نوبخت در گرگان: الان زمان مذاکره نیست / امروز دیگر هیچ ایرانی ‌از ما نمی‌خواهد ‌با آمریکایی‌ها دوباره مذاکره کنیم‌

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر آنکه چرا باید افتخارات مجلس دهم را به مجلس بعدی بدهیم، گفت: نمایندگان این مجلس باید به همه وظایف قانونی خود رسیدگی کرده و نگران نباشند.

 به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (دوشنبه 5 اسفند) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و پس از موافقت و مخالفت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس، گفت:‌ امروز مجلس آخرین مأموریت خود را درباره لایحه بودجه سال 99 انجام می‌دهد که از یکسو مردم در داخل کشورمان نظاره‌گر ایفای نقش خطیر مجلس در آخرین اقدامات خود است و از سوی دیگر، چون برنامه سومین سال تحریم در قالب لایحه بودجه تنظیم شده است، دشمنان ما منتظرند تا مشاهده کنند تحریم و تهدید و مشکلاتی که در فراروی این نظام قرار دارد آیا توانسته بر توقف جمهوری اسلامی اثر کند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

توضیحات پزشکیان درباره رد لایحه بودجه ۹۹

کلیات لایحه بودجه ۹۹ در مجلس تصویب نشد

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برخی انتقادات نمایندگان در مخالفت با کلیات بودجه سال 99 در شرایطی مطرح شده است که برخلاف قوانین مادر است. 

وی تصریح کرد: در بودجه سنواتی پیش‌بینی منابع و برآورد هزینه‌ها در راستای سیاست‌هایی است که ما را به برنامه برساند. 

نوبخت خاطرنشان کرد: لایحه بودجه 99 دقیقا منطبق بر شرایط کشور است و نمایندگان مجلس به خوبی می دانند چه کسی در حال دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت ایران بود و بر همین اساس دشمنان کشتی ما در جبل‌الطارق توقیف کردند و بعدها هم خباثت‌شان را با ترور نشان دادند. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 8.5 درصد اتکای بودجه‌مان به نفت است که این میزان کمتر از سال‌های قبل است. 

وی گفت:‌ از 44 هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال جاری بنا بر نظر مجلس مصوب شد، حجم زیادی از کارهای عمرانی و پروژه در کشور اجرایی شد و با همین روش و با فروش اوراق، قرار است فردا (سه‌شنبه) مسیر تهران - شمال افتتاح شود و از همین منابع و اعتبارات حجم زیادی از راه و راه‌سازی و سد و راه‌آهن عملیاتی خواهد شد. 

نوبخت تأکید کرد: این مجلس همه وظایف قانونی خود را انجام خواهد داد و چرا باید افتخارات این مجلس را به مجلس بعدی بدهیم؟ 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سال 99 قرار است 1200 کیلومتر راه‌آهن افتتاح شود ضمن اینکه 430 کیلومتر آزادراه هم به بهره‌برداری خواهد رسید؛ چرا باید زحمات این مجلس را به مجلس آتی بدهیم؟ 

وی تصریح کرد: شما نمایندگان مجلس باز هم می‌توانید خدمات خود را به مردم ادامه دهید؛ در دوره‌های مختلف شاهد آن بوده‌ایم که نماینده‌ای رأی نیاورده اما در دوره بعدی توانسته نظر مردم را جلب کند و رأی بیاورد؛ از چه نگران هستید در حالی که شما می‌توانید در مجالس آتی به خدمات به مردم ادامه دهید. 

نوبخت گفت:‌ 14 میلیارد دلار برای آنکه قیمت کالاهای اساسی گران نشود، با ارز 4 هزار و 200 تومانی در لایحه بودجه سال 99 درنظر گرفته‌ایم. 

وی افزود: موضوعات منفی‌ای که برخی نمایندگان از نکات انتقادی بودجه 99 بیان کرده‌اند اتفاقا کاملاً مثبت است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تغییرات در کشورمان چیزی عادی است و دوستان به فعالیت‌های خود بازگشته‌اند؛ تاریخ هم در مورد خدمات مجلس دهم قضاوت خواهد کرد. 

وی افزود: کمترین وابستگی بودجه به نفت در تاریخ ایران به نام مجلس دهم ثبت خواهد شد، این در حالی است که همه دنیا به جمهوری اسلامی نگاه می‌کنند تا توقف ایران و عدم عملیاتی شدن بودجه ایران را ببینند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کاهش تورم در کشورمان یا از طریق رونق تولید به دست می‌آید یا از طریق مهار نقدینگی. 

نوبخت گفت: بخش بزرگی از طرح‌های عمرانی ما به اعتبار فروش اوراق است که منجر به افزایش اشتغال خواهد شد. 

وی تأکید کرد: ما در شرایط گذار هستیم و تاریخ،‌خدمات مجلس دهم را برای عبور از فشار ثبت خواهد کرد. 

نوبخت افزود: مجلس فرصت دارد تا پیشنهادات مختلفی را برای افزایش حقوق کارمندان ارائه دهد، که این افزایش حقوق به صورت یکسان برای همگان باشد یا به صورت پلکانی.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان گفت: دولت برای افزایش حقوق کارمندان، هم متوسط افزایش حقوق را 15 درصد درنظر گرفته است و هم افزایش 50 درصدی تفاوت تطبیق را دیده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    7 0
    آره والله!! بگذارید افتخارات این مجلس برای خودش باقی بماند!! خدا نکند مجلس بعدی از این نوع افتخارات داشته باشد که کلاهمان بدجوری توی هم میرود!!
  • حسين DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    5 1
    كدام افتخارات؟ نكنه تصويب برجام را در ٢٠ دقيقه ميگى كه دولت كليد دار زيرش زائيد.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    7 2
    معلومه که خیلی عصبانی هستن از مجلس جدیدی که در راه است.
  • بابک IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    7 2
    بفرمایید افتضاحات مجلس کدام افتخار چه کردند برای مملکت و مردم یا خواب بودند یا بلع قربانگو
  • حزب الله IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    10 0
    ان شاالله موعد حساب پس دادن جنابعالی نیز بزودی میرسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس