کد خبر 1048701
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
سرقت نمایه

عضو باند : هیچ گونه سابقه‌ای نداشتم و اصلا فکر نمی‌کردم دستگیر بشوم.

به گزارش مشرق، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری چهار سارق لوازم خودرو و یک مالخر اموال سرقتی و اعتراف به هزار فقره سرقت خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را پنج میلیارد ریال برآورد کرده اند. به گزارش  میزان، سرهنگ کارآگاه "شمس الدین میرزکی" معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: اوایل خردادماه امسال پرونده‌های متعدد سرقت لوازم داخل خودرو از کلانتری‌های غرب تهران دریافت شد که به این ترتیب دستگیری سارقان در دستورکار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفت. معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به این که در تحقیقات میدانی پلاک انتظامی خودرویی که سارقان در صحنه‌های سرقت از آن استفاده می‌کردند به دست آمد، افزود: کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مالک خودروی ساینای سفید رنگ به نام "یونس " ۳۵ ساله شدند.

بیشتر بخوانید:

کشف بیش از چهل میلیون دستکش خارجی در پردیس

حمله پلنگ به مرد ۴۵ ساله در بابل

بررسی دوباره پرونده خواننده «رپ»


این مقام انتظامی با اعلام این که در بررسی سوابق مالک خودرو هیچ گونه سابقه کیفری به دست نیامد، تصریح کرد: مخفیگاه مالک خودرو در اندیشه شناسایی و دستور دستگیری یونس و سایر همدستانش از مرجع قضایی اخذ شد. تیمی از ماموران عملیات این معاونت به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند اول اسفند ماه در یک عملیات ضربتی مالک خودرو را دستگیر و از مخفیگاه وی خودروی ساینا و یک دستگاه دوچرخه را کشف و ضبط کنند که متهم به همراه اموال کشف شده به پلیس آگاهی انتقال یافت.


میرزکی افزود: یونس در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد ولی بعد از ۱۰ روز مقاومت و مشاهده مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و اظهارکرد: من به اتفاق سه نفر از همدستانم وسایل داخل کابین خودرو، صندوق عقب،‌ای سی یو(کامپیوتر)، باتری و لوازم با ارزش خودروها را در محدوده‌های غرب تهران سرقت می‌کردیم و اموال سرقتی را به مالخری به نام " فرامرز " ۳۸ ساله می‌فروختیم.


این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند طی چند عملیات پلیسی هر سه سارق لوازم داخلی خودرو و خریدار اموال سرقتی را در محدوده‌های مشگین دشت، سر آسیاب و ملارد دستگیر کنند.


وی با بیان این که متهمان به جرایم ارتکابی اعتراف کردند، تصریح کرد: یونس در ادامه اظهارات خود گفت: از آن جایی که من هیچ گونه سابقه‌ای نداشتم اصلا فکر نمی‌کردم دستگیر بشوم و با خودروی شخصی خودم به اتفاق همدستانم به سرقت می‌رفتیم.


معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به این که تاکنون بیش از ۱۰۰ تن از  مال باختگان شناسایی شده اند، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را حدود پنج میلیارد ریال برآورد کرده اند.


وی افزود: هر پنج متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی راهی زندان شدند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس