کد خبر 1045887
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
عکس/  برد استقلال مقابل ذوب آهن

اگر روزهای بلاتکلیفی این فصل استقلال نبود، شاید آن‌ها در حاضر بالاترین جایگاه را در جدول لیگ داشتند.

به گزارش مشرق، استقلال و مجیدی، در نیم فصل دوم شروع خوبی داشته‌اند و دو برد و یک مساوی دارند. تساوی که مقابل پرسپولیس بود و در دقایق پایانی، صدرنشین لیگ توانست جلوی شکستش را بگیرد. با این نتایج، استقلال در جدول به رتبه سوم رسیده و در صورت بردن بازی عقب افتاده با فولاد، نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس خواهد بود. هر چند فاصله 5 امتیاز، ماموریت سختی برای تیم مجیدی محسوب می‌شود و آن‌ها برای قهرمانی تا پایان فصل، حق اشتباه ندارند.

با این حال، اوضاع می‌توانست برای استقلال بهتر هم باشد. تا حدی که آن‌ها، بالاتر از پرسپولیس در صدر جدول لیگ قرار بگیرند. اگر استراماچونی، مثل کالدرون تا نیم فصل صبر می‌‌کرد و در اوج مسابقات از استقلال جدا نمی‌شد. استقلال با مجیدی هم توانسته مسیر خوب استراما را ادامه دهد اما تاوان روزهای بدون مربی، آن‌ها را از صدرجدول دور کرده است.

بیشتر بخوانید:

سوال کرونایی پزشک استقلال از سازمان لیگ

استقلال در 13 بازی با استراماچونی، 25 امتیاز گرفت که کارنامه بسیار خوبی برای آن‌ها بود. هیچ تیمی در آن مقطع، میانگین امتیازی بهتر از استقلال نداشت. تیم مجیدی در سه بازی نیم فصل دوم هم 7 امتیاز گرفته که در سطح پرسپولیس و تراکتور و بهتر از سایر مدعیان است. اوضاع در سه بازی بدون مربی اما متفاوت بود. استقلالی‌ها با هدایت وریا غفوری که فقط مسئولیت رهبری تیم را داشت، در سه بازی آسان با پیکان، شاهین و ماشین‌سازی فقط 4 امتیاز گرفت. از دست دادن دو برد نه چندان سخت، شرایط آن‌ها در جدول را بهم ریخت.

اگر جدول لیگ بدون احتساب هفته چهاردهم تا شانزدهم را در نظر بگیریم، این موضوع بهتر مشخص می‌شود. استقلال در این جدول با استراما و مجیدی، هم امتیاز پرسپولیس و با تفاضل گل بهتر صدرنشین لیگ است و حتی توانسته از تراکتور و شهرخودرو که یک بازی بیشتر دارند، بهتر امتیاز بگیرد. استقلالی‌ها احتمالا تا پایان فصل، زیاد حسرت روزهای بدون مربی را می‌خورند. روزهایی که مسیر آن‌ها برای قهرمانی را سخت‌تر از همیشه کرد.

جدول لیگ برتر، بدون احتساب هفته‌های چهاردهم تا شانزدهم

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس