کد خبر 1048580
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
اوساگونا

کریستین اوساگونا، مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس گفت: متأسفانه باشگاه برخلاف وعده‌هایی که داده هنوز نتوانسته پولم را بدهد و این موضوع خیلی اذیتم می‌کند.

به گزارش مشرق، کریستین اوساگونا یکی از خریدهای زمستانی پرسپولیس بود. مهاجم نیجریه‌ای سابق ذوب‌آهن در حالی پرسپولیسی شد که این تیم در نیم‌فصل اول به شدت مشکل گلزنی داشت و هواداران پرسپولیس انتظار داشتند اوساگونایی را ببینند که در لیگ قهرمانان آسیا گل‌های حساسی برای ذوب‌آهن می‌زد. هرچند گل‌محمدی اعلام کرد انتظار گلزنی از اوساگونا را ندارد ولی خود کریستین معتقد است خیلی زود می‌تواند برای پرسپولیس گل بزند.

با کریستین در خصوص کرونا، شایعه بیماری‌اش، آمدن به پرسپولیس و سایر مسائل گفت‌وگویی انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

کریسیتین با کرونا چه می‌کنی؟
آن‌طور که من متوجه شدم ویروس خطرناکی است و خیلی از کشورهای دنیا درگیر آن هستند؛ و بسیاری متأسفانه جان خود را از دست دادند. فوتبال و سایر ورزش‌ها در چند کشور از جمله ایران تعطیل شده ولی امیدوارم خیلی زود این بیماری ریشه‌کن شود و مردم در همه دنیا در سلامتی کامل زندگی کنند. من هم مثل بقیه مردم ایران درگیر این قضیه هستیم ولی از کرونا نمی‌ترسم، اما سعی می‌کنم نکات بهداشتی را رعایت کنم.

تو هم موافق تعطیلی بازی‌های لیگ برتر بودی؟
به هر حال این یک موضوع عادی نیست و همه مراقب هستند تا به کسی آسیب نرسد. مسئولان فوتبال ایران هم تصمیم گرفتند بازی‌های لیگ برتر فعلاً لغو شود تا کسی درگیر این ویروس نشود. به نظرم همه تیم‌ها باید به این تصمیم احترام بگذارند و قطعاً ما همین کار را خواهیم کرد.

چه شد به پرسپولیس آمدی درحالی که در تمرینات فولاد شرکت کردی؟
بله من با فولاد تمرین کردم و باید از آن‌ها تشکر کنم ولی من قراردادی با فولاد امضا نکردم. آن‌ها به من پیشنهاد دادند و مشغول بررسی آن بودم تا اینکه پیشنهاد پرسپولیس از طریق مدیربرنامه‌هایم به من داده شد. می‌دانستم پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است و هواداران زیادی دارد و در چند فصل متوالی قهرمان ایران شده، به همین دلیل تصمیم گرفتم پرسپولیس را انتخاب کنم و به این تیم بیایم. در حال حاضر هم خیلی خوشحالم که شانس بازی برای بزرگ‌ترین تیم ایران را دارم. امیدوارم بتوانم برای پرسپولیس مفید باشم.

قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس شایعه شده بود تو به دلیل بیماری هپاتیت در تست‌های پزشکی رد شدی. چقدر این موضوع صحت دارد؟‌
نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا مطرح می‌شود و با چه هدفی این صحبت‌ها را انجام می‌دهند. من بدون مشکل تست پزشکی دادم و نتایج آن هم مشخص است. من نه هپاتیت دارم و نه کرونا و نه هیچ بیماری دیگری. کاملاً هم سالم هستم.

بیشتر بخوانید:

اوساگونا کیفیت ندارد

رابطه‌ات با بازیکنان پرسپولیس و هواداران این تیم چطور است؟
ارتباطم با بچه‌های تیم خیلی خوب است و هیچ مشکلی نداریم. در پرسپولیس همه با هم رفیق هستند و رابطه خوبی با هم دارند. هواداران پرسپولیس هم فوق العاده هستند و به من لطف دارند. در صفحه شخصی‌ام و در خیابان که مرا می‌بینند محبت می‌کنند و من خیلی دوستشان دارم. امیدوارم با بازی‌هایم خوشحالشان کنم.

هواداران وقتی تو را می‌بینند معمولاً چه حرفی می‌زنند؟
بیشترشان می‌گویند اولین گلت را برای پرسپولیس کی می‌زنی؟ یا می‌گویند برای استقلال کری بخوان و عدد ٦ را نشان بده.

می‌دانی چرا عدد ٦ برای هواداران پرسپولیس مهم است؟
بله می‌دانم. یک‌بار در سال‌های قبل پرسپولیس در یک بازی ٦ گل به استقلال زده و به همین خاطر آن‌ها علاقه زیادی به این عدد دارند.

تو خودت در شهرآورد بازی کردی، چه حسی داشتی؟
خیلی تجربه خوبی بود. نصف ورزشگاه قرمز و نصف دیگر آن آبی بود و جو بی‌نظیری در استادیوم وجود داشت که نظیرش را ندیده بودم.

و تو هم یک پاس گل به علیپور در آن بازی دادی.
بله جایگیری علی خیلی خوب بود و من وقتی دیدم او موقعیت خوبی برای گلزنی دارد به او پاس دادم و علیپور هم به خوبی قدر پاس من را دانست و توپ را وارد دروازه استقلال کرد.

به نظرت علیپور چه جور مهاجمی است؟
علی باهوش است و می‌تواند با هر دو پا شوت بزند. می‌دانم قبلاً آقای گل ایران شده و من خوشحالم کنار چنین فورواردی بازی می‌کنم.

یحیی گل‌محمدی گفت انتظار گلزنی از تو را ندارد ولی هواداران از تو می‌خواهند برایشان گل بزنی. فکر می‌کنی چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟
خب من وظیفه دارم برای بقیه بازیکنان فضاسازی کنم و با مدافعان درگیر شوم به خاطر همین سرمربی تیم این حرف‌ها را زد. ضمن اینکه کیفیت بازی من ارتباط مستقیمی با شرایط روحی‌ام دارد و اگر به لحاظ ذهنی آرامش نداشته باشم نمی‌توانم کیفیت بالایی از خودم در زمین نشان بدهم. ولی مطمئن باشید خیلی زود همان مهاجم دلخواه هواداران می‌شوم.

مشکلی وجود دارد که تو را به لحاظ روحی به‌هم ریخته است؟
خب مشکل من مربوط به مسائل مالی است. متأسفانه باشگاه برخلاف وعده‌هایی که داده هنوز نتوانسته پولم را بدهد و این موضوع خیلی اذیتم می‌کند. من شرایط را درک می‌کنم ولی باشگاه چند بار برای پرداخت پولم بدقولی کرد. واقعیت این است که من خرج ١١ نفر دیگر را به طور همزمان می‌دهم و چشم خانواده‌ام به من است که بتوانم برایشان پول بفرستم. به همین خاطر این روزها خیلی تحت فشار هستم. باشگاه قول داده طی روزهای آینده طلبم را بدهد و امیدوارم این اتفاق بیفتد. چون اگر روحیه خوبی نداشته باشم کارایی ندارم.

اوضاع این روزهای پرسپولیس چطور است؟
شرایط تیم ما خوب است. توانستیم برد خوبی مقابل شهرخودرو به دست بیاوریم و جایگاه خودمان را در صدر جدول مستحکم کنیم. امیدوارم این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد و من بتوانم خیلی زود به همراه پرسپولیس قهرمان لیگ شوم.

بعضی ار تیم‌ها و بازیکنانشان ادعا کردند خارج از زمین فوتبال به پرسپولیس کمک می‌شود تا این تیم بتواند قهرمان شود.‌
نمی‌فهمم منظور آن‌ها چیست؟ همه می‌دانند ما تیم قدرتمندی هستیم و نیازی به این کارها نداریم. به نظرم بهتر است هربازیکن فقط در مورد تیم خودش صحبت کند. اگر ما قهرمان شویم بدانید قطعاً شایستگی اش را داشتیم.

ولی شرایط پرسپولیس در آسیا ناامیدکننده است.
بازی در لیگ قهرمانان اسیا با لیگ برتر فرق می‌کند و تیم‌ها برای حضور در این رقابت‌ها هزینه زیادی می‌کنند. من فکر می‌کنم نمایش بدی در دو بازی اول نداشتیم و می‌توانستیم حداقل یک بازی را ببریم ولی بدشانسی آوردیم و در حال حاضر فقط یک امتیاز داریم. قول می‌دهم در بازی‌های آینده جبران کنیم و راهی مرحله بعد شویم.

یکی از مشکلات ما در آسیا گرفتن حق میزبانی از تیم‌های ایرانی است. تو به عنوان یک خارجی ناامنی در ایران را قبول داری؟
نه، واقعیت این است که تا این لحظه من هیچ ناامنی در ایران ندیدم و این تصمیم AFC جای تعجب داشت.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس