کد خبر 1046265
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
روز قدس

رئیس کمیسیون سیاسی مجلس قانون‌گذاری فلسطین بر این باور است که طرح جدید شهرک‌سازی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، قدس را از محدوده فلسطینی خود جدا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «عبدالله عبدالله» رئیس کمیسیون سیاسی مجلس قانون‌گذاری فلسطین از سیاست چپاول اراضی این کشور توسط مسئولان رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

عبدالله گفت که طرحهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راستای طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» است که هدف از آن، غارت اراضی فلسطین و راضی نگه داشتن شهرک‌نشینان صهیونیست است.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت تل‌آویو از سندرز درباره جابجایی سفارتخانه آمریکا

رئیس سابق موساد: تهدید غزه جدی‌تر شده است

وی بر این باور است که معامله قرن، باعث افزایش شمار آراء نتانیاهو خواهد شد؛ شخصی که «پس از بر ملا شدن پرونده‌های فسادش، قصد دارد از زندانی شدن، فرار کند».

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از عبدالله گزارش داد که مردم فلسطین این سیاست‌ها را نخواهند پذیرفت و با قدرت با آن مقابله خواهند کرد.

این مسئول فلسطینی خبر داد که مردم ای کشور با احداث دیوار بین‌المللی عریض که بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی باشد، با سیاستهای توسعه‌طلبانه صهیونیستها مقابله خواهند کرد.

عبدالله با اشاره به دشواری نبرد مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی، گفت: «ما با چند احتمال مواجهیم که در چند زمینه و چند منطقه در داخل فلسطین، خشونت را افزایش خواهد داد».

وی هدف از اقدامات مردم فلسطین را «مقابله با پروژه سرقت خاک ما و چند پاره کردن اراضی حکومت فلسطین که از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده» عنوان کرد.

این مسئول فلسطینی بر این باور است، منطقه‌ای که نتانیاهو برای احداث شهرک‌های جدید تعیین کرده، منطقه‌ای است که «تمام دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا، حاضر نیست به آن نزدیک شود».

عبدالله در پایان خاطر نشان کرد، این منطقه جنوب کرانه باختری را به شمال آن وصل می‌کند و «در نتیجه، ساخت هر گونه شهرک در آن، قدس را از محدوده فلسطینی خود و جنوب کرانه باختری را از شمال آن جدا کرده و در نتیجه تمامی مسیرهای ارتباطی جغرافیایی کشور فلسطین را از بین خواهد برد».

نتانیاهو اخیرا مدعی شد که طرحی در نظر داد که بر اساس آن، حدود سه هزار و ۵۰۰ منزل برای شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی قدس احداث خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس