کد خبر 1051075
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
داروهای بیماران مبتلا به کرونا در کدام داروخانه‌‌ها عرضه می‌‌شود؟

مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو از عرضه داروی بیماران کرونایی نیازمند به قرنطینه خانگی، در داروخانه‌های منتخب خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر علی رزازان درباره تأمین داروی بیماران مبتلا به کووید 19 اظهار کرد: داروی بیماران مبتلا به کرونا تا پیش از این تنها در بیمارستان‌ها توزیع می‌شد، اما با تمهیدات اندیشیده شده در سازمان غذا و دارو درمورد مبتلایانی که با تشخیص پزشک معالج نیاز به قرنطینه خانگی دارند، مقرر شد داروی این دسته از بیماران از طریق داروخانه‌های منتخب عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نکاتی برای شست‌وشوی میوه و سبزی در پی شیوع کرونا

وی افزود: از امروز داروی بیماران مبتلا به کرونا علاوه بر بیمارستان‌ها در داروخانه های سرپایی بیمارستان‌ها در اختیار بیمارانی که اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت شده و نسخه پزشک متخصص دارند، ارائه می‌شود. در تهران، داروخانه‌های 13 آبان و شهید کاظمی نیز این داروها را عرضه خواهند کرد.

مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو درمورد نحوه عرضه داروی بیمارن کرونایی در استان‌ها تصریح کرد: در شهرهای بزرگ دو داروخانه برای عرضه این داروها مشخص شده است و در شهرستان‌ها نیز مراکز خدمات جامع سلامت داروهای بیماران مبتلا به کرونا را عرضه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه داروهای اشاره شده مخصوص مصرف بیماران مبتلا به کروناست، خاطرنشان کرد: این دارو به هیچ وجه جنبه پیشگیرانه ندارد و تنها با ارائه نسخه پزشک متخصص و ثبت اطلاعات بیمار در سامانه ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    3 2
    اصلا دارویی وجود نداره. کلاهبرداریه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس