کرونا

از پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و رئیس ‌بنیاد به اصطلاح «دفاع از دموکراسی ها» تا مزدوران رسانه‌ای نظام سلطه و محتکران ماسک و گرانفروشان، همه در تلاش‌اند بر وحشت و رنج جامعه سوار شوند.

به گزارش مشرق، از زمانی که خبر شیوع کرونا در چین پخش شد انتظار می‌رفت که با سرعت زیاد کشورهای دیگر جهان نیز درگیر این بیماری شوند، خاصه آنکه ویروس کرونا سرعت زیادی در انتقال دارد. از همان آغاز حمله کرونا به چین همزمان که خبرهای مربوط به این بیماری پخش می‌شد، خبرها و تحلیل‌هایی در مورد آسیب‌های این ویروس به اقتصاد چین نیز در رسانه‌ها منتشر می‌شد. بر همین منوال چندان دور از ذهن نبود که دشمنان خارجی و فرصت‌طلبان داخلی از وضعیتی که به تبع این بیماری خواهد آمد سوءاستفاده کنند.

کاسبان کرونا اهداف مختلفی دارند؛ از مسایل سیاسی تا اقتصادی و حتی اجتماعی و فرهنگی. اما برای آنکه محیط برای چنین سوءاستفاده‌ای مهیا شود به یک عملیات رسانه‌ای نیاز بود که این کار را رسانه‌ها (اعم از تلویزیون‌های فارسی زبان معاند، سایت خبری فارسی زبان خارج از کشور و رسانه‌های نوظهور فضای مجازی) به عهده گرفتند.

تولید وحشت!

«زینب بهرامی»؛ دانشجوی بخش اپیدمیولوژی مهندسی محیط زیست و سلامت دانشگاه کیوتوی ژاپن، یادداشتی را برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده که حاوی نکات قابل تاملی است که به این گزارش کمک خواهد کرد. وی در بخشی از نوشتار خود آورده است: «دکتر توموکی گفت علت مرگ تعداد زیادی از مبتلایان کرونا در چین به‌خاطر ضعف نبوده است بلکه استرس و وحشت بسیار بالا سیستم ایمنی بدن افراد را از کار انداخته بود.»

این نکته را متخصصان داخلی نیز تاکید کرده‌اند. «لیلا رازقیان» رئیس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز در این باره می‌گوید: «علائمی مثل ترس و اضطراب و افسردگی چه در مردم عادی و چه در کادر درمانی در این شرایط افزایش می‌یابد که همین امر باعث تضعیف سیستم ایمنی در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌شود. همچنین در شرایط کنونی ترس و نگرانی از ابتلا به این بیماری باعث موارد اختلالات روانی در بیماران اعصاب و روان می‌شود... اضطراب بیش از حد باعث می‌شود افراد شایعات را بیشتر بپذیرند و برای کاهش ترس و نگرانی خود به شایعات دامن بزنند.»

بیشتر بخوانید:

کرونا هم مثل آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

پس از روزهای اولیه که خبر شیوع کرونا در چین منتشر شد کار رسانه‌های بیگانه آغاز شد. کارویژه آنها در این شرایط «تولید وحشت» بود. همچنین آنها موازی با این هدف مسایل دیگری را نیز دنبال می‌کردند. مسایلی از قبیل دامن زدن به حس بی‌اعتمادی میان مردم و مسئولین در قوای مختلف و تزریق حس نارضایتی در میان مردم و همچنین حس ناامیدی و...

آمریکا نگران سلامتی شماست!

تلویزیون‌های «بی‌بی‌سی» فارسی، «صدای آمریکا»، «ایران اینترنشنال»، «من و تو» و... سایت‌های معاند و دنباله آنها در فضای مجازی ابتدا به دنبال این بودند که به مردم القا کنند مدت زیادی است کرونا به ایران آمده و دولت ایران مانع انتشار اخبار آن شده است. گاهی برای این عدم انتشار دلایل مضحکی هم بیان کردند؛ مسایلی از قبیل راهپیمایی ۲۲بهمن و یا انتخابات مجلس.

به رغم آنچه می‌گفتند اما دقیقا در آستانه انتخابات خبر ابتلای ۲نفر در شهر قم به ویروس کرونا منتشر شد. به عبارتی یک روز قبل از انتخابات این خبر توسط رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. این تبلیغات در حالی توسطرسانه‌های معاند منتشر می‌شد که در کشورهای مختلف منطقه ویروس کرونا منتشر شده اما این کشورها مانع انتشار خبر آن شده‌اند.

در بخشی از همان یادداشتی که توسط دانشجوی ایرانی که در ژاپن مشغول تحصیل است آمده: «بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، سعی می‌کنند به‌خاطر حفظ منافع اقتصادی، آمار و اطلاعات دقیق به افکار عمومی ندهند.»

ببینید:

فیلم/ وحشتی که کرونا در دلها انداخته از خودش جلوتر است!

همان زمان با خبر شیوع کرونا آمریکا به سرعت تلاش کرد تا از این فرصت علیه ایران و چین بیشترین استفاده رسانه‌ای را ببرد. در همین راستا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت: «آمریکا عمیقا نگران[!] است که ایران اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا را پنهان کرده و از همه کشورها خواست در مورد این اپیدمی حقایق را بگویند.»

او در جمع خبرنگاران مدعی شد: «ایالات متحده عمیقا نگران اطلاعاتی است که حاکی از احتمال مخفی کردن جزییات حساس در مورد شیوع بیماری در این کشور توسط ایران است. همه کشورها، از جمله ایران، باید حقیقت را درباره ویروس کرونا بگویند و با سازمان‌های کمک‌رسانی بین‌المللی همکاری کنند.» پمپئو همچنین در ادعایی دیگر پکن را به خاطر آنچه سانسور رسانه‌ها و ساکت کردن جامعه پزشکی خواند، انتقاد کرد.

کرونا در خدمت آنفلوآنزا !

ادعاهای مقامات آمریکایی و رسانه‌های ضدایرانی در دو مقوله «وحشت پراکنی» و همچنین ادعای «سانسور اخبار مبتلایان کرونا» در حالی مطرح می‌شود که طبق گزارش‌های منتشر شده تعداد کشته‌های آنفلوآنزا در آمریکا در دو سال ۲۰۱۸‌ و همچنین ‌۲۰۱۷ قریب به ۶۱هزار نفر بوده‌ است. این بازه زمانی، یکی از شایع‌ترین تعداد مرگ‌ومیر بر اثر بیماری آنفلوآنزا بوده است؛ در این سال ۴۵ میلیون آمریکایی به آنفلوآنزا دچار شدند.

در سال‌های ۲۰۲۰‌ و همچنین ‌۲۰۱۹ قریب به ۱۹میلیون آمریکایی مبتلا به آنفلوآنزا شدند که ۱۸۰ هزار نفر از آنها راهی بیمارستان شده‌اند؛ از این تعداد، حدود ۱۰ هزار آمریکایی که ۶۰ درصد آنها کودک بوده‌اند جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که از زمان شیوع ویروس کرونا از ووهان چین، اخبار آنفلوآنزا در آمریکا مورد سانسور قرار گرفته است. به عبارتی آمریکا به مدد شبکه بزرگی از انواع رسانه به بزرگ‌نمایی از «کرونا» پرداخت. طبق این فرمول هر چقدر کرونا اغراق آمیزتر و بزرگ‌تر نشان داده شود آنفلوآنزا بیشتر در سایه قرار خواهد گرفت. رسانه‌های وابسته و همسو با رژیم تروریست آمریکا به مرکز اصلی انتشار ویروس «کرونا هراسی» تبدیل شدند.

آمریکا از این ویروس برای جنگ اقتصادی با چین و برای جنگ سیاسی و اقتصادی با ایران بهره می‌برد.

خوشحالی از شیوع کرونا

مقامات رژیم تروریست آمریکا تلاش می‌کنند تا خود را دوست‌دار مردم ایران نشان دهند. در میان این افراد گاه کسانی مانند اوباما هستند که بسیار زیرکانه و با سیاست ورزی این تئاتر را بازی می‌کنند و گاهی کسانی مانند ترامپ به میدان می‌آیند که در مواقعی پرده از مکنونات قلبی خود کنار می‌زنند؛ به عبارتی هم در مقاطعی مانند عیدنوروز با انتشار متن‌هایی به زبان فارسی عید را تبریک می‌گویند و هم در میان سخنرانی مردم ایران را تروریست خطاب می‌کنند.
رسیدن کرونا به ایران یکی دیگر از مراتب دشمنی مقامات رژیم تروریست آمریکا را نشان داد و عمق کینه آنها از ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشت. «مارک دوبوویتز» مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در توییتر خود مدعی شد: «ویروس کرونا کاری کرد که تحریم‌های اقتصادی آمریکا نتوانست انجام دهد؛ قطع صادرات غیرنفتی ایران.»

«عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ابراز خرسندی مقام آمریکایی از شیوع کرونا در ایران  در توئیتر خود نوشت: «خوشحالی از شیوع کرونا و خوشحالی از دیدن رنج مردم واقعا شرم آور و غیرانسانی است. حداقلش این است که مارک دوبوویتز فهمید که تحریم‌های اقتصادی آمریکا تاثیر نداشته و تاثیر آن کمتر از کرونا بوده است.» به راستی چه چیزی از این نشانه واضح‌تر برای نشان دادن روند اضمحلال ابرقدرتی آمریکا در جهان می‌توان یافت که ابرقدرت دنیا دست به دامن یک ویروس شده و به مقام این کشور به صراحت اعلام می‌کند اثر یک ویروس از ساختمان تحریم‌های آمریکا بیشتر بوده است!

ائتلاف کرونا و تلویزیون‌های بیگانه

در این میان تلویزیون‌های فارسی زبان ضدانقلاب در جهت اهداف غیرانسانی خود به انتشار وحشت روی آوردند. مجری بی‌بی‌سی فارسی در روزهای قبل در حالی که هنوز حتی آمار مبتلایان کرونا در ایران به ۱۰۰نفر نیز نرسیده بود در نخستین کلمات خود در یک بخش خبری گفت: «جولان[!] ویروس کرونا در ایران»

بخش‌های خبری تلویزیون‌های «بی‌بی‌سی»، «صدای آمریکا»، «ایران اینترنشنال» و «من‌وتو» عملیاتی روانی را با اسم رمز «کرونا» آغاز کردند و موجی از اخبار منفی و دلهره‌آور را سوار بر امواج راهی خانه‌های ایرانیان کردند. نکته قابل تامل این است که این جماعت در حالی که خود را مبارزانی نشان می‌دهند که برای مردم ایران به این مسیر روی آورده‌اند اما در عمل آنها با این شیوه دقیقا روان مردم را نشانه گرفته‌اند تا با ایجاد هراس و ترس عملا آمار قربانیان کرونا بالاتر رود.

بررسی جملاتی که توسط این رسانه‌های در خدمت استعمارگران به کار برده شده است به خوبی گویای اهداف شوم آنها است. در این میان اتحاد تلویزیون‌های بیگانه و سایت خبری معاند و حضور مجازی اعضای گروهک منفور منافقین با اسامی ساختگی در مسیر وحشت‌آفرینی بیشتر شد.

مجری تلویزیون ایران اینترنشنال (که با دلارهای نفتی آل‌سعود اداره می‌شود) در یکی از برنامه‌های این شبکه صفحه یک کاربر را در فضای مجازی نشان می‌دهد. کاربری که از اسامی ساختگی و طنزگونه استفاده کرده و در متن خود مدعی شده که تست کرونای استادشان که یک متخصص روماتولوژی است مثبت اعلام شده و لذا قرنطینه شده. این فرد در ادامه متن خود نوشته: کادر درمان مظلوم‌ترین قشر... پنهان‌کاری مسئولین داره‌گریبان قشر درمان[!!] را یکی یکی می‌گیرد.»

خوب است بدانیم روماتولوژی به معنای علم شناخت بیماری‌های استخوان و مفاصل (بیماری‌های رماتیسمی) و رشته‌ای فوق تخصصی است که پزشکان در این رشته بعد از گذراندن تخصص داخلی بزرگسالان و داخلی کودکان به تحصیل در آن می‌پردازند.پس چنین تخصصی با بیمارانی که دچار کرونا یا آنفلوآنزا یا حتی سرماخوردگی سر و کار ندارد. یعنی شخصی که بدون اطلاع از ابتلا به کرونا با نشانه‌هایی از قبیل تب، سرفه، کوفتگی و بی‌حالی، آبریزش بینی و... مواجه شده و گمان می‌کند دچار سرماخوردگی شدید یا آنفلوآنزا شده به چنین تخصصی مراجعه نمی‌کند. اگر فرض را بر این بگیریم که فردی به ویروس کرونا آلوده شده اما هنوز این ویروس در بدن او فعالیت خود را آغاز نکرده و در این حالت این فرد برای موردی دیگر به متخصص روماتولوژی مراجعه کرده که این موضوع دیگر به ادعای پنهان‌کاری ربطی ندارد چرا که در حالتی که به جامعه خطر کرونا اعلام شده باز این فرد به گمان عدم آلودگی به کرونا سراغ درمان مفاصل خود رفته است.

این خبر در عرض یک دقیقه توسط مجری گفته می‌شود و مخاطبان هم در این مدت سراغ این نخواهند رفت که روماتولوژی چیست و چه ربطی به بیماران کرونایی دارد؟ اما در مقابل این اخبار ساختگی اثر خود را در گستره‌ای وسیع به جای می‌گذارند.

چند مگابایت کرونا

مگر می‌شود در دنیای امروز چالش یا بحرانی به وجود آید که دست‌کم یک گوشه آن را فضای مجازی به دوش نکشیده باشد؟! در موضوع «وحشت‌آفرینی از کرونا» نیز کجا بهتر از دالان‌های هزارتو و مه‌آلود مجازی؟

لشکر مزدوران نظام سلطه (از گروهک منفور منافقین تا نویسندگان سایت‌های خبری وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی و ریزه‌خواران ربع پهلوی) نیز اکنون با اسم رمز کرونا عملیات خود را آغاز کرده‌اند.

تصور کنید در حالت عادی فضای بی‌در و پیکر مجازی پر بود از اکاذیب و اباطیل و هر روز از یک گوشه آن دروغی شاخدار بیرون می‌زد حالا در فضای ملتهب و دلهره‌دار جامعه از تزریق ویروس «کرونا هراسی» توسط دشمنان چقدر برای انتشار دروغ می‌تواند مهیا باشد؟

برای نمونه تصاویری تحت عنوان تدفین مبتلایان به کرونا در ایران در کانال‌های تلگرامی منتشر شد و به سرعت کانال‌ها و گروه‌های مختلف را درنوردید، اما در واقعیت این تصویر متعلق به خاکسپاری یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان مبارکه اصفهان بود که سال ۹۶ به ثبت رسید و تصاویر آن در اینترنت موجود است.

در فضای پیش آمده مزدوران مجازی نظام سلطه در آرشیوهای اینترنت می‌گردند و هر فیلم یا عکسی که می‌توانند آن را به کرونا مرتبط کنند، می‌یابند و به هراس افزایی با آن می‌پردازند. بنابراین در چنین شرایطی بهترین کار آن است که مخاطبان فضای مجازی هر آن چیزی که در این فضا ادعا می‌شود را باور نکنند مگر آنکه از طریق رسانه‌های رسمی مورد تایید قرار گیرد.

نکته مهم دیگر آن است که ساخت و پرداخت این اکاذیب هراس‌آفرین با مزدوران مجازی نظام سلطه است اما با کمال تاسف ما مخاطبان فضای مجازی گاه از روی کنجکاوی و گاه از روی ترس و اضطراب و گاهی نیز برای آنکه خود را باخبر از موضوعی مهم عنوان کنیم به انتشار و دست به دست شدن این اکاذیب کمک می‌کنیم.

محتکران و فرصت‌طلبان بی‌وجدان!

در این میانه پرالتهاب برخی به کسب سود و انباشتن پول روی پول آن از رنج همنوعان و هموطنان خود دلخوش کرده‌اند.

آن کسی که در این شرایط ماسک را احتکار می‌کند با آن مقام رژیم تروریست آمریکا چه فرقی دارد که از شیوع کرونا در ایران و اینکه این ویروس به تحریم‌های آمریکا کمک کرده ابراز خوشحالی می‌کند؟! هر دوی اینها به اهداف خود به تبع شیوع کرونا و رنج دیگر انسان‌ها می‌اندیشند.

«محمدعلی اسفنانی»، مدیرکل تعزیرات استان تهران روز ۴اسفند از گشت‌های تعزیرات در سطح استان تهران و داروخانه‌ها خبرداد و گفت: «روز گذشته گشت‌های تعزیرات روانه داروخانه‌ها و برخی مناطق شد. در همین رابطه یک انبار مربوط به نگهداری و احتکار ماسک و مواد اولیه ضد عفونی از جمله ژل و اسپری کشف شد. در این انبار ۵۰۰ هزار ماسک و رقم بالایی از مواد ضد عفونی کنند کشف شد. همچنین در قالب گشت‌های تعزیرات روز گذشته ۵۰ هزار ماسک از داروخانه‌های تهران کشف شد.»

روابط عمومی دادستانی و انقلاب قم نیز از کشف یک انبار سه طبقه احتکار ماسک در این شهر خبر داد. نکته قابل تامل این است که چنانکه روابط عمومی دادستانی استان قم گفته این کشف در همان روزهای نخست اعلام کرونا در قم صورت گرفته است و این نشان می‌دهد افرادی با حدس اینکه این بیماری با این سرعت انتشار به زودی به کشورمان نیز خواهد رسید از قبل اقدام به احتکار ماسک کرده‌اند.

همچنین تصاویری از بازدید سردار حسین رحیمی از کشفیات اخیر پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روزهای اخیر منتشر شد که در بین کشفیات ۵/۵ میلیون ماسک احتکار شده نیز وجود داشت.

نکته دیگر فرصت‌طلبی عده‌ای برای گرانفروشی است. همین که خبری مبنی بر فواید سیر و لیموترش برای پیشگیری از کرونا پخش شد قیمت این اقلام چند برابر شد. این موضوع نشان می‌دهد سازمان تعزیرات باید اکیپی برای واکنش سریع در چنین زمان‌هایی داشته باشد.

از پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌بنیاد به اصطلاح دفاع از دموکراسی‌ها تا مزدوران رسانه‌ای نظام سلطه و محتکران ماسک و گرانفروشان اگرچه ممکن است در اهداف شان با هم کمی تفاوت داشته باشند اما همه آنها در تلاش هستند تا بر رنج و التهاب جامعه سوار شوند و به مقصود خود برسند. بی‌شک هوشیاری مردم و مسئولان، اعتماد به یکدیگر و تلاش جمعی همراه با توکل و استعانت از خدا، آنان را از رسیدن به مقصود بازخواهد داشت.
 

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس