چوب حراج شهرداری به عمارت اقدسیه/ خانه شهرداران یک چهارم قیمت واقعی به مزایده گذاشته شد

شهرداری عمارت اقدسیه را به فروش گذاشت. آقای شهردار قول داد این عمارت رویداد محور را به افراد خاص بدهد تا آن را نکوبند. اما امروز خبر رسید که این عمارت به یک چهارم قیمت واقعی به مزایده گذاشته شده است.

به گزارش مشرق، در تاریخ ۹۸/۰۹/۱۱  پیروز حناچی شهردار تهران دستور فروش عمارت اقدسیه معروف به خانه شهرداران رادر منطقه یک تهران صادر شد. قرار شد که این ملک به صورت نقدی به فروش برسد تا شهرداری بتواند در موضوعات عمرانی هزینه کند. 

در خانه شهرداران چندین شهردار از جمله  مرتضی الویری زندگی کرده است،‌الویری در این باره گفت: مدتی در این خانه سکونت می‌کرده و بعد محل خود را تغییر داده است.

محلی‌ها می‌گفتند این عمارت برای دوره پهلوی اول است اما برخی مسؤولان می‌گویند که برای دوره پهلوی دوم است.

برخی قدیمی‌های محلی‌ها گفتند که در زمان شاه، تیمساری در این محل رفت و آمد می‌کرد، مدت‌ها عمارت رها شده بود و بعدها شهرداری این عمارت را به واسطه خرید می‌کرد.

شهرداری چراغ خاموش اقدام به تخلیه ملک کرد

شهرداری بی‌سروصدا این عمارت را تخلیه کرد و اسباب و اثاثیه آن را که شامل فرش‌های گران‌بها و تابلوهای خوشنویسی بود به گفته خودشان به محلی در بوستان گفتگو منتقل کردند.

زمانی که نجفی شهردار اول اصلاح‌طلبان در دوره فعلی مدیریت شهری روی کار آمد دستور داد تا این خانه را نقاشی و بازسازی کنند. گفته می‌شود حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای این عمارت هزینه شد.برخی از نمایندگان مجلس هم نامه‌ای نوشته و خواستار حفظ عمارت اقدسیه شدند ولی شهرداری تا این لحظه توجهی نکرده است و همچنان اصرار به فروش این ملک دارد.

حناچی: خانه را به هرکسی نمی فرشیم

بعد از سروصداهای ایجاد شده در خصوص فروش عمارت اقدسیه معروف به خانه شهرداران حناچی شهردار تهران به میان ‌آمد و گفت: قرار نیست این خانه را به هر کسی بفروشیم به کسی می‌دهیم که شرایط فعلی‌اش را حفظ کند و بلدوزر زیر آن نیندازد. 

اگر قرار باشد به کسی ملک داده شود تا آن را تخریب نکند باید قیمت کم باشد

بعد از اظهارنظرهای پیروز حناچی مبنی بر اینکه خانه را به کسی می‌دهیم که آن را خراب نکند پژمان پشمچی‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در دوره قالیباف گفت: این ملک در پهنه‌ای قرار گرفته که می‌تواند مالک آن ۵ طبقه ساخت‌وساز انجام دهد و قطعاً خریدار به دنبال حداکثر ارزش افزوده است. اگر شهرداری بخواهد ملک را به کسی بدهد که به شکل فعلی آن را حفظ کند باید پایین‌تر از قیمت بدهد و قطعاً این به ضرر شهرداری است و اگر قرار باشد به قیمت روز بدهد و فرد هم ساخت‌وسازی نکند این برخلاف مقتضای ذات عقد است و باطل است. 

اظهارنظرها در خصوص ملک اقدسیه بالا گرفت تا اینکه حجت نظری عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: کسانی که به دنبال به فروش نرفتن این ملک هستند منافعی دارند اما کسانی که قصد فروش دارند باید در دامن زدن به ابهامات خودداری کنند. 

شهرداری ملک را به مزایده عمومی بدون پیش شرط گذاشت

شهرداری ملک اقدسیه را در تاریخ ۹۸/۱۱/۲۳ ملک اقدسیه و برخی املاک دیگر را به مزایده گذاشت. سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در مزایده منتشر شده اعلام کرد املاک ذیل را با قیمت مناسب به صورت نقد و اقساط از تاریخ ۹۸/۱۱/۲۱ لغایت ۹۸/۱۲/۰۴ از طریق مزایده عمومی واگذار می‌کند. متقاضیان می‌توانند جهت دریافت مدارک اطلاعات تکمیلی و اسناد شرکت در مزایده و ارائه پیشنهادات همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۱۴ به نشانی تهران، خیابان فیاض‌بخش، خیابان وحدت اسلامی، سازمان املاک و مستغلات مراجعه کنند.

عمارت اقدسیه از لیست فروش خارج شد

بعد از اینکه ملک به مزایده گذاشته شد، موسوی شهردار منطقه یک گفت: بر اساس شنیده‌ها این ملک از لیست فروش خارج شده است.

شهرداری باید برای فروش از شورا اجازه بگیرد

علی اعطا سخنگوی شورای شهر هم گفت: بر اساس مصوبه بودجه ۹۸ شهرداری موظف بود لیستی از املاک قابل فروش خود را به شورا ارائه کند، عمارت گلستان در لیست مصوب وجود ندارد و فروش آن باید به اطلاع شورا برسد و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید به شورا اطلاع داده شود.

شهرداری برای مزایده اصلاحیه گذاشت اما عمارت اقدسیه را حذف نکرد

بعد از اینکه مزایده فروش عمارت اقدسیه و برخی از ملک‌ها زده شد، شهرداری تهران اصلاحیه‌ای برای این مزایده منتشر کرد و یکی از املاک را از لیست فروش حذف کرد.

ماجرای فروش امروز به صحن شورا کشیده شد/چراغ سبز شورا برای فروش عمارت گلستان

بعد از مدت‌ها امروز ماجرای فروش املاک دوباره به جلسه شورای شهر کشیده شد و اعضای شورا با کلیات لایحه فروش ۱۱ ملک توسط شهرداری جهت اداره شهر رأی موافق دادند اما قرار شد در خصوص جزئیات آن بحث شود.

نظری: قیمت پایه یک چهارم قیمت واقعی برای ملکی در منطقه یک که بارها در موردش حرف زدیم

حجت نظری عضو جوان شورای شهر تهران در این باره گفت: قیمت‌های پایه املاک مشخص نیست، ملکی حدوداً ۸۰۰ متر در منطقه یک که قبلاً مفصل در مورد آن بحث شده قیمت پایه آن یک چهارم قیمت واقعی اعلام شده است و برای پیشگیری از شائبه‌های این چنینی شهرداری باید قیمت پایه ملک را اعلام کند. این در حالی است که شهرداری تهران قیمت پایه فروش ملک اقدسیه را ۸۱ میلیارد تومان عنوان شده بود. 

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران هم اعلام کرد: این املاک همه از نوع دانه درشت هستند و شهرداری می‌توانست لایحه بیاورد و بگوید بودجه را دو برابر و اختیارات را بیشتر کنید به نظرم فروش املاک از طریق مزایده و فرایند کارشناسی اقدامی درست است. 

بر اساس این گزارش، برخی از اعضای شورای شهر از جمله حجت نظری معتقد بودند که ابهاماتی در این زمینه وجود دارد. شهرداری سامانه استعلامات طرح تفصیلی برای عمارت اقدسیه را برای اعضای شورا محدود کرده است. 

شهرداری تهران با وجود اینکه وعده داده بود این ملک را به افراد خاص می‌فروشد تا آن را تخریب نکند و قرار بود هزینه حاصل از این عمارت رویدادمحور را صرف پروژه‌های عمرانی کند، به گفته برخی از اعضا با قیمت یک چهارم در لیست مزایده قرار داده است و هنوز مشخص نیست که اصرار شهرداری تهران برای فروش این عمارت رویدادمحور که روزی خانه شهرداران تهران بوده چیست؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی محسن IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    6 0
    خدا وکیلی این خبرنگاران چیکار میکنن مسولین شهری که تو همچین جای زندگی کنن میتونن فکری به حال مردم و ساکنین شهر داشته باشن . مگه دله ادم میاد وقتی بره تو این خونه بیاد بیرون و کار مردم پیگیری کنه اینا هرکدومشون یه شاه بودن و هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس