کد خبر 1048009
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در گرو آزادی زندانیان طالبان

سخنگوی طالبان اعلام کرد که اگر دولت افغانستان پنج هزار زندانی این گروه را آزاد نکند طالبان وارد گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نمی‌شود.

به گزارش مشرق، پس از تاکید «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان مبنی بر اینکه کابل هیچ تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان ندارد، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تصریح کرد که در صورت عدم آزادی زندانیان این گروه حاضر به پیوستن به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید

وعده آمریکا به طالبان از حرف تا عمل

مسکو به توافقنامه صلح آمریکا با طالبان واکنش نشان داد

مجاهد به «رویترز» گفت: ما برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی کاملاً آماده هستیم اما منتظر آزادی پنج هزار زندانی خود می‌باشیم.

وی تصریح کرد: اگر پنج هزار زندانی ما، 100 یا 200 نفر کمتر یا بیشتر مهم نیست، اگر این زندانیان آزاد نشوند وارد گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نمی‌شویم.

در توافق آمریکا و طالبان در بند مربوط به آزادی زندانیان طالبان آمده که  آمریکا متعهد است که با همکاری و تأیید همه طرف‌های ذیربط بطور فوری در رابطه با آزادسازی سریع اسیران جنگی و سیاسی طالبان برای اعتمادسازی اقدام کند و براین اساس قرار است تا 5 هزار نفر از زندانیان طالبان آزاد شوند و در مقابل نیز طالبان هزار زندانی از نیروهای امنیتی افغان را آزاد خواهد کرد.

رئیس جمهور افغانستان درباره این توافق گفته که ترامپ از کابل درخواستی برای رها کردن این زندانیان نداشته و این موضوع باید به عنوان بخشی از توافق جامع صلح مورد مذاکره قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس