کد خبر 1045355
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
نظامیان آمریکا

نماینده ائتلاف «الفتح» خبر داد که آمریکا و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تلاشند که اجازه ندهند، کابینه جدید عراق تشکیل شود.

به گزارش مشرق، تحرکات مشکوک ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در روند تشکیل کابینه عراق همچنان ادامه دارد.

«مختار الموسوی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق امروز دوشنبه از توطئه جدید آمریکا و اعراب، پیش از برگزاری جلسه رأی اعتماد به کابینه « حمد توفیق علاوی» خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نیروهای آمریکایی در عراق،‌ در محاصره کامل گروه‌های مقاومت

الموسوی به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکا و اعراب برای توطئه خود قصد دارند از «افراد نفوذی» استفاده کنند.

به گفته وی، افراد نفوذی تلاش خواهند کرد که به «بهانه درخواست برای سرنگونی محمد توفیق علاوی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه» از مردم استانهای مرکزی و جنوبی عراق سوء استفاده کنند.

منظور این نماینده عراقی این است که تلاش اعراب و آمریکا برای این خواهد بود که وانمود کنند مردم استانهای جنوبی و مرکزی، خواستار عدم تشکیل دولت جدید هستند.

این نماینده عراقی خبر داد که واشنگتن و اعراب قصد دارند این اقدام را پیش از جلسه رأی اعتماد به کابینه علاوی انجام دهند.

الموسوی خاطر نشان کرد، برخی ابزارهای سیاسی و رسانه‌ای نیز تلاش خواهند کرد که پیش از برگزاری جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق، اقداماتی را در راستای طرح آمریکا و اعراب انجام دهند.

وی تصریح کرد که همه گروههای سیاسی عراق در معرض آزمون قرار دارند و باید «برای شکست هر طرح خارجی، ابراز وجود کنند».

در واقع اگر کابینه تشکیل شود، نخستین طرحی که در آن مطرح خواهد شد، لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک عراق است و توطئه‌های آمریکا برای عدم تشکیل کابینه بدین سبب است که این طرح، اجرایی نشود.

در همین ارتباط، یک منبع عراقی امروز گفت که تکمیل کار تشکیل دولت جدید و تکمیل ساختار الحشد الشعبی، به معنای آغاز مرحله جدید است؛ عنوان مرحله جدید، قرار دادن دستور اخراج نیروهای آمریکایی از عراق روی میز و در دست اجراست.

قرار است جلسه پارلمان عراق برای رأی اعتماد به دولت جدید این هفته برگزار شود. «حسن الکعبی» معاون اول پارلمان عراق، روز یکشنبه (دیروز)، اعلام کرد که جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

عراق مدتی است که درگیر تشکیل کابینه است. علاوی یازدهم بهمن از طرف «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از پارلمان درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه‌اش جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس