روحانی نمایه

رئیس‌جمهور باید شخصا فرماندهی ستاد ملی مبارزه با کرونا را بر عهده بگیرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سایت الف در این زمینه ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت بهداشت نوشت: ترکیب‌بندی ستاد ملی مبارزه با کرونا و انتصاب وزیر بهداشت بر راس آن حکایت از این دارد که از ابتدا اساساً درک و شناخت صحیح و عمیقی از ابعاد و زوایای پنهان این ویروس بنیان‌کن نداشتیم چون «دشمن» خود را کوچک شمردیم!

بیشتر بخوانید:

جنگ با کرونا و جای خالی فرمانده


هر روز که زمان می گذرد «خواهش درمانی» رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا، تجدیدنظر در ترکیب قرارگاه و ستاد ملی مبارزه با این ویروس را ضروری می‌کند.


 وقتی کرونا ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار داده، یعنی ماموریت محوله به آقای نمکی خارج از حوزه اختیارات و توان و نافی اصل حقوقی تناسب است!


آقای روحانی! جدی گرفتن کرونا نه نشانه ضعف که عین اقتدار ملی و تدبیر است؛ پذیرش ریاست این ستاد توسط شما به منزله تحقیر جایگاه حقوقی رئیس‌جمهور و تنزل درجه آن نیست بلکه مصداق بارز عمل به تعهدات و مسئولیت‌های شما در قانون اساسی است.


الف همچنین می‌نویسد: از ابتدای ورود کرونا به ایران، ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شد. اما تجربه این سه هفته نشان می‌دهد وزیر بهداشت از قدرت کافی برای ریاست این ستاد برخوردار نیست.


مهم‌ترین دلیلی که نشان‌دهنده این مسئله است کمبود اقلام پزشکی مانند ماسک، گان و دستکش در برخی مناطق است؛ در حالی‌که هر روز خبر کشف انبارهای میلیونی احتکار این اقلام در رسانه‌ها منتشر می‌شود و علاوه بر آن از تولید میلیونی این لوازم در کشور خبر می‌دهند. امری که وزیر بهداشت را وادار به انتشار نامه عمومی به وزیر صمت کرد.


اتفاقات دیگری مثل تغییر چندباره ساعت کار ادارات و مسدود شدن و باز شدن راه‌های ورودی به استان مازندران هم مثال‌های دیگری است که نشان می‌دهد وزارت بهداشت قدرت کافی برای تصمیم‌گیری در زمینه‌های مختلف این بحران را ندارد.


این اتفاق نشان می‌دهد وزارت بهداشت قادر به تجمیع اراده همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها نیست و ریاست ستاد مقابله با کرونا باید به افرادی عالیرتبه واگذار شود.


از سوی دیگر آقای روحانی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی است. در سه هفته گذشته او صرفا دوبار در جلسات این ستاد شرکت کرده است.


اکنون در شرایطی که وضعیت این بیماری از یک مسئله صرفا پزشکی فراتر رفته، انتظار می‌رود رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و رئیس شورای عالی امنیت ملی مسئولیت خویش را بپذیرد و خود ریاست ستاد مقابله با کرونا را برعهده گیرد.


هیچ‌کس بهتر از رئیس‌جمهور نمی‌تواند نیروی همه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی را در یک راستا تجمیع کند. دستگاه‌های اجرایی که زیرنظر خودش فعالیت می‌کنند و دستگاه‌های حاکمیتی هم به دستور رهبری موظف به همکاری همه‌جانبه شده‌اند.


کوچکی‌زاده، نماینده رشت در این زمینه گفت: «وزارت بهداشت و قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا توانایی مدیریت و کنترل بازار را بر عهده نداشته و نمی‌تواند به آنها دستور دهد که به نظر می‌رسد که مدیریت و اعمال‌نظر در بخش‌های مختلف کشور فراتر از یک وزارتخانه است و به همین دلیل از رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس هیئت دولت و رئیس شورای عالی امنیت ملی می‌خواهم رأساً مسئولیت مدیریت قرارگاه مرکزی کرونا را بر عهده بگیرد تا بتواند دستورات لازم را صادر کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    1 0
    یه کاری کنین تو تاریخ به نیکی از شما یاد بشه تا لعنت بفرستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس