کد خبر 1050026
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
پیدا و پنهان شیوع کرونا در ترکیه؛ دولت اردوغان انتشار خبر کرونا را ممنوع کرد

دولت ترکیه در حالی تلاش دارد از انتشار خبر شیوع کرونا در این کشور ممانعت به عمل بیاورد که خبرها حاکی از شیوع گسترده این بیماری در این کشور است.

 به گزارش مشرق، در حالی که بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان از ثبت موارد ابتلا به «کووید-۱۹» خبر می‌دهند، ترکیه همچنان مصرانه از عدم شیوع این ویروس در کشور خبر می‌دهد و اخیرا اعلام کرده که منتشرکنندگان خبر در مورد شیوع این بیماری را در دادگاه محاکمه می‌کند.

به گزارش دیلی صباح، با وجود انتشار خبرهای متعددی در مورد شیوع کووید-۱۹ در ترکیه در رسانه‌های اجتماعی، پلیس ترکیه تصمیم گرفته تحقیقات را در مورد منتشرکنندگان این اخبار انجام داده و آن‌ها را به دلیل نشر اکاذیب دادگاهی کند.

بیشتر بخوانید:

فرمانده پلیس امنیت ترکیه به مردم این کشور هشدار داد: «با کسانی که خبرهای غیرواقعی در مورد کووید-۱۹ منتشر کنند برخورد شده و این افراد در اسرع وقت به سیستم قضایی تحویل داده خواهند شد.»

در حالی که فایل‌های متعدد صوتی و تصویری در شبکه‌های اجتماعی ترکیه از شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ در این کشور خبر می‌دهد، مقام‌های بهداشتی و دولتی این کشور اصرار دارند که هنوز موردی از ابتلا به این بیماری را ثبت نکرده اند؛ ادعایی که با توجه به هم مرز بودن ترکیه با کشورهای مبتلا بعید به نظر می‌رسد.

آنکارا در میانه جنگ ناشی از تشدید درگیری ارتش این کشور با نظامیان سوریه در «ادلب» و خبرهای ناخوشایند وضعیت اقتصاد جهانی، از ترس تشدید مشکلات اقتصادی خود که هم اکنون بخش‌های مختلفی از عرصه اقتصادی این کشور را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش ارزش لیره شده اند، تلاش دارد تا با سانسور اخبار و پنهانکاری در مورد شمار مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا میزان خسارات ناشی از ضربات احتمالی این بحران جهانی را به اقتصاد و صنعت گردشگری خود به پایین‌ترین حد ممکن برساند.

در مجموع باید گفت که انقباض جهانی اقتصاد تحت تاثیر کرونا سبب می‌شود تا اقتصاد ترکیه که به شدت به بودجه‌های خارجی متکی بوده و مستعد شکنندگی ناشی از شکاف‌های داخلی و تنش‌های موجود در سیاست خارجی است، وارد دوره جدی از بحران اقتصادی کند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    7 5
    دولت اردوغان انتشار خبر کرونا را ممنوع کرد. واقعا عجب احمق هستند این آکبندهای بی مخ. برای حفظ صندلی قدرت هم در سوریه مسلمان میکشند هم در ترکیه.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    6 4
    اصلا در ترکیه کرونا وجود ندارد از همون روزهای اول که کرونا در چین بوجود آمد ترکیه تمام درهاشو به چین و ایران بسته اونجا ایران نیست که یک صدا و سیمای دولتی داشته باشد هزارتا کانال شخصی ضد دولتی هست اگه یه مورد باشه فورا صداش در میاد
  • علی IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
    1 0
    برای توجیح دولت خودمون بود ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس