علی نژاد

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: در این یکی دو روز آینده تکلیف موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال روشن می‌شود.

به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: من در ابتدا درگذشت قهرمان خوبمان سیامند رحمان را تسلیت می گویم، ضایعه بزرگی بود. سیامند پهلوان بسیاری خوبی بود. امیدوارم ورزشکاران دیگر ما به سلامت باشند.

بیشتر بخوانید:

چرا اساسنامه فدراسیون فوتبال معتبر نیست؟

معاون حرفه و قهرمانی وزارت ورزش، عنوان کرد: از اعضای مجمع تشکر می کنم که با وجود ویروس کرونا آمدند. همان طور که قبلا گفتم ما ویروس بلاتکلیفی را خطرناک تر از کرونا می دانیم. از زحمات آقای صمیمی هم تشکر می کنم. حضور خسروی وفا هم باعث می شود فدراسیون بتواند از تجربیات او و همین طور صمیمی استفاده کند.

علی نژاد یادآور شد: فدراسیون جانبازان و معلولین بعد از انقلاب شکوفا شده و این خانواده کارش را خوب انجام داده است. پیشرفت متوقف نمی شود و می توان شرایط بهتری هم داشت به شرطی که همه در کنار باشیم. این همدلی برای وضعیت خوب در پارالمپیک کمک می کند.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: اگر امروز انتخابات را برگزار نمی کردیم، معلوم نبود این ویروس تا کی در کشورمان باقی می ماند به همین دلیل انتخابات تا شهریور و مهر به تعویق می افتاد به خاطر همین اصرار داشتیم انتخابات برگزار شود.

علی نژاد در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مراحل مقدماتی از ماه ها قبل انجام شده بود و بازیهای پارالمپیک را در پیش داشتیم، مصلحت نبود انتخابات به تعویق بیفتد. چون معلوم نیست شیوع ویروس تا کی باشد ادامه سرپرستی به مصلحت نبود. با رعایت بهداشت و تب سنجی امروز مجمع را برگزار کردیم. این فدراسیون برای ما مهم بود تا انتخابات را برگزار کنیم.

وی درباره اینکه یک مدیر دیگر وزارتی رئیس فدراسیون شد، خاطرنشان کرد: مبارک باشد. من به رای مجمع احترام می گذاریم. از حوزه معاونت ما دیگر کسی کاندیدای فدراسیون ها نخواهد شد. اگر چنین باشد، از قبل می خواهیم که استعفا دهد. از حوزه های دیگر مشکلی ندارد و حق شان است که نامزد شود البته از حوزه ما هم مشکلی ندارد.

علی نژاد درباره فعالیت برخی از رشته زیر نظر فدراسیون های خود، عنوان کرد: از سیاست های پارالمپیک بوده که بخشی از رشته ها به حوزه های خودشان واگذار شود. اینکه موفق بوده یا نه، باید ارزیابی شود. اساس کار طبق سیاست پارالمپیک بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید انصاری فرد گفته وزارت ورزش در برکناری روابط عمومی باشگاه نقش داشته است، گفت: نظر خود شما چیست؟ خودتان چه فکری می‌کنید؟ هیات مدیره جلسه ای را با مدیرعامل داشته است و تصمیم گیری کرده‌اند. هیات مدیره استقلال دارد و ما در جزئیات دخالتی نمی‌کنیم. شان وزارت ورزش و وزیر ورزش این نیست که در جزئیات ورود کند. ما به کسانی که مسئولیت دادیم که کارها انجام دهند، خودشان انجام می‌دهند و قرار نیست که برای هر تغییر کوچکی از کسی اجازه بگیرند. این تصمیم داخلی بوده است.

علی نژاد در مورد اینکه انصاری فرد گفته است دستور تغییرات از وزارت ورزش آمده، گفت: اگر انصاری فرد گفته باشد به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم، اما فکر نمی‌کنم چنین چیزی گفته باشد و من نشنیدم. به هرحال اختلاف هر زمانی ممکن است پیش بیاید. الان هم انصاری فرد استعفا داده و تصمیم گیری هم طبیعتا با هیات مدیره خواهد بود.

وی در مورد اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود یا خیر، گفت: فکر می‌کنم در این یکی دو روز آینده تکلیف موضوع روشن می‌شود. فیفا 2 بار نامه زده که انتخابات برگزار نشود و مذاکراتی صورت می‌گیرد که اگر موافقت کنند، مجمع برگزار شود و اگر هم اجازه ندهند اصلاح اساسنامه صورت می‌گیرد؛ چیز خیلی مهمی نیست و طبیعی است ما در چارچوب قوانین بین المللی حرکت خواهیم کرد. فدراسیون هم به همین شکل اداره خواهد شد تا اینکه اساسنامه اصلاح شود و انتخابات برگزار شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی در مورد اعتراص برخی روسای هیات های دوومیدانی به انتخابات این فدراسیون عنوان کرد: به هرحال ما مستنداتی را برای برگزاری انتخابات داشتیم و طبیعی است که افراد اگر احساس می‌کنند، حقی از آنها ضایع شده بیایند اعتراض کرده و اگر شکایتی دارند به مراجع نظارتی اعلام کنند. در حال بررسی است و مشکل خاصی وجود ندارد. ادعاهایی توسط برخی افراد شده ، اما نامه هایی که داریم این ادعاها را رد می‌کند. گفتند فرد دیگری از اعضای هیات رئیسه در انتخابات شرکت می‌کند. مستندات همه این موارد موجود است. نکته ای که مهم است اینکه همه به قانون عمل کرده و مصلحت ورزش کشور را در نظر بگیریم. اصرار همه رسانه ها این است که فدراسیون ها را بلاتکلیف نگذارید، اما وقتی برگزار می‌کنیم، ایراد می‌گیرند. امروز هم هیات دولت جلسه داشت و تعجب می‌کنم که آیا وزرا جانشان ارزشی ندارد که در جلسه شرکت می‌کند؟

علی نژاد در مورد احتمال تعویق المپیک گفت: مشکل اساسی که در حال حاضر وجود دارد به سهمیه‌ها باز می‌گردد نه خود المپیک. تقریبا دیگر هیچ کشوری حاضر نیست که میزبانی ها را بپذیرد. اگر هم بپذیرند، محدودیت‌هایی را برای کشورهایی مانند ایران، چین، ایتالیا و کره جنوبی ایجاد می‌کنند که اساسا این کار با روح المپیک مغایرت دارد. طبیعتا اگر این رقابت‌ها را نتوانند برگزار کنند، المپیک هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. تا الان IOC تصمیمی را اعلام نکرده است. آن چیزی که من می‌دانم اینکه کمیته بین المللی به سلامت ورزشکاران اهمیت ویژه می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توقعی که از از افراد دلسوز یک رشته می‌رود این است که از روشهایی که بخواهند مجمع به حدنصاب نرسد، استفاده نکنند چون کار سختی نیست که یک سوم مجمع با یک فرد یا یک گروهی باشند تا مجمع برگزار نشود، اما این قواعد رای اکثریت نیست. رای اکثریت 50 درصد به اضافه یک است. بهتر است که خود را در آزمون و رقابت قرار دهیم و هرچیزی که در آمد، نتیجه را بپذیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس