استقلال و پرسپولیس نمایه

در غوغای کرونا ویروس، تعطیلی لیگ برتر و مسابقات ملی که از هر نظر به تیم های باشگاهی از جمله استقلال و پرسپولیس لطمه می زند حکم برانکو از فیفا هم نوبرانه بهاری بود!

سرویس ورزش مشرق – هنوز پرسپولیسی ها از شوک حکم جریمه میلیاردی به بودیمیر و پرداخت خسارت به گابریل در نیامده اند که یک شوک به مراتب بزرگتر بر سر سرخپوشان آوار شد.

در طول ماه های گذشته که برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس جدا شد در چند گفتگو با رسانه های داخلی و خارجی و چند دیدار در زاگرب به اطلاع سفیر کشورمان رساند که در بحث دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس شوخی ندارد و همه طلبش را بدون کم و کاست می خواهد. در روزهایی که موضوع سرمربیگری او در تیم ملی مطرح بود این تهدید مرد کروات هرگز جدی گرفته نشد تا سرانجام حکم محکومیت پرسپولیس به پرداخت یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به اضافه ۲۰ هزار فرانک سوییس جریمه بابت هزینه دادرسی به تهران و باشگاه پرسپولیس مخابره شود.

بیشتر بخوانید:
 

رای فیفا در پرونده جنجالی برانکو و پرسپولیس صادر شد/ غرامت سنگین سرخپوشان به پروفسور! +عکس

در همین ارتباط استقلالی ها هم هر ساعت انتظار دریافت حکم محکومیت پرداخت دستمزد ۸۰۰ هزار یورویی وینفرد شفر به همراه مبلغ دادرسی او را می کشند. ضمن اینکه پانادیچ دیگر عضو کادر فنی تیم پرسپولیس هم با حکمی دیگر برای دریافت ۷۶ هزار و ۴۸۰ یورو دستمزدش به اضافه ۸۶ هزار یورو هزینه دادرسی حکمی دیگر را برای پرسپولیس در دست دارد.

این اخبار تلخ البته غیر از احکام پسر شفر، دستیاران جاماییکایی و آلمانی دیگرش است. همچنین در پرسپولیس نیز زلاتکو ایوانکوویچ و مارکو هم شکایت های جداگانه ای به فیفا داشتند که آنها هم در حال بررسی و دادرسی هستند تا به ترتیب قد احکام و جرایم شان به تهران مخابره شوند.

این موارد را باید به احکام احتمالی بعدی که برای کالدرون و دستیاران او در دست بررسی است اضافه کرد. البته اگر استراماچونی هم از استقلال شکایت نکند این باشگاه همچنان بدهکار باشگاه پاختاکور بابت انتقال ایسما است. منشا هنوز با این تیم تسویه حساب نکرده و نفراتی مانند نایدنوف و جپاروف هنوز از استقلال طلب دارند و خدا می داند تکلیف بدهی استقلال به میلیچ و دیاباته چه می شود.

به نظر می رسد مجموع این بدهی ها با افزایش روزافزون قیمت دلار و یورو در کشورمان در نهایت کار دو باشگاه سرخابی پایتخت را به جایی می رساند که وزارت ورزش باید هر دو باشگاه را در مزایده به فروش رسانده و با همان رقم ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیاردی بدهی های آنها را تسویه کند. البته اگر واقعا این دو باشگاه اینقدر ارزش داشته و از طرفی در این وضعیت اقتصادی فرد یا افرادی باشند که برای پرداخت چنین ارقام هنگفتی پا پیش بگذارند!

اوضاع این روزهای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که علاوه بر هزینه های هنگفت جاری در لیگ که خودشان بدهی های چند ده میلیاردی به بدهکاران داخلی از جمله بازیکنان شان دارند همچون باتلاقی می ماند که هر دو در آن افتاده و با هر اقدامی بیش از پیش در داخل فرو می روند! ناگفته نماند این وضعیت برای دیگر باشگاه های کشورمان نیز کم و بیش وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    20 4
    با پول های کثیف هدایتی و حمایت وزیر لنگ رو سر پا نگه می دارن الانم ازبیت المال می دن. اصلا لیگ رو تعطیل کنید و جام رو مستقیم بدین به انصاری فرد اول هر سال. بیخود این همه خرج رو دست مردم نزارین
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    2 3
    200 تا 300 میلیارد بدهی فعلی این دوباشگاه هست و برای حداقل 2 سال اینده همین مقدار شاید هم بیشتر بدهی پیش خور کرده اند، درامد هم که ندارند، چه طوری میشود این دو باشگاه را فروخت؟؟؟؟ بهترین کار، کم کردن حمایت وزارت ورزش از این دو تیم است، اوردن فتح الله زاده بزرگترین اشتباه وزیر بود، ایشان به تنهای بدهی های استقلال را چند برابر خواهد کرد و دوباره میره و هیچ کاری هم نمیکنه
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    7 4
    شرط اصالت اینه خریدار داشته..تراکتور طلای مذاب کجا پِت پولیس کجا
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    8 0
    راحت میشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس