرزهای زمینی بین مغرب و اسپانیا نیز بسته شده است. تردد گردشگران مختل شده و خیلی از آنان سرگردان هستند.

دولت مغرب از پنجشنبه و بامداد جمعه تصمیم گرفت که همه پروازها و سفرهای دریایی از و به کشورهای فرانسه، اسپانیا، آلمان، هلند، بلژیک و پرتغال در اروپا و الجزائر در همسایگی خود را تا اطلاع ثانوی به دلیل نگرانی از شیوع کرونا تعلیق کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس