کد خبر 1047860
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵
ارتش سوریه

وزارت خارجه سوریه از پاسخ دندان شکن به ارتش متجاوز ترکیه خبر داد و تحرکات اردوغان را تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه به شدت مخالفت خود را با تجاوز وحشیانه ترکیه به سوریه اعلام و زیر پا گذاشتن حاکمیت آنرا محکوم می‌کند و مخالف آن است. این تجاوز به سوریه اوج رفتار خصمانه رژیم رجب طیب اردوغان و حمایت نامحدودش از گروه‌های تروریستی است. این گروه‌ها خون سوری‌ها را مباح کرده و برای تحقق طرح‌ها و زیاده خواهی‌های شأن ویرانی و خرابی در سوریه به بار آورده اند. اردوغان بیمار در اندیشه احیای امپراطوری گذشته است و سعی دارد با حمله به سوریه از بحران‌های داخلی ناشی از سیاست‌های اشتباه خود فرار کند.

این منبع افزود: تجاوز ترکیه به خاک سوریه بار دیگر نشان داد که رژیم اردوغان با نقض نتایج حاصل از روند مذاکرات آستانه و تفاهم نامه‌های سوچی و عدم پایبندی به آنها، کمترین اعتباری ندارد. اردوغان اصرار دارد در کنار گروه‌های تروریستی بماند. مسئله‌ای که بار دیگر نشان داد، رژیم اردوغان شایستگی و صلاحیت آن را ندارد که یکی از تضمین کنندگان مذاکرات آستانه باشد و سوریه همواره بر این مسئله تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

برخورد جالب کودکان سوری با یک مدافع حرم +فیلم

وزارت خارجه سوریه توضیح داد: سوریه که همواره با تروریست‌ها جنگیده و در حال جنگ است و به آنها شکست‌های سنگینی وارد کرده است بر عزم خود برای مقابله با تجاوز آشکار ترکیه به خاک کشور با جدیت و قاطعیت تمام به منظور تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد و سرنوشت این تجاوز شکست حتمی است به ویژه که ترکیه به دنبال احیا و نجات گروههای تروریستی در معرض نابودی است.

این منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: در راستای تمایل سوریه به حفظ امنیت و ثبات منطقه و جهان، سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که تجاوز ترکیه به این کشور را که نقض آشکار قوانین بین المللی است، محکوم کند و مانع حمایت‌های رژیم اردوغان از تروریسم و خطرات انتشار آن در منطقه و جهان شود. رژیم ترکیه اقدام به انتقال تروریست‌ها به لیبی می‌کند و از رنج و مشکلات آوارگان سوری برای باج گیری از کشورهای اروپایی بهره می‌برد و با اجازه دادن به آوارگان برای رفتن به اروپا تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات جهانی است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی خدایی US ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    48 6
    عردوغان خائن در همه حرف هاش مشخص و آشکار است و میگوید که در گذشته ها خاک عثمانی بوده و الان هم وقت برگشت به خاک عثمانی این میگوید
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      1 0
      خب اونوقت کل ترکیه و دو سوم آسیا و شمال آفریقا مال ما بوده،براساس این استدلال ما هم باید بریم با همه ی این کشور ها جنگ به راه بندازیم.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    14 27
    ارتش سوریه اگر بزن بود دوتا جنگنده اش را اتا ترک عرق خور نمیزد شما حقوق بگیر های مشرق هم طبق دستور باید اخبار دروغ رافقط پخش کنید چند هفته پیش اسراییل هواپیمای مسافری ایران را زد شما اعلام کردید که پدافند سوریه نه موشک را زد ویکی ازموشکها فقط هدف قرار نگرفت خوب بعدا مشخص شذازده تا موشکی که اسراییل شلیک کرد هشتاش به هدف خورد العان هم حملات ترکیه خبیث را سانسور میکند ترکیه نه اتمی است که از ان بترسن ونه ابر قدرت است پس چرا ازحیثیت نظامی کشور دفاع نمیکنید و پاسخ مناسبی به قاتلین نمیدهید ایا شما فکر مادر های نظامیان ترک را میکنید ولی فکر مادر ها وهمسرها وبچها ی نظامیان کشته شده ایران را نمیکند
    • محمد LV ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      32 7
      چه خبر از ۱۳ پهپاد نفله شده اربابت تو ادلب توله عثمانی تونستی همراه رفقای توله گرگت از سراقب فرار کنی :)
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      8 1
      نکبت
    • سعید IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      10 1
      هواپیمای مسافری ایرانو زد؟؟؟؟؟؟ فکر کنم مصرف دو سه وعده رو ی جا زدی.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    15 64
    سوریه اصلا کشور نیستِ سوریه جزء امپراطوری عثمانی بود و باید به ترکیه الحاق بشه
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      31 5
      کم بخور حرامی
    • US ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      36 7
      کشور جعلی ۵۵۰ ساله تورچیه باید به صاخبان اصلیس پس داده بشه گمشید صخرای گبی مغولستان
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      11 0
      با اف۱۶ آمریکایی میخوای امپراطوری رو گسترش بدی پاشا ؟! نهایت زور بقایای عثمانی ساختن سریال های عاشقانه مسخره ست .
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      2 0
      کم بخور، همیشه بخور
  • NZ ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    12 0
    با حیوان درنده فقط باید به زبان خودش صحبت کرد.
  • رضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 5
    نگاه کنید همه به خاطر منفعت خودش اونجاست چه ترکیه چه ایران و چه روسیه و امریکا همش غیر قانونی اونجا هستن مردم سوریه رو بدبخت کردند قبول کنید چرا فهش میدین به همدیگر.روسیه که اوجاست برای گرفتن امتیاز کریمه اونجاست میخواد کریمه رو به رسمیت روسیه بشناسن اگه به روسیه تعلق گرفت به بشار اسد فاتحه‌.به فکر کشور خودمون باشیم چطور از این بحرانی بیاییم بیرون.بیکاری وفساد انقد زیاداست از یه طرف هم کرونا مردم رو گیج کرده.
  • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 2
    بهتر بگید ارتش یک کشور ابر قدرت هسته ای با تعداد زیادی از نیروهای چند ملیتی و نیابتی واقعیت سوریه اینه نه ارتش سوریه ارتش و دولت سوریه بیشتر نقش تدارکات و تامین مایحتاج نیروی های نظامی روسیه و بقیه را به عهده دارن دیگه تمام دنیا فهمیدن که الان ارتش روسیه و نیروهای فراوان چند ملیتی در حال جنگ با ترکیه هستن به قول معروف چیزی که اعیان است چه حاجت به ؟؟؟؟؟؟
    • جواد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      2 0
      اردوغان از نظر عمده مردم تجاوز گره واگه به حریم خودش بر نگردد پشیمان خواهد شد
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      2 0
      ظاهرا رسانه های پان ترک و مغولستانی با ننه من غریبم بازی و موش مردگی مغز شما رو شستشو داده اند. اولا ترکیه بر اساس توافق، قرار بوده 12 پست دیده بانی در منطقه ی مشخصی از شمال سوریه داشته باشه اما الان بیش از 30 پست دیده بانی داره (که حتی خود ایران هم این تعداد پست دیده بانی در کل سوریه نداره) و این یک زیاده خواهی و اشغالگری آشکار و نقض توافق هست. ثانیا، دولت ترکیه و نیروهای نظامی اون که چند روزی پیش تعدادی از اونها در صفوف تروریست ها کشته شدند در حال حمایت و پشتیبانی واضح از تروریست هاست، بنابراین نیروهای مورد نظر شما نه در حال مبارزه با حکومت مغولستانی ننه من غریبم ترکیه، بلکه در حال مبارزه با تروریسم هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس