تأثیر مرخصی بی‌حقوق بر زندگی کارگران آمریکایی دارای علائم کرونا

درخواست دولت آمریکا از افراد دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا جهت عدم حضور در اماکن عمومی در حالی صورت گرفته است که عدم برخورداری کارگران از مرخصی استعلاجی، بر اقتصاد خانواده‌های آمریکایی تأثیری فاجعه‌بار خواهد داشت.

 به گزارش مشرق، دولت آمریکا از مردم این کشور درخواست کرده در صورت داشتن علائم بیماری «کووید-۱۹» جهت جلوگیری از انتشار آن در خانه‌های خود بمانند. این در حالی است که بسیاری از کارگران آمریکایی درخصوص بیمار شدن باید از مرخصی بدون حقوق استفاده کنند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌ان»، «دونا بالمن» وکیل آمریکایی و رئیس یک شرکت مشاوره حقوقی کارگران گفت: «حتی از دست دادن یک روز می‌تواند برای آن‌ها (کارگران) به‌لحاظ اقتصادی فاجعه‌بار باشد و بحث توانستن یا ناتوانی در پرداخت اجاره خانه، دادن قسط خودرو یا سیر کردن اعضای خانواده است».

بیشتر بخوانید:

هیچ قانون فدرالی در آمریکا در نظر گرفتن مرخصی استعلاجی را برای شرکت‌ها الزامی ندانسته است و چیزی حدود یک چهارم کارگران آمریکایی از دریافت آن محروم هستند.

بیش از نیمی از کارگران بخش رفاهی و تفریحی در آمریکا که در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها و هتل‌ها کار می‌کنند و در طول روز در تماس رو در رو با افراد مختلفی هستند از حق مرخصی استعلاجی محروم هستند.

«نیکول میسون» مدیرعامل موسسه تحقیقات سیاست‌های امور زنان در این باره گفت: «می‌دانیم زمانی که افراد بیمار می‌شوند دیگران را نیز آلوده می‌کنند و زمانی که درخصوص کارگران دارای حقوق ناکافی در بخش خدمات صحبت می‌کنیم که با مواد غذایی سروکار دارند اما مرخصی استعلاجی و سایر مزایا مانند بیمه را ندارند، خطر بسیار زیادی وجود دارد و نگرانی‌هایی را در خصوص بهداشت عمومی ایجاد می‌کند».

از سوی دیگر چیزی حدود ۶۰ درصد از کارگران پاره وقت آمریکایی نیز از مزایای مرخصی استعلاجی محروم هستند.

«جانی سی. تیلور» مدیر عامل شکرت مدیریت منابع انسانی برای جامعه از مدیران شرکت‌ها درخواست کرد در شرایط اضطراری در زمنیه بهداشت و سلامت عمومی، به کارگران بیمار مرخصی استعلاجی داده شود.

تیلور گفت:‌ «به این منظور باید استثناهایی قائل شد. اگر بیمار هستید و علائم ابتلا ب وبروس کرونا را دارید باید در خانه بمانید و حقوق شما را پرداخت کنند. عدک انجام چنین کاری احمقانه خواهد بود».

وی افزود: «مجبور کردن فرد مبتلا به ویروس کرونا به حضور در محل کار، سایر کارکنان را نیز به خطر می‌اندازد. مجبور کردن فردی به کار در کنار کسی که به این بیماری مبتلا شده است، در غیاب امکانات محفاظتی نیز کارکنان را در خطر قرار می‌دهد».

روز گذشته یک صفحه توئیتری ویژه «کووید ۱۹» که اخبار مربوط به ویروس کرونا را منتشر می‌کند، در گزارشی ویدئویی خبر داد، در آمریکا هر فردی که بیمه شده باشد، باید برای تست کرونا، ۱۴۰۰ دلار باید بپردازد  البته اگر کسی بعد از ابتلا به بیماری خودش را بیمه کند، این مبلغ به ۳۲۷۰ دلار برای هر تست کرونا افزایش می‌یابد.

 این در حالی است به گفته مقامات آمریکایی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷۰ نفر افزایش یافته است. امروز (دوشنبه) دومین فرد مبتلا به ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا در همان بیمارستانی در نزدیکی «سیاتل» ایالت «واشنگتن» که اولین نفر قربانی کرونا شد، جان خود را از دست داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس