کد خبر 1049708
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
بنی گانتز

رئیس ائتلاف آبی-سفید رژیم صهیونیستی با همه شروط لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» برای پیوستن به ائتلاف تشکیل کابینه موافقت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رای الیوم، بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی-سفید رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با همه شروط آویگدور لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» برای پیوستن به ائتلاف تشکیل کابینه موافقت کرد.

این در حالی است که لیبرمن ساعاتی قبل پنج شرط را مطرح کرده بود.

به اعتقاد ناظران امور رژیم صهیونیستی، لیبرمن که حزبش هفت کرسی در انتخابات به دست آورده است به مثابه کلید حل بن بست سیاسی کنونی در این رژیم محسوب می شود که با پیوستن به هر طرفی امکان تشکیل کابینه را به آن طرف می دهد.

بیشتر بخوانید:

صهیونیستها به جان هم افتاده‌اند

حملات لفظی نتانیاهو و گانتز به دلیل ادامه بن‌بست سیاسی

گفتنی است که طبق نتیجه نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی لیکود ۳۶ کرسی، آبی-سفید ۳۳ کرسی، لیست مشترک اعراب ۱۵ کرسی، شاس ۹ کرسی، اتحادیه یهودیان توراتی ۷ کرسی، اسرئیل خانه ما ۷ کرسی، کارگر گرشر مرتص ۷ کرسی و یامینا ۶ کرسی را به دست آورده اند. به این ترتیب ائتلاف راستگرا به مرکزیت حزب لیکود به ریاست نتانیاهو حائز ۵۸ کرسی و ائتلاف چپگرا به مرکزیت حزب آبی-سفید به ریاست بنی گانتز در صورت ائتلاف با لیست اعراب حائز ۵۵ کرسی در کنست خواهد شد با این حال هیچکدام از این ائتلاف ها حائز اکثریت ۶۱ کرسی کنست نخواهند بود و در صورت عدم پیوستن حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست آویگدور لیبرمن به یکی از این دو طرف، بن بست و بحران و معضل عدم تشکیل کابینه در تل آویو ادامه خواهد یافت. بنی گانتز از عزم خود برای ائتلاف با فهرست اعراب که به شدت با نتانیاهو مخالف هستند و نیز حزب «اسرائیل خانه ما» برای تشکیل کابینه سخن گفته بود به ویژه که حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن چند روز قبل به احزاب میانه و چپ اسرائیل درباره طرح پیش نویس یک قانون در کنست برای جلوگیری از نخست وزیر شدن نتانیاهو پیوسته است. این در حالی است که قرار است که محاکمه نتانیاهو در سه پرونده فساد از هفدهم مارس جاری برابر با ۲۷ اسفند جاری شروع شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 0
    بنی گانتز شد یک حرف حساب باید این نتانیاهو را بفرستند به جهنم
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 0
    بنی گانتز از اینکه به ائتلاف عربی پیوسته می تواند فردی میانه رو در اسرائیل محسوب شود - اینو به مقامات برسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس