کد خبر 1050223
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
بیمارستان صحرایی سپاه قدس گیلان

بیمارستان صحرایی سپاه با ۷۴ تخت و با قابلیت افزایش به ۱۲۰ تخت در رشت آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، پس از شیوع ویروس کرونا در استان گیلان و افزایش تعداد افراد مبتلابه این ویروس در استان، ظرفیت تخت‌های بیمارستان شهرستان رشت تکمیل‌شده و با پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی تخت به این بیمارستان اضافه شد.

با توجه به اینکه استان گیلان هرروزه با افزایش تعداد افراد مبتلا شده به ویروس کرونا مواجه بوده است نیاز استان به افزایش تخت و احداث بیمارستان سیار در استان به‌شدت احساس شد هرچند تمام شهرستان‌های استان بخشی از بیمارستان‌های خود را به بیماران کرونایی و یا مشکوک به کرونا اختصاص دادند ولی تأمین‌کننده نیاز استان دراین‌باره نبود.

یکی از مهم‌ترین اهداف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت و کمک به مردم در همه بحران ازجمله حفظ سلامت مردم در مواقع حساس است به همین دلیل سپاه پاسداران از چند هفته گذشته آمادگی خود را برای احداث بیمارستان سیار در گیلان اعلام کرده بود ولی بالاخره پس از چند روز و با پیگیری‌های صورت گرفته و با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران، بیمارستان سیار نیروی دریایی سپاه با ظرفیت ۸۰ تخت در محوطه بیمارستان رازی رشت با حضور مسوولان به بهره‌برداری رسید.

به علت محدود بودن فضای بیمارستان رازی امکان مانور امکانات برای گسترش این بیمارستان نبود ولی به گفته فرمانده بهداری نیروی دریایی سپاه پاسداران و با توجه به محدودیت‌های موجود ظرفیت بیمارستان سیار سپاه در حال حاضر ۷۴ تخت بوده و قابلیت افزایش به ۱۲۰ تخت را هم دارد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران علاوه بر کمک به مردم گیلان در ساخت بیمارستان سیار در دیگر استان‌ها به‌مانند هرمزگان و بوشهر هم حضوری فعال داشته و به گفته دریادار دوم سید علی موسوی جزایری، نیروی دریایی سپاه یک بیمارستان صحرایی ۵۴ تخت خوابه در هرمزگان و یک بیمارستان صحرایی تروما را در بوشهر و یک بیمارستان صحرایی ۴۰ تخت خوابه در شهر برازجان بوشهر احداث کرد زیرا بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بیماران کرونایی اختصاص پیداکرده است.

یکی از مشکلات استان گیلان در این شرایط حساس خستگی و کمبود کادر درمانی است زیرا پرستاران استان گیلان در طول این دو هفته به‌طور شبانه‌روز و در دو شیفت کارکرده ولی همچنان خم به ابرو نیاورده و تک‌تک بیماران را جزئی از اعضا خانواده خود می‌دانند به همین دلیل بود که محمدحسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان از درخواست خود به وزیر برای اعزام نیروهای کادر درمانی دیگر استان‌های کشور به گیلان خبر داد و با توجه به احداث بیمارستان سیار در محوطه بیمارستان رازی این نیاز بیشتر شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وزارت بهداشت و رئیس پرستاران این وزارت خانه رایزنی‌های لازم انجام و مقرر شد تعدادی پرستار و کادر درمانی هرچه سریع‌تر به استان گیلان و بیمارستان رازی اعزام شود و با پیگیری‌های صورت گرفته و به اعلام معاون بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان پرستاران و متخصصان به‌منظور خدمت‌رسانی در این بیمارستان حضور دارند.

سرهنگ امین پور روی صحبتش با مردم گیلان است و به آنان می‌گوید سپاه قدس گیلان در کنار کادر درمانی فداکار استان از هیچ تلاشی برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا در استان دریغ نمی‌کند ولی از مردم می‌خواهد گندزدایی معابر عمومی را به‌عنوان پاک‌سازی استان طرقی نکرده و در منازل خود بمانند.

وی می‌گوید کلیه شهرستان‌های استان گیلان همه‌روزه توسط سپاه قدس و تیپ میرزا کوچک خان نیروی زمینی سپاه گندزدایی می‌شود.

فصل زمستان بهترین فصل برای شیوع ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی است ولی با توجه به هم‌زمان شدن گسترش بیماری کرونا در کشور با فصل زمستان بسیاری از مردم با یک سرماخوردگی ساده و از ترس کرونا به بیمارستان و مراکز درمانی حضور پیدا می‌کنند به همین منظور معاون بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام مراکز درمانی سپاه قدس به‌طور شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم خوب استان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    54 0
    غمگین نبینیم شما رو مردم مهربان گیلان و مازندران!
  • میثم IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    45 19
    باز هم سپاه دوباره سپاه موقع بروز هر بحران، دادرس سپاه نگید نبیبینم سپاه واسه مردم کاری کنه..!! بگید نمیخوایم ببینیم. سپاهی خدا قوت
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    7 16
    حالا بازم بگن قم از درگیری استان گیلان ومازندران معلومه کرونا از تهران شروع شده
  • یزدی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    3 14
    نیروی مقدس سپاه خدا قوت .کور باد چشم دشمنانتان.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    26 0
    الان اگر بارون و برف بیاد مشکلی درست نمی شه ؟ اخه کار اینها اینطوری هستش
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 10
      نه نمیشه میله ها حرارتی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس