کد خبر 1047742
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
عربشاهی

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس باید از استوکس بگذرد، چون این تیم بدون چنین مهاجمی هم می‌تواند قهرمان شود.

به گزارش مشرق، ضیاء عربشاهی در خصوص تعطیلی مسابقات لیگ برتر به دلیل شیوع بیماری کرونا و آمادگی باشگاه پرسپولیس برای برگزاری مسابقات در این شرایط اظهار داشت: پرسپولیس در شرایط آرمانی خیلی خوبی قرار دارد و برای مربی و هواداران شرایط تیم مهم است. برای پرسپولیس با شرایط بدنی فوق‌العاده و با بردهایی که کسب کرده، تعطیلی لیگ برتر سنگین است. هر کسی باشد این موضوع برایش اهمیت دارد، ولی این موضوع وضعیت اضطراری است که برای کشور به وجود آمده است. باید لیگ تعطیل می شد.

وی افزود: این بیماری به مسابقات ورزشی به خصوص فوتبال لطمه زده است.نبود هوادار در ورزشگاه لذت فوتبال را از بین برده است و تعطیلی مسابقات برای تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال با طرفداران میلیونی به ضرر است.

عربشاهی در خصوص اتهاماتی که به تیم پرسپولیس وارد شده است، عنوان کرد:من از آقای فتح‌الله‌زاده تشکر می‌کنم که به صورت واضح در مورد وزیر صحبت کرد. برای آقای زنوزی، متأسفم با این همه هزینه به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد. با خرید بازیکنانی همچون حاج صفی که فوتبالشان تمام شده است. باید در فوتبال پایه هزینه کنند و با کمترین هزینه بازیکنان بزرگی را به فوتبال کشور معرفی کنند، مثل سال‌های نه چندان دور و هم‌دوره‌های خود من مثل علی حاتمی، سعید باقری، احد شیخ لاری، حسن صادقیان. از صحبت‌های حاج صفی تعجب کردم. 

وی تصریح کرد: حاج صفی در اندازه و قواره‌ای نیست که بخواهد در مورد پرسپولیس صحبت کند. پرسپولیس تیمی بوده است که بازیکنان بزرگی را به این مملکت معرفی کرده است. این تیم زمانی 13 بازیکن ملی‌پوش داشته، من واقعا از صحبت‌هایش تعجب کردم. بازیکنی که خودش را بزرگ می‌داند، نباید در باره تیم بزرگی مثل پرسپولیس حرف بزند.

بیشتر بخوانید:

کریم باقری از پرسپولیس می رود؟

عربشاهی در خصوص اظهارات زنوزی مالک باشگاه تراکتور تأکید کرد: من کاری با آقای زنوزی و خرج کردن‌ها و حساب‌های بانکی‌اش ندارم، ولی به او می‌گویم قبل از اینکه شما و امثالتان به این تیم بیایید پرسپولیس وقتی در تبریز حضور پیدا می‌کرد، از 30 هزار هواداری که به ورزشگاه می‌آمدند، 25 هزار نفر آنها پرسپولیسی بودند و 5 هزار تا استقلالی. چون طرفداران تیم تراکتور تیم اولشان تراکتور است و تیم دومشان پرسپولیس. به او می‌گویم پرسپولیس نام بزرگی است و نامی پارسی. نباید این را بگویید که این اسم یک اسم یونانی است. اگر هم می‌خواهید برای تیمتان هزینه کنید دنبال بازیکنان بازنشسته نباشید.

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با استوکس بازیکن پرسپولیس گفت: این بازیکن باید به کمیته انضباطی باشگاه سپرده شود و مطمئن باشید اگر به ایران برگردد، با او برخورد قاطع می‌شود. اگر در باشگاه حضور پیدا نکند، باید مراحل قانونی را سپری کند. این بازیکن قبلا هم در تراکتور چنین کاری را کرده بود و آن زمان باشگاه تراکتور شرایط روحی او را مطرح کرد. باشگاه پرسپولیس دیگر باید از این بازیکن بگذرد چون این تیم بدون چنین مهاجمی هم می‌تواند قهرمان شود و هیچ احتیاجی به چنین بازیکنانی ندارد و باید پیگیری کنند که هزینه‌ای که به عنوان پیش‌پرداخت به او داده‌اند را برگرداند.

وی تأکید کرد: انصاری فرد مدیر توانمندی است و مطمئنا قراردادها را به صورتی بسته که باشگاه متضرر نشود اما در قراردادهای گذشته مثل بودیمیر، جونیور، گابریل به مشکلاتی خورده‌ایم که پول آنها را باید پرداخت کنیم. من نمی‌دانم برای گابریل چه اتفاقی پیش آمد که بعد از توافقی که با باشگاه انجام داد، باشگاه پرسپولیس محکوم شد. شاید او به قول معروف دبه کرده است. او در زمان حضورش در این تیم عملکرد خیلی خوبی داشت.

عربشاهی در خصوص عملکرد مدیران عامل گذشته باشگاه و انتخاب آنها از سوی وزارت ورزش تصریح کرد: این انتخاب‌ها از سوی وزارت ورزش به خوبی انجام نمی‌شود و مدیرانی می‌گذارند که بعد از رفتنشان بدهی‌های سنگینی را به باشگاه تحمیل می‌کنند. من 14 سال در این تیم حضور داشتم، حتی یک ریال از وزارت ورزش نگرفتم. ما پیشکسوتان این باشگاه هستیم و به عشق این پیراهن قرمز به این باشگاه آمدیم و به عشق هواداران حضور داشتیم.

این بازیکن سالهای دور سرخپوشان خاطر نشان کرد: ما همیشه پیشنهادات کلانی داشتیم. خیلی از بازیکنان از این تیم رفتند و ما رفتیم. پیشنهاداتی از کشورهای عربی داشتیم. سال 66 تیم دورتموند به من 2 میلیون دلار پول می‌داد ولی به عشق هواداران در پرسپولیس ماندم. عمرمان را برای پرسپولیس گذاشتیم و ریالی دریافت نکردیم. من از وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی می‌خواهم که 49 درصد سهام این باشگاه را به پیشکسوتان این تیم بدهند.

وی افزود: اگر پرسپولیس تا الان پابرجا است، پیشکسوتان بودند که آن را نگه داشتند. اگر پرسپولیس 40 میلیون هوادار دارد، نصفش را ما آوردیم. با آن بازی‌های طلایی که در آن زمان می‌کردیم. باید 49 درصد سهام را به پیشکسوتان دهند و 51 درصد را به هواداران، چون همه جای دنیا هواداران صاحب اصلی باشگاه‌ها هستند. با این واگذاری می‌توانند بگویند ظرف 5 سال تمام بدهی‌ها را بدهیم تا دیگر باشگاه مشکلی نداشته باشد. این دو باشگاه مال پیشکسوتان و هواداران است. آن موقعی که در شهرستان بازی می‌کردیم وزارت ورزش کجا بود؟ آن زمانی که قرارداد سفید امضا می‌کردم، وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی کجا بودند؟ لطفا چوب حراج را به این تیم نزنید. بیایید به صاحبان اصلی‌اش باشگاه را واگذار کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    9 3
    سال 66 به شما 2 میلیون دلار میدادن؟؟؟ داداش چی میزنی؟؟؟؟؟
    • MY ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      12 4
      روغن بنفشه خخخخ
    • ایران IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      0 1
      کیسه کشان و تاسیها همه را به کیش خود پندارند
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    10 3
    تیمی با اصالت هست که خریدار داشته باشه..
    • ایران IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      0 0
      تیم های با اصالت و پرطرفدار را نمیشود به دست هر خائن و وطن فروشی داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس