کاظم اولیایی

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت:در ایران، ورزش گروگان سیاست شده است و سیاسیون در این وضعیت به حال ورزش می خندند و از آنسو ورزش ضرر می کند.

سرویس ورزش مشرق – در روزهایی که دائماً از سوی فیفا یک شکایت و یک حکم جدید به باشگاه های استقلال و پرسپولیس ارسال می شود طرفداران این دو تیم به شدت نگران آینده دو تیمی هستند که باید از حدود دو ماه بعد (در صورت راه ندازی دوباره لیگ) سراغ یارگیری برای فصل بیستم لیگ برتر بروند اما همین حالا گفته می شود هر دو تیم در خطر بسته شدن ۲ پنجره نقل و انتقالاتی پیش رویشان هستند.

سید کاظم اولیایی در گفت و گو با مشرق، برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آینده روشنی را متصور نبود. او که خود سابقه مدیریت در استقلال را دارد وضعیت فعلی این باشگاه و شرایط بدِ بدهی های دلاری به خارجی ها را مورد بررسی قرار داد و گفت افتادن در این گرداب را ۸ سال پیش هشدار داده بود.

متن این پرسش و پاسخ  در ادامه می آید:

* از وضعیت بدهی های باشگاه استقلال خبر دارید؟

- این گرداب را حدود ۷، ۸ سال قبل پیش بینی کرده بودم و گفتم روزی می رسد که در باتلاق خود ساخته فرو می رویم و هیچ راه برگشتی هم نیست! وقتی می گفتم باید منابع مالی باشگاه وابسته به بخش خصوصی باشد برای همین روزها بود.

* یعنی دولت از ورزش کنار برود؟

- اصلا کجای دنیا دولت فوتبال مملکت را اداره می کند؟ در ایران، ورزش گروگان سیاست شده است و سیاسیون در این وضعیت به حال ورزش می خندند و از آن سو ورزش ضرر می کند. در کدام نقطه از دنیا سیاسیون فوتبال را در دست دارند و برایش تصمیم می گیرند!

* اگر اینگونه نباشد اوضاع بهتر خواهد شد؟

- قطعا! البته فقط سیاسیون نیستند که ورزش را به این وضیت انداخته اند. بلکه اینقدر وضعیت در فوتبال آب دوغ خیاری شده که عده ای برای باشگاه های ما نقشه می کشند و بازیکنانی را به ایران می آورند. مدتی در لیگ تمرین یا بازی می کنند و می دانند بعد از مدتی هم که از ایران بروند با یک شکایت از شش ماه تا یک سال بعد علاوه بر پولی که طلبکارند ۵درصد هم جریمه می گیرند. خدا بدهد برکت! چه کاری از این آسانتر؟ تازه سفر، بخور و بخواب در ایران، عکس و فیلم در رسانه و تلویزیون هم هست. در واقع این هم شده یک نان‎دانی برای ایجنت‌هایی که باشگاه های ایرانی را پیدا کرده اند. خدا می داند در این میان چه نفرات دیگری هم سود می برند.

* این روزها هم که هر ساعت یک حکم جدید از فیفا می آید؟

- از برانکو تعجب می کنم. کسی که در مدت زمان حضور در پرسپولیس اینقدر ابراز علاقه به این تیم می کرد الان رفته و یک حکم سنگین برای باشگاه گرفته است. او که خیلی اظهار محبت می کرد! این روش صحیح نیست.

* علت چیست؟

- عناصر قدرتمندی در ورزش نداریم. عناصری که بتوانند اوضاع را مدیریت کنند. چون روش اداره کردن را بلد نیستند. چون از جنس فوتبال نیستند. هر کس می آید دوست دارد برای آرام کردن هواداران اقدامی کند و بازی شان می دهند. عده ای هم برای خودنمایی دست به هر کاری می زنند. نتیجه اش می شود همین وضعیت.

* در این شرایط چه آینده ای را برای فتح اله زاده که تازه امور استقلال را در دست گرفته متصور هستید؟

- برای آقای فتح اله زاده آروزی موفقیت می کنم. شاید او در خودش این توانایی را دیده که می تواند بر اوضاع غلبه کند. چون اصرار داشت که بیاید. از صمیم قلب آرزو می کنم که بتواند در کارش موفق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس