کد خبر 1050573
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
روسیه

رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید مشروط بر موافقت دیوان عالی روسیه، او با متممی که با هدف تمدید دوره ریاست‌جمهوری در دوما مطرح شده، مخالفتی ندارد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت او از متمم پیشنهادشده در مجلس دوما برای تمدید دوره ریاست‌جمهوری، حمایت می‌کند، مشروط بر ایکه دیوان عالی روسیه نیز مجوز این کار را صادر کند.

به نوشته پایگاه «مسکو تایمز»، در حالی که دوره کنونی ریاست‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، متممی که یکی از هم‌حزبی‌های پوتین ارائه کرده، این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به اصلاح قانون اساسی، پوتین بتواند دو دوره ۶ ساله دیگر، یعنی تا سال ۲۰۳۶ رئیس‌جمهور بماند.

پوتین البته گفت در صورتی با این متمم موافقت کرده و در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد می‌شود که دیوان عالی روسیه با این متمم و همچنین طول دوره ریاست‌جمهوری موافقت کند.

متمم پیشنهادی برای تمدید  دوره ریاست‌جمهوری در حالی مطرح شده است که دوما قرار است به زودی طرح پیشنهادی پوتین برای اصلاح گسترده قانون اساسی را به رأی بگذارد. این اصلاحیه، میزان قدرت رئیس‌جمهور را کاهش داده و بسیاری از اختیارات را در اختیار پارلمان قرار می‌دهد.

هم‌حزبی‌های پوتین که اکثریت کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارند، گفته‌اند «بدون شک» به متمم تمدید دوران ریاست‌جمهوری رأی مثبت می‌دهند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 2
    مبارک ماله کش هاش باشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس