کد خبر 1049861
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
بسیج اصفهان

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ظرفیت‌های بسیج در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با بیماری کرونا در کنار مردم و نهادهای مسوول و علوم پزشکی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، سردار مجتبی فدا خودروها و امکانات بسیج در حوزه ضدعفونی اماکن و معابر و با ظرفیت هر ساعت ۳۵ هزار لیتر از جمله این ظرفیتها برشمرد و افزود: حوزه‌ها و پایگاههای بسیج آمادگی دارند برای توزیع اقلام و مایحتاج بهداشتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده، اقدام کنند که بخشی از آن با بهره‌گیری از ظرفیت خیرین اقدامات خود را آغاز کردند و در روزهای آینده با کمک برخی دستگاهها این اقلام به صورت رایگان در مناطق حاشیه‌ای توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راه‌اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سیار سپاه در گیلان

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان بیان کرد: همچنین از ظرفیت پیشکسوتان ایثار و شهادت در حوزه نظارت و کنترل قیمت ها و مقابله با احتکار استفاده خواهد شد.سردار فدا با اشاره به آمادگی ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی سپاه برای کمک در امر مقابله با کرونا، اظهارداشت:  اکنون ۴۵۰ پرستار بازنشسته و بسیجی آمادگی خود را برای کمک به بخش‌های مختلف اعلام کرده‌اند.

به گفته وی ۲۵۰ نیروی جهادی بسیج آماده کمک در بخش‌های امدادی و آموزشی هستند.فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: همه کارگاههای خیاطی و اقتصاد مقاومتی بسیج این آمادگی را دارند به هر میزانی نسبت به تولید ماسک‌های پارچه ای اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌ اینکه ۲۸۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده‌اند، گفت: تاکنون ۱۲ تن از بین آنها فوت کرده‌اند.

آرش نجیمی افزود: تا هجدهم اسفند از ۹۹۱ نمونه مشکوک گرفته شده در این استان به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، جواب آزمایش ۲۸۴ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۷۰۵ مورد منفی بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌ اینکه مبتلایان به این بیماری ۱۷۹ مرد و ۱۰۷ زن هستند، اضافه کرد: میانگین سنی آنها ۵۸ سال است.

نجیمی با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونا در ۱۶ شهرستان استان اصفهان شناسایی شدند، شمار آنها را در اصفهان ۱۶۴ ، نجف‌آباد ۱۷ ، نطنز ۱۳ ، اردستان ۱۳ ، لنجان ۱۲ ، نایین ۱۱ ، مبارکه ۱۰ ، شهرضا هشت ، شاهین شهر و میمه ۱۰ ، فلاورجان هفت ، خمینی شهر چهار، خوانسار سه ، چادگان ۲ ، سمیرم ۲ ، فریدن ۲ و گلپایگان پنج تن اعلام کرد.

وی ادامه داد: تاکنون از بین آنها ۱۲ تن فوت کردند، ۲۱ تن از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۵۳ تن بستری و تحت درمان هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس