کد خبر 1048317
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۲
تصاویر| زجرکُش کردن مسلمانان به دست هندوها در دهلی‌نو

"نارندرا مودی " نخست وزیر هند و حزب حاکم BJP، بخشی از هندوهای افراطی هستند که این قانون اولین و آخرین اقدام آنها علیه مسلمانان نیست.

به گزارش مشرق، محمد عبدالهی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی با عنوان" نژادپرستی هندو، نسخه اسرائیلی برای نسل کشی مسلمانان" در کانال تلگرامی خود نوشت:

در دسامبر 2019 پارلمان هند با رای اکثریت حزب حاکم، لایحه اصلاح قانون تابعیت هند را تصویب کرد که طبق آن همه مهاجران هندو، سیک، بودایی، آیین جین، زرتشتی و مسیحیان و.. می توانند شهروندی هند بگیرند، بجز مسلمانان! تبعیضی کاملا آشکار علیه مسلمانانی که اتفاقا به دلیل نسل کشی در دیگر کشورها مثل میانمار و بنگلادش، به هند پناه آورده اند یا مسلمانانی که سال هاست ساکن هند هستند اما تابعیت ندارند و از آن زمان اعتراضات مسالمت آمیز آنها آغاز شده است.

اما هدف از این قانون چیست؟

"نارندرا مودی  " نخست وزیر هند و حزب حاکم BJP، بخشی از هندوهای افراطی هستند که این قانون اولین و آخرین اقدام آنها علیه مسلمانان نیست. مودی پیش از نخست وزیری نیز بارها به اقدامات وحشیانه علیه مسلمانان دست زده است.

در سال 1991 عجیب ترین و فجیع ترین تخریب تاریخی هند توسط هواداران همین حزب رخ داد. مسجد تاریخی و باعظمت بابری به یک بهانه «شبه تاریخی» و «باستان گرایانه» با حمله 150 هزار هندو با خاک یکسان شد. به این بهانه که این مسجد بر زادگاه یک بت هندو (خدای رام) ساخته شده!!!

اما با روی کار آمدن "نارندرا مودی"، تبعیض و کشتار مسلمانان و اسلام ستیزی، روند سازمان یافته و گسترده تری گرفته است. مودی که با شعار «پیروزی و شکوه از آن خدای راما است» ( اشاره به تخریب مسجد بابری و سپس بنای معبد رام در آن نقطه) به پیروزی رسید، مجموعه ای از برنامه های ضداسلامی را در هند دنبال می کند.

مودی اولین نخست وزیری است که بعد از استقلال هند به ‎رژیم صهیونیستی سفر کرد و روابط هند و اسرائیل را عادی سازی کرد. وپس از آن ثمرات پیوند نامشروع هند با اسرائیل را به زودی رونمایی کرد.

وی ابتدا خودمختاری کشمیر را لغو کرد، اعتراضات مسلمانان مظلوم کشمیر را به خاک و خون کشید و اینک حدود 8 ماه است که مسلمانان مظلوم این منطقه در حبس خانگی به سر می‌برند و به دلیل قطع اینترنت با دنیای خارج ارتباطی ندارند!

مسلمانان اقلیتی 200 میلیون نفری (14%) از جمعیت 1.3 میلیاردی هند را تشکیل می دهند که اینک با قانون تابعیت حدود 2 میلیون مسلمان هندی سلب تابعیت می شوند. مسلمانانی که از ظلم و ستم کشورهای همسایه (نظیر مسلمانان روهینگیا در میانمار) به هند پناه آورده اند.

به دنبال تصویب این قانون، موج حمله به محله های مسلمان نشین، حمله به مقدسات و مساجد مسلمانان، کشتار فجیع و وحشیانه مسلمانان بیگناه توسط گروه های افراطی و سازمان یافته هندو با حمایت پلیس، شدت گرفته است. طی چند ماه گذشته، و خصوصا در سفر دو روزه ترامپ به هند، خیابان‌های شمال شرق دهلی نو، مملو از جنازه های مسلمانان شد. طبق آمارهای دولتی حدود 50 کشته و هزار نفر زخمی، قربانی مهمان مودی شده اند.

اما مسلمانان هند بر این باورند این اقدام، نه آخرین بلکه مقدمه ای برای مبارزه بیشتر با مسلمانان در هند و بخشی از برنامه گسترده اسلام ستیزی و در قدم بعد، سرکوب اقلیت مسلمان خواهد شد. چرا که مودی رسما اعلام کرده که از رشد جمعیت مسلمانان در کشوری که بیشتر جمعیت آن هندو هستند، نگران است. «امیت شاه» وزیر کشور هند نیز ضمن دفاع از اقدام نظامیان این کشور تاکید کرده: "ما مسیر آمریکا و اسرائیل را ادامه خواهیم داد."

هند، کشوری که روزگاری به دموکراسی، و همزیستی ادیان می بالید و مهاتما گاندی با «وحدت هندو و مسلمان» آن را از زیر یوغ انگلستان نجات داد، اینک با نقض بی طرفی قانون اساسی سکولار آن و نژادپرستی و تبعیض مذهبی، بار دیگر تحت یوغ سلطه فکری و مادی آمریکا و اسرائیل درآمده است.

راه حل چیست؟

دولت های مسلمان، چهره های اسلامگرا، فعالان رسانه ای و تک تک مسلمانان باید به دفاع از مسلمانان هند بپاخیزند. بسیار تاسف برانگیز است اردوغان که خود دستش آلوده به کشتار مسلمانان در سوریه است و از حامیان گروهکهای تروریستی آمریکایی است، پیش از رئیس جمهور و مقامات و مراجع ایران، به دفاع لفظی (و همه میدانیم فقط لفظی) از مسلمانان هند مبادرت کند و اینجا ایران، به بهانه ملاحظات اقتصادی، در برابر این ظلم ضدانسانی خاموش باشد.

بایستی کمپین رسانه ای و سیاسی در حمایت از مسلمانان هند و با هدف لغو قانون تابعیت و نیز حمایت از آزادی و خودمختاری کشمیر، درخواست عزل شخص وزیر کشورهند که رسما و علنا خود را مزدور و مقلد آمریکا و اسرائیل می داند، در رسانه ها مطرح شود. با تکیه بر ادعای دموکراسی و همزیستی و صلح جویی هندی، مقامات هندی مورد چالش قرار گیرند.

همچنین لازمست سرنوشت ملت های جهان که اسیر چنگ خودخواهی و نژادپرستی آمریکا و اسرائیل، به جنگ و نزاع دائمی و فقر و فلاکت افتاده اند در لیبی، عراق، سوریه، فلسطین، ویتنام، و دیگر کشورهای جهان برای مردم هند یادآوری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • GB ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    6 3
    انگشت کوچیکه ی اردوغان هم نمیشین
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      3 3
      از نظر حماقت
  • سلطان محمود غزنوی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    1 0
    از ملاحظه کردن نسبت به عبور از خطوط قرمز هیچ وقت نتیجه خوبی گرفته نشده. در ضمن، هند هیچ وقت مثل چین همراه ایران نبوده. توی بحث سرمایه گذاری چابهار و مکران هم کار خاصی نکردن. حقیقت اینه که هندی ها نه دل و جرات چینی ها رو دارن و نه توان مالی و اقتصادی اون ها رو. وقتی مودی مقابل رئیس جمهور امریکا اونطور دامن از دست می ده، خیلی چیزهای دیگه رو می شه فهمید. مثلا میشه فهمید که مودی و حالی برای همراهی بزرگ با ما رو نداره.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      0 1
      هندوستان بعد از انگلیس ریشه خود را فراموش کرد و انگلیسی(مستعمره شیطان)گشت.هندوستان شدش هند و End.
  • مهدی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 1
    به امید خدا با نابودی اسراییل این مشکلات حل میشن چون اینا همه نقشه اسراییله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس