کد خبر 1048106
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
شرط رئیس جمهور افغانستان برای آزادی زندانیان طالبان

رئیس جمهور افغانستان که همواره تاکید داشت تنها دولت صلاحیت آزادی زندانیان طالبان را دارد برای رهایی این زندانیان شرط گذاشت.

به گزارش مشرق، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در سفر به «ننگرهار» گفت که در رابطه با درخواست طالبان برای آزادی 5 هزار زندانی این گروه به عنوان پیش‌شرط گفت‌وگوهای بین‌الافغانی گفت: «توافق دو طرف وجود دارد، آن‌ها شرایط دارند و ما نیز شرایط داریم».

بیشتر بخوانید

شرط طالبان برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی

وی با اشاره به احتمال عدم زندانیان طالبان پیش از مذاکرات بین‌الافغانی گفت: طالبان کی پاکستان را ترک خواهند کرد؟

غنی در بخش دیگری از سخنرانی‌اش نیز خطاب به طالبان اظهارداشت: چگونه است که این گروه با خارجی‌ها صلح می‌کند اما به کشتن نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: افغان‌کشی جرم است، بیایید رقابت مثبت کنیم، تصمیم پشت پرده گرفته نمی‌شود، تصمیم نهایی در مورد صلح به مردم ارتباط دارد. در ولایت‌های بزرگ صلاحیت بیشتری به والیان داده می‌شود.

رئیس جمهور افغانستان در رابطه با نگرانی‌های درباره حقوق زنان درصورت بازگشت طالبان به قدرت نیز خاطرنشان کرد: زنان در افغانستان می‌خواهند تا حقوق قانونی و شرعی خودشان را داشته باشند.

این در حالی است که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان می‌گوید که این گروه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آماده است اما این موضوع در گرو آزادی 5 هزار زندانی این گروه می‌باشد.

مجاهد همچنین اعلام کرد که براساس توافق با آمریکا نیروهای طالبان به نیروهای خارجی حمله نخواهند کرد اما حملات علیه نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس