یووال اشتاینتس

یک وزیر رژیم صهیونیستی در چارچوب فشارهای رژیم صهیونیستی بر گروه‌های فلسطینی برای پذیرش آتش‌بس طولانی مدت با غزه ادعا کرد که این رژیم طرحی را برای کنترل کامل غزه ظرف چند هفته آماده کرده است.

به گزارش مشرق، «یووال اشتاینتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به منظور وادار کردن گروه‌های فلسطینی به تداوم آتش‌بس ادعا کرد که این رژیم طرحی را برای کنترل کامل نوار غزه ظرف مدت چند هفته آماده کرده تا به ادعای وی حکومت حماس را در آنجا سرنگون کند.

این وزیر صهیونیست روز شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون رژیم خود گفت: «درباره غزه اگر گزینه دیگری در کار نباشد(اشاره به آتش‌بس)، اسرائیل طرح جامعی را برای کنترل کامل نوار غزه و سرنگونی حکومت حماس و از بین بردن ساخت موشک‌ها در آنجا آماده کرده است».

بیشتر بخوانید:

نگاه به همه چیز و همه کس به عنوان «هدف نظامی»

واکنش اتحادیه اروپا به شهرک‌سازی در قدس اشغالی

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اشتاینتس جزئیات این طرح را فاش نکرد و فقط به این سخن اکتفا کرد که «این طرحی بزرگ و بسیار دشوار است و با همه آنچه تاکنون در غزه انجام دادیم خیلی متفاوت است».

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی عضو کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم است که درباره جنگ و صلح تصمیم‌گیری می کند.

وزیر صهیونیست غزه را مشکل دائمی برای اسرائیل خواند و گفت: «راه حل موقت تلاش برای دستیابی به توافق آتش‌بس است. چیزی که برای ما به معنای آرامش است تا هر هفته نخواهیم به سمت پناهگاه‌ها بدویم یا هر ماه شاهد تلاش‌ها برای قتل نظامیان باشیم».

وی افزود: «توافق با غزه یعنی اگر آتش‌بس شود به آنها اجازه می‌دهیم از لحاظ اقتصادی نفس بکشند، اما اگر گروه‌های فلسطینی به حملات خود ادامه دهند هیچ توافقی در کار نخواهد بود».

از سوی دیگر «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم در گفت‌وگو با تلویزیون این رژیم گفت: «باید قواعد در غزه تغییر کند و به یک عملیات نظامی اکتفا نکرد». او  به جزئیات دیگری اشاره نکرد.

آتش‌بس میان گروه‌های  فلسطینی نوار غزه با اسرائیل از شامگاه دوشنبه پس از دو روز تبادل آتش میان دو طرف برقرار شده است.

تنش در غزه پس از آن افزایش یافت که «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دو رزمنده این گروه به نام‌های «زیاد أحمد منصور» (۲۳ ساله) و «سلیم أحمد سلیم» (۲۴ ساله) در حمله هوایی صهیونیست‌ها در سوریه در شامگاه یکشنبه به شهادت رسیدند.

مقاومت فلسطین در واکنش به این جنایت، روز دوشنبه چند راکت به سوی شهرک‌های صهیونیست‌ نشین اطراف نوار غزه شلیک و تهدید کرد در صورت هرگونه حماقت صهیونیست‌ها باشدت به آن پاسخ خواهد داد.

روز دوشنبه چند بار شاهد حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ موشکی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس