توضیح کرملین درباره برگزاری نشست سران روسیه-ایران-ترکیه

سخنگوی کرملین گفت: برگزاری نشست روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، در دستور کار سه کشور قرار دارد، ولی هنوز امکان توافق در این باره با توجه به برنامه کاری رهبران کشورها بوجود نیامده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نشست روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه - ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان، در دستور کار سه کشور قرار دارد، ولی تاکنون امکان توافق درباره برگزاری این نشست، به خاطر جدول برنامه کاری روسای جمهور بوجود نیامده است.

بیشتر بخوانید

پیشنهاد روحانی به پوتین برگزاری مذاکرات آستانه در تهران

سخنگوی کرملین گفت: «مسلماً امکان چنین دیدار سه جانبه‌ای در جریان  گفت‌وگوی ولادیمیر پوتین با رئیس جمهور حسن روحانی مورد بررسی قرار گرفته است. مسئله این است که طرفین به سادگی نتوانستند به طور کامل در انطباق برنامه‌های سه رئیس جمهور - پوتین ، اردوغان و روحانی به توافق دست یابند.»

به گفته پسکوف ، با این حال، برگزاری چنین نشستی همچنان "در کل دستور کار" قرار دارد و هر زمان که توافق درباره برنامه‌های رهبران سه کشور صورت بگیرد، این اتفاق رخ خواهد داد.

سخنگوی کرملین در اواخر ماه فوریه اعلام کرده بود که هماهنگی جدول برنامه‌های روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک در حال انجام است، ولی هنوز توافق نهایی در این رابطه بدست نیامده است.

نشست سه جانبه قبلی روسای جمهوری کشورهای ضامن صلح در چارچوب روند مذاکرات آستانه برای حل و فصل اوضاع سوریه، در ماه سپتامبر 2019 در آنکارا برگزار شد و طبق توالی   قرار است نشست بعدی سران در تهران برگزار شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس