کد خبر 1050262
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
فدراسیون فوتبال نمایه

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، فدراسیون فوتبال روزهای پرچالش و تقریبا بحرانی‌ای را سپری می‌کند.

به گزارش مشرق، از لغو احتمالی مجمع انتخاباتی 25 اسفند به‌خاطر ایرادات فیفا به اساسنامه فدراسیون تا تعطیلی رقابت‌های مختلف فوتبال باشگاهی و ملی و تعویق آنها به‌خاطر شیوع ویروس کرونا! حالا با این وضعیت فدراسیون فوتبال ایران با روزهای پرمخاطره‌ای مواجه است و باید منتظر روزهای آینده ماند تا پاسخ بسیاری از مسائل و ابهامات پیش رو مشخص شود. با این وجود مسئولان فدراسیون نیز دست روی دست نگذاشته و اقدامات و تدابیر مختلفی را در هر بخش برای احتمالات گوناگون طراحی کرده‌اند؛ از جلسه با اسکوچیچ برای تعیین‌تکلیف برنامه‌های تیم‌ملی تا اقدامات نهایی و آخرین نامه‌نگاری‌ها با فیفا برای تعیین‌تکلیف برگزاری انتخابات یکشنبه آینده!

 اسکوچیچ تا پایان تعطیلات در تهران

پس از رایزنی‌هایی که با نمایندگان فدراسیون‌های آسیایی انجام شد، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تصمیم گرفتند دیدارهای انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر در آسیا به تعویق درآید. دیدارهایی که به تعویق افتاده‌اند قرار بود در بازه زمانی 23‌ تا 31 مارس 2020 (4 تا 12 فروردین 99) و یکم تا 9 ‌ژوئن 2020 (12 تا 20 خرداد 99) برگزار شوند، اما حالا و طبق اعلام فیفا این رقابت‌ها به مهر و آبان سال آینده موکول شده است و این در حالی است که قرار است فردا چهارشنبه جلسه‌ای به همین منظور با حضور اسکوچیچ در فدراسیون فوتبال برگزار تا برنامه‌های آتی تیم‌ملی مشخص شود. در همین خصوص گویا سرمربی کروات جدید تیم‌ملی پلن B را طراحی کرده و قرار است در این جلسه به تشریح و دفاع از آن بپردازد. با لغو دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی، احتمال لغو اردوی بعدی تیم‌ملی که قرار بود از 28 اسفند آغاز شود نیز قوت گرفته است، اما این بدان معنا نیست که سرمربی تیم‌ملی کار را رها کرده و اقدامات موثر در راه آماده‌سازی تیم‌ملی را رها کند و طبق شنیده‌های «فرهیختگان» اسکوچیچ که اتفاقا تا دیروز نیز در آکادمی ملی فوتبال حضور داشت، تحت هر شرایطی تا پایان تعطیلات نوروز در تهران مانده تا برخی امور مرتبط با ملی‌پوشان را پیگیری کند. قرار است در جلسه فردا، برنامه دیدارهای دوستانه‌ای که تا مهرماه سال 99 می‌توان برای تیم‌ملی برگزار کرد و همچنین زمان اردوهای بعدی درصورت امکان برگزاری آنها، در دستور کار قرار گیرد و درخصوص آنها نیز به بحث و بررسی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از اکثریت افتاد

 دیدار با شاگردان برانکو؛ دغدغه فدراسیون

براساس توافقات صورت گرفته بین فدراسیون‌های ایران و عمان، تیم‌های ملی فوتبال دو کشور قرار است روز هشتم خرداد و در ورزشگاه آزادی تهران در یک مسابقه تدارکاتی به مصاف هم بروند. این بازی قرار بود یک هفته پیش از مسابقه تیم‌های ایران و بحرین در مرحله مقدماتی جام‌جهانی برگزار شود، اما حالا و با لغو دیدار با بحرین، مشخص نیست سرنوشت دیدار با عمان نیز به کجا خواهد انجامید!
با این حال از راهروهای فدراسیون به گوش می‌رسد برگزاری این دیدار با توجه به مکاتبات و قرارداد امضا شده از دغدغه‌های اصلی مسئولان به‌شمار می‌رود و قرار است در مکاتبات بعدی بین طرفین به‌زودی درخصوص این دیدار تعیین‌تکلیف شود هرچند تصمیم اسکوچیچ نیز در این خصوص تاثیرگذار بوده و این احتمال وجود دارد که با درخواست سرمربی تیم‌ملی در جلسه روز چهارشنبه، تعیین‌تکلیف در این خصوص به ماه‌های آینده و نزدیک‌شدن به زمان این دیدار موکول شود تا با رفع احتمالی مخاطره به‌وجود آمده یعنی شیوع ویروس کرونا، مقدمات برگزاری دیدار ایران و عمان نیز در موعد مقرر و توافق‌شده قبلی فراهم شود.

  فردا انتخابات لغو می‌شود؟

چند روز پیش و طبق نامه‌هایی که فیفا طی ماه‌های اخیر به فدراسیون فوتبال ایران درخصوص ایراداتی که به اساسنامه فدراسیون وارد کرده و خواستار اصلاح آنها شده است، ارسال کرده بود؛ نشستی بین وزیر ورزش و جوانان و حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال برگزار شد. درنهایت این جمع‌بندی صورت گرفت که در اولین فرصت بعد از گرفتن وقت از فیفا، حیدر بهاروند، ابراهیم شکوری و علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش راهی زوریخ شده و درخصوص اصلاح اساسنامه صحبت‌هایی را با مسئولان مربوطه انجام دهند. این درحالی است که به‌خاطر آنچه مغایرت بین نسخه‌های فارسی و انگلیسی اساسنامه جدید از سوی فیفا عنوان شده بود؛ فدراسیون جهانی فوتبال با درخواست فدراسیون ایران برای برگزاری انتخابات موافقت نکرده و برگزاری مجمع را منوط به اصلاح اساسنامه کرده و این موضوع را پیش‌شرط قرار داده بود. با این حال از فدراسیون خبر می‌رسد که مسئولان امر هنوز به برگزاری انتخابات 25 اسفند امیدوار هستند و طبق آخرین نامه‌نگاری‌ها از فدراسیون جهانی خواسته شده تا نظر نهایی خود را درخصوص برگزاری مجمع انتخاباتی پس از اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده است، بیان کند. این درحالی است که طبق شنیده‌های «فرهیختگان» قرار است فردا (چهارشنبه) پاسخ نهایی فیفا در این خصوص به فدراسیون کشورمان ارسال شود تا مشخص شود آیا عالی‌ترین نهاد فوتبالی جهان با برگزاری انتخابات در فدراسیون ایران تا قبل از اصلاح اساسنامه موافق خواهد بود یا خیر! البته اگر درنهایت با نظر فیفا، انتخاباتی هم در کار نباشد، مجمع 25 اسفند درنهایت به‌طور کلی لغو  خواهد شد و  اصولا به مجمع عمومی و سالیانه نیز تغییر کاربری نخواهد داد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس