کد خبر 1048081
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
اسماعیلی: ماجرای کیک‌های آلوده را یک توطئه می‌دانیم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر مورد از مصادیق افساد فی‌الارض و صدر ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا دانسته شود مجازات اعدام خواهد بود.

به گزارش مشرق،  غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه خبر سیما پخش شد درباره نحوه برخورد با محتکران اقلام بهداشتی و دارویی اظهار کرد: کسانی که در این ایام و حوزه مسائل دارویی و بهداشتی و درمانی دست به اعمال مجرمانه و سودجویی‌های سیاه و کثیف می‌زنند مطمئن باشند که کرونا زمستان را پشت‌سر می‌گذارد و ما بهار را در پیش داریم و مردم ما از این مسیر عبور می‌کنند اما مهر ننگ ابدی روی پیشانی سودجویان می‌ماند و سخت‌ترین مجازات‌ها در انتظار محتکران خواهد بود.

وی گفت: تا امروز پرونده‌های متعددی در این ارتباط تشکیل شده است که 11 پرونده از پرونده‌های اخیر احتکار لوازم و تجهیزات پزشکی ظرف یک هفته در دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتهی به کیفرخواست شد و به دادگاه ارجاع شد و این پرونده به‌عنوان اخلال در نظام مایحتاج عمومی مردم به شعبه ویژه اخلال اقتصادی ارجاع شده است و به‌زودی ظرف چند روز آینده جلسه دادگاه این متهمان در شعب ویژه به‌صورت علنی برگزار می‌شود و قطعاً مجازات‌های سختی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد و اسامی این افراد نیز اعلام می‌شود. حسب مورد دادگاه اگر مورد را از مصادیق افساد فی‌الارض و صدر ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا دانست مجازات اعدام و الّا مجازات 5 تا 20 سال برای مرتکبین این جرایم صادر می‌شود.

اسماعیلی افزود: در این پرونده‌ها بیش از 5 میلیون ماسک شناسایی و توقیف شد و بلافاصله در اختیار وزارت بهداشت برای توزیع قرار گرفت و روز گذشته نیز با مجوز صادره از ناحیه دادستان شهرستان ری و مأموران اطلاعات سپاه انبارهای احتکار کالاهای پزشکی از جمله 32 میلیون جفت دستکش پزشکی کشف شد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: نظارت بر امر توزیع کالاها به‌عهده دولت است و شبکه توزیع شبکه معیوبی است و باید بر آن نظارت شود. ادعا می‌شود کالاهای وارداتی از مبدأ تا انبار رصد می‌شود اما در همین انبار کشف‌شده دیشب، چهارپنجم کالاها، وارداتی بود و اگر رصد وجود داشت نظام نظارتی ما باید می‌دانست این کالاها کی وارد و کجا انبار شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    12 0
    دست محبت برسرشون بکشید. همونطوریکه درسالهای گذشته برخورد محبت امیز قوه محترم قضائیه بامفسدین اقتصادی وامنیتی تحت عنوان مداراکشورو درفساد غرق کرد.که اگه حضرت عیسی بیادو مرحوم خلخالیرو زنده کنه وده سال طناب دار خوشه ای درادارات دائر کنن .ممکنه ایران ازدست این انگلها=مفسدین پاک بشه.
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    9 0
    اگر این کار رو انجام بدید واقعا غیرت به خرج دادید که این حرو... ها و نجس ها رو از خاک ایران پاک کردید ؛ مخصوصا بین جمعیت این کار رو انجام بدن.
  • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 2
    البته که باست اعدام بشن . اینها خائنن و خائنین فقط و فقط باید اعدام بشن . همین .
  • گذر IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    6 2
    با سلام ،بنظرم برای مجازات و متنبه شدن، این افراد انسان نما را در بیمارستان های مبتلا بعنوان نیروهای خدماتی بدون تجهیزات بکار بگیرند تا هر چه برای مردم خواستند بر سر خودشان بیاد.حیف است این افراد بدون زجر بمیرن وقتی که راضی هستند هموطنانشان این گونه مظلومانه جان بسپارن.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 0
    مسئولین محترم قوه قضائیه! دقت بفرمایید که ممکن است صدور حکم اعدام برای بعضی قضات محترم در این شرایط کمی دشوار باشد چون بحث جان افراد و مباحث انسانی و وجدانی در میان است لذا بهترین کار برای اینگونه اقدامات و تخلفات تشکیل هیئت منصفه است تا با تصمیم گیری در هیئت مربوطه صدور حکم توسط قاضی نیز آسان تر شود.
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    1 0
    تشکراز قوه قضاییه همه مردم موافق برخورد باخایین ها هستند انهایی هم که نظرندارند هنوزنفهمیدند که قوه قضاچه خدمت بزرگی دارد به مردم میکند.
  • ابراهیم IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 1
    خلخالی جات خالی . الان از اعدام فقط صحبت میشه. ولی عملا اعدامی در کار نیست وبه همین دلیل مقسدین ومحتکرین حولان میدن
  • شهاب DE ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 0
    اعدام کجاست حاجی خودی هست
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    1 0
    فقط اعدام برای همشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس