کد خبر 1050282
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
آشفته بازار استرداد بلیت سفرهای نوروزی/ آقای وزیر، خیال مردم راحت نیست

با وجود تاکید وزیر راه و بخشنامه سازمان هواپیمایی، بابت استرداد بلیت سفرهای نوروزی حمل و نقل هوایی و ریلی از مردم حداقل ۴۰ درصد جریمه کنسلی دریافت می شود.

 به گزارش مشرق، وزیر راه و شهرسازی 5 اسفند سال جاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و درخواست مردم برای استرداد وجه بلیت های خریداری شده قطار و هواپیما گفته بود: به دستگاه‌های متولی راه‌ آهن و هواپیمایی ابلاغ شده تا برای بازگرداندن هزینه بلیت مردم،‌ هزینه‌ای بابت لغو دریافت نشود.

محمد اسلامی تاکید کرد: «خیال مردم راحت باشد و جای  نگرانی نیست،‌ حتی مسافران هواپیما می‌توانند بلیت خود را به حالت open تبدیل کنند تا در زمان دلخواه دیگری اقدام به سفر کنند.»

بیشتر بخوانید:

تخلفات را بگویید؛ پول‌تان را برمی‌گردانیم

یک روز بعد سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرتی موظف هستند وجه کامل بلیت های خریداری شده پروازهای داخلی و خارجی را که قبل از 5 اسفندماه خریداری شده است را به طور کامل به مردم پرداخت کنند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: بر اساس این بخشنامه تمام شرکت های هواپیمایی ملزم به بازپرداخت وجه کامل بلیت پروازهایی هستند که تا قبل از تاریخ 5 اسفندماه 98 خریداری شده است.

وی با تاکید بر این که بازپرداخت وجه این بلیت ها باید بدون اخذ جریمه کنسلی صورت بگیرد،افزود: کسانیکه از بخشنامه سازمان هواپیمایی تخطی کنند به مراجع ذی ربط معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: هموطنان در صورت مشاهده موارد تخلف، آنرا به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش کنند.

 با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی برای استرداد وجه بلیت پروازها بدون هزینه لغو آن، اما خیال مردم راحت نیست. در یک نمونه یکی از مخاطبان با ارسال تصویری از دریافت جریمه کنسلی توسط سایت فلایتیو (FLIGHTIO) برای پرواز تهران-مشهد-تهران خبر داده است.

وی در این باره می گوید: 15 بهمن امسال نسبت به خرید بلیت پرواز تهران-مشهد هواپیمایی آتا برای تاریخ 4 فروردین 99 و مشهد-تهران (مورخ 9 فروردین 99) از سایت فلایتیو اقدام کردم.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نگرانی ها بابت این موضوع و همچنین اعلام وزیر راه و شهرسازی برای کنسل کردن پرواز و دریافت وجه بلیت ها اقدام کردم.

وی بیان کرد: این در حالی است که متاسفانه سایت فلایتیو 40 درصد را بابت جریمه استرداد بلیت محاسبه کرده و از مبلغ بلیت کسر کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری , ویروس کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس