علی نژاد

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: نمی‌گویم انتخابات فوتبال قطعا برگزار نمی شود. شاید در یکی دو روز آینده تحولاتی رخ دهد و ممکن است با یک نامه و یک گفت‌وگویی انتخابات برگزار شود.

به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی و اعتراض کیهانی در جمع خبرنگاران گفت: 4 ماهی بود که فدراسیون را با سرپرستی اداره می‌کردیم. زمینه برگزاری انتخابات صورت گرفته و ثبت‌نام هم انجام شده بود. زمان مجمع را از قبل تعیین کرده بودیم.

بیشتر بخوانید:

کیهانی: انتخابات دوومیدانی مهندسی شد

وی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه فیفا گفته باید اساسنامه باید تغییر کند و اینکه اساسنامه به هیات دولت ارائه شده یا نه، اظهار داشت: ایرادی که فیفا گرفته این بود که مردادماه امسال از فیفا و AFC سه نفر آمدند و ایراداتی را به اساسنامه گرفتند و گفتند اساسنامه ما باید با تغییراتی که در اساسنامه فیفا بوده مطابقت داده شود. پیش‌نویسی آماده شده و قرار شد فدراسیون فوتبال آن را به فیفا ارسال کند.

علی‌نژاد عنوان کرد: با وجود 4 بار یادآوری از سوی فیفا این کار از سوی فدراسیون فوتبال ایران صورت نگرفته است. ما با نامه‌ای از فیفا مواجه شدیم که به همه این موارد اشاره کرده و گفته بود باید اصلاحات انجام و بعد انتخابات برگزار شود. جوابیه‌ای فدراسیون فوتبال ارسال شد که آنها تاکید کردند همان نظر قبلی را دارند.

معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: می‌گویند اساسنامه سال 90 ایراداتی دارد و نمی‌توان مطابق آن عمل کرد. چیزی که به دولت فرستاده شده همان اساسنامه سال 90 بوده طبیعی است اگر مصوبه دولت را می‌گرفت، ارتباطی به ایرادات فیفا نداشت، چون موضوع چیز دیگری است و آن اینکه فیفا به این اساسنامه ایراد گرفته است.

علی‌نژاد گفت: فدراسیون فوتبال در پاسخی که داده بود گفته بود اجازه دهید انتخابات را برگزار کنیم بعد اساسنامه را اصلاح می‌کنیم اما آنها نپذیرفتند. تا امروز هم جواب دیگری هم داده نشده است. وزارت ورزش هم اینکه اساسنامه فدراسیون‌ها مغایر با قوانین بین‌المللی باشد را نمی‌پذیرد. ما هم اعتقاد داریم باید با قوانین بین‌المللی خودمان را تطبیق دهیم. گفت‌وگو و صحبت کنیم تا در کنار آن منافع ملی هم حفظ شود. معمولا هم این موارد قابل صحبت است، نهایتا اگر فیفا نپذیرد، اساسنامه باید اصلاح شود. خیلی زود می‌تواند این تغییرات را اعمال کرد چون آنها نوشته‌اند.

وی درباره اینکه انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: نمی‌گویم قطعا برگزار نمی‌شود. شاید در یکی دو روز آینده تحولاتی رخ دهد و ممکن است با یک نامه و یک گفت‌وگویی انتخابات برگزار شود. اگر فیفا نپذیرد با اساسنامه سال 90 انتخابات را برگزار کنیم، باید همراهی کرده و اساسنامه را تغییر دهیم و بعد از تایید فیفا و تصمیم هیات‌رئیسه انتخابات را برگزار کنیم. موضوع خیلی پیچیده نیست.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از باشگاه‌ها با جریمه‌هایی که شده‌اند هزینه گزاف روی کشور گذاشته‌اند، چرا وزارت ورزش مدیران را بازخواست نمی‌کند و این قراردادها بسته شده است، تصریح کرد: این موضوعات توسط وزارت و نهادهای نظارتی بررسی شده است. تذکر لازم داده شده و بعضا اقدامات بیشتری انجام گرفته.

علی‌نژاد یادآور شد: لزوما اینکه در یک قراردادی جریمه شدیم، به این معنا نیست که تخلفاتی صورت گرفته، تعهداتی طرفین داشتند که به خاطر شرایط تحریم و مشکلات مالی به آن عمل نشده و آن فرد درخواست پول کرده است. خیلی از افرادی که این پول‌ها را خواسته‌اند به واسطه آن کار کرده‌اند و پول اضافه نیست. ما یک نامه‌ای به باشگاه‌ها نوشته‌ایم مبنی بر اینکه در قراردادها تاییدیه وزارت را بگیرند تا مشکلی در قراردادها نباشد و تعهدات حقوقی ایجاد نشود.

وی درباره خصوصی شدن سرخابی‌ها، گفت: مراحل خصوصی‌سازی انجام می‌شود. مجامع هر 2 باشگاه انجام شد. یکی دو اقدام دیگر باید صورت بگیرد. جلسات هفتگی به مسئولیت معاون حقوقی در حال برگزاری است و باشگاه‌ها و سازمان خصوصی‌سازی همکاری دارند. امیدواریم این فرآیند به جایی برسد که هر دو باشگاه خصوصی شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس