کرونا نمایه

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای درخصوص خبر درج شده در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مبنی بر "تولید و عرضه داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده" توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در این اطلاعیه آمده است: «بدون شک با همت دانشمندان و محققان داروسازی ایرانی در سال‌های اخیر شاهد بومی سازی تولیدات داروئی در داخل کشور بوده و با تولید ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران کشور و نزدیک شدن به مرزهای خودکفائی توطئه کشورهای مدعی حقوق بشر در تحریم بیماران هموطن خود را ناکام گذاشته ایم که از آن جمله می‌توان به فناوری صددرصد ایرانی در زمینه تولید رادیوداروها ، نانوداروها ، داروهای بیوتکنولژی ، سل تراپی و.... اشاره کرد که به اذعان محققین و تولیدکنندگان بی طرف کمتر کشوری در جهان همچون ایران  می توان نام برد که همزمان در همه این زمینه ها شاهد جهش ورشد قابل توجهی باشد. 

بیشتر بخوانید:

موضوع مطرح شده درخصوص تاخیر در واردات مواد اولیه یکی از شرکت‌های تولیدکننده داروی کرونا بدلیل تحریم های ظالمانه داروئی علیه ملت ایران بود که در توضیحات آمده است، مشکل مواد اولیه این شرکت داخلی حل شده و مواد اولیه تولید این دارو که از  مدت ها قبل در کشور صورت می گرفته، تامین شده است. 

همچنین درمورد  زمان تولید داروی مدنظر و توزیع آن، مدت زمان دوهفته ای اعلام شد که متاسفانه برداشت اشتباه از پاسخ‌های ریاست سازمان غذا و دارو و درج آن در رسانه ها با عنوان ساخت داروی ضد کرونای ایرانی، باعث موج سواری رسانه‌های بیگانه شده است.

لذا خاطرنشان می‌گردد اطلاع رسانی صرفا درمورد واردات ماده اولیه داروی بیماران مبتلا به کرونا بوده که در گذشته نیز در کشور صورت می‌گرفته و در دنیا نیزتوسط کشورهای معدودی  تولید و مصرف می‌گردد.

لذا در شرایط حساس کنونی که دنیا و به تبع آن کشور ما با بحران کرونا مواجه است، انتظار می‌رود رسانه های منصف ومتعهد  با دقت و حساسیت بیشتری در رسالت مقدس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، ایفای نقش کنند. گرچه افتخارات جوانان ایرانی در زمینه داروسازی فراتر از آن است که با این قبیل جوسازی ها وشایعه پراکنی ها بتوانند ارزش کار آنها را تضییع نمایند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • BE ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    21 2
    خسته نباشید -- درود بر تمامی رزمندگان در تمامی جبهه ها
  • DE ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    6 5
    لطفا روی متخلفین تب سنتی نظارتی بشه و متخلفین به قوه قضائیه تحویل داده بشن.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      6 3
      شما چطور پیش از رسیدگی قوه قضاییه تشخیص تخلف دادید؟ بله ما هم خوشحال می شویم که قوه محترم قضاییه به این مسئله ورود کند تا مشخص شود چه کسانی در حال کشتار مردم هستند و چه کسانی با ساده ترین راه ها در حال نجات جان مردم اند.
  • mohamad IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    3 1
    الان می خوان تولید کنن یا نکنن چی شد اخرش
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      2 3
      یه سریا توهم زده بودن که ایران به تولید یک داروی منحصر به فرد دست پیدا کرده که مثل همیشه خیت شدن
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    2 0
    سل درمانی نه سل تراپی. یا کلا بگو توبرکلاسیس تراپی یا همش رو فارسی بگو.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 0
      این سل اون سل نیست. منظور سلول درمانی هست که به انگلیسی همون سل تراپی درسته.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    8 3
    همین مشرق نیوز چندین بار تیتر زد مواد اولیه از خارج وارد شد تا داروی ضد کرونا تمام ایرانی تولید بشه، من که کلی خندیدم، آخه آدم عاقل اگه دارو، تمام ایرانیه پس چرا مواد اولیش تمام خارجیه؟!!!
    • GB ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      3 4
      مواد اولیه ش از خارج وارد میشه و در ایران اسمبل (ترکیب) میشه. و فرمولش هم ایرانیه. بگیم دارو خارجیه خوشحال میشی؟
    • علی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
      1 3
      متاسفانه اگه مواد اولیه اش از خارج میاد دیگه تولید داخل نیست چرا خودمون رو گول میزنیم تولید داخل یعنی صفر تا صد محصول در داخل ساخته بشه واردات مواد اولیه و سپس تولید ان در داخل در حقیقت همان تولید سی کی دی خودرو در داخله . قطعات از خارج وارد میشه ودر داخل سرهم میشن .پس این نوع تولید دارو اصلا معنی تولید کامل در داخل نیست و هیچ افتخاری هم نداره . در دوران تحریم مشکلات این نوع تولید عیان است همش میگیم آمریکا جلوی ورود مواد اولیه وارو رو گرفته. این یعنی داریم کلاه سر خودمون میزاریم.
    • مهران IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
      0 0
      در جواب علی: ایرباس هم بیشترش توی آلمان تولید میشه، پس همگان اشتباه می کنند که میگن ایرباس فرانسوی، باید گفت ایرباس آلمانی! یا مثلاً فرض کنید ایران هیچ معادن مسی نداشت. خوب خوراک کارخانه های کابل سازی را باید از کجا تامین می کرد؟ ماده ای که در طبیعت کشور ما نیست، قاعدتاً باید از کشوری که دارد وارد کنیم.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
    3 1
    دممون گرم ولی ی ذزه زودتر ی دره ه کمتر کلاس بذاریذ
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
    0 0
    متخصصین بایدتشویق شوندتاهرچه زودترداروهای مناسب کشور راپیداکرده یابسازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس