ژیگادلو

بازیکن لهستانی تیم والیبال بانکی سرمایه اظهار داشت: از آنجا که مدیریت بانک سرمایه و باشگاه به قرارداد من عمل نکردند، قصد دارم از آنها در دادگاهی در ایران شکایت کنم.

به گزارش مشرق، چند سالی است شکایت بازیکنان و مربیان خارجی از تیم‌های ایرانی، به یک معضل برای والیبال ایران تبدیل شده است. شکایت «یوبومیر» و «دراگان تراویسا» مربی و بازیکن شهرداری ارومیه از این باشگاه یک نمونه است. باشگاه شهرداری ورامین هم با وجود اینکه پارسال قهرمان ایران و آسیا شد به دلیل شکایت «آندره کوتسموس» اوکراینی و «آندریاس دیمیتریوس فراگوس» یونانی از شرکت در مسابقات باشگاه‌های جهان محروم شد.

بیشتر بخوانید:

قول سرمربی والیبال لهستان برای المپیک

«لوکاس ژیگادلو» هم به فهرست بازیکنان خارجی شاکی اضافه شده است. این بازیکن لهستانی، سه سال برای تیم بانک سرمایه بازی کرد و با این تیم سه قهرمانی در لیگ ایران و ۲ قهرمانی در آسیا به دست آورد. اما در پایان فصل سوم، بانک سرمایه منحل شد و این بازیکن هم نتوانست به بخش آخر مطالبات خود برسد.

این بازیکن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مشکل را به طور کامل توضیح داد، اما تأکید کرد که مهم‌تر از پول، این واقعیت است که بانک به او احترام نمی‌گذارد.

ژیگادلو گفته است: بارها و بارها این مشکل را هم به فدراسیون ایران و هم به فدراسیون بین‌المللی اطلاع داده‌ام و اکنون منتظر تصمیم فدراسیون ایران هستم تا نسبت به بانک سرمایه اقدام قانونی انجام دهم. این نتیجه توافق با فدراسیون ایران و باشگاه است که در صورت بروز هرگونه اختلاف، فدراسیون ایران وظیفه دارد طرفین را به توافق برساند. در صورت عدم توافق، فدراسیون باید نامه رسمی صادر کند که در آن این دوره مذاکرات با نمایندگان ۲ طرف را توصیف می‌کند و اجازه انجام اقدامات قانونی را می‌دهد. مشکل این است که حدود ۲ سال منتظر این نامه هستم.

وی با یادآوری روزهای خوبش در ایران، گفت: وقتی در ایران بودم چیزهای زیادی در مورد کشور شما و مردمش یاد گرفتم و بسیاری از مسائل را فهمیدم. به همین دلیل وقتی «میخال کوبیاک» کاپیتان تیم ملی لهستان در مورد ملت ایران حرف‌های خوبی نزد، من در تلویزیون به طرز مثبتی در مورد تجربیاتم در ایران صحبت کردم. وقتی «ویتال هینن» سرمربی تیم ملی لهستان هم از میزبانی ارومیه در لیگ ملت‌های والیبال شکایت کرد، توضیح دادم که مردم ارومیه عاشق والیبال هستند و برای آنها شکست دادن قهرمان جهان یک اتفاق عالی بود.

این بازیکن سابق والیبال لهستان گفت: چند ماه پیش وقتی یک راننده کامیون ایرانی در لهستان دچار مشکل شد، مردم کشور من برای حل مشکل وی پول جمع می کردند. چرا مدیران بانک سرمایه به آنچه ما به عنوان بازیکن برای بانک و والیبال ایران انجام دادیم احترام نگذاشتند؟ در مورد من، آن‌ها به جای اجرای قرارداد، سعی می‌کنند که از انجام مسوولیت خودداری کنند.

وی ادامه داد: وکیل من به وضوح گفت که بر اساس قرارداد من با باشگاه و همچنین قرارداد با فدراسیون، بدیهی است که بانک سرمایه باید به تعهدات باشگاه عمل کند. بانک سرمایه مالک ۸۰ درصد باشگاه و ۲۰ درصد دیگر آن متعلق به یک شرکت مربوط به آن بانک بود. مدیران بانک قبل از عزیمت من نمی‌خواستند به تعهدات پیمانکاری عمل کنند. به آنها اطلاع دادم که قرارداد من با سایر بازیکنان متفاوت است، پیش از خروج من از ایران باید مطالبات من به یورو پرداخت شود. همچنین به آنها اطلاع دادم که احتمال دارد تحریم‌های آمریکا، نرخ یورو را افزایش دهد. متأسفانه، هیچ کسی قبل از عزیمت به من گوش نکرد. تحریم‌ها اجرا و قیمت یورو گران شد. مدیران بانک شروع کردند به اجرای مجازات‌های پوچ که در قرارداد من نیست.

ژیگادلو خاطرنشان کرد: یک سال پیش در یک جلسه فدراسیون، بانک پیشنهاد داد که یک چهارم ادعای من را پرداخت کند اما آن را رد کردم. این مربوط به این نیست که من چقدر از این باشگاه طلب دارم، بلکه در مورد بی‌احترامی و نحوه رفتار این افراد است. آنها حتی این احترام را نگذاشتند که پیشنهاد خود را به صورت کتبی ارائه کنند. خوشبختانه فدراسیون این موضوع را برای فدراسیون بین‌المللی تشریح کرد.

وی افزود: در حال حاضر «میلاد عبادی‌پور» و «سید محمد موسوی» در لیگ لهستان حضور دارند. آیا باشگاه‌های این ۲ بازیکن آنها را فریب می‌دهند؟ عبادی‌پور در فصل اول قهرمان لهستان شد اما در فصل دوم مدال کسب نکرد و باشگاه کل قرارداد را به او پرداخت کرد. آنها به قرارداد او احترام می‌گذارند. ما سه بار در ایران و ۲ بار در آسیا قهرمان شدیم و برای ایران در خارج از کشور تبلیغ مثبت کردیم اما مسوولان بانک با بی‌احترامی نسبت به دستاوردهای ما رفتار کردند.

بازیکن پیشین بانک سرمایه گفت: به فدراسیون بین‌المللی والیبال شکایت کردم. به غیر از من، بسیاری از بازیکنان خارجی دیگر هم هستند که از باشگاه‌های ایرانی شکایت کرده‌اند. از وکلای مرتبط با فدراسیون اروپا مطلع شدم که روشی برای محافظت از بازیکنان در چنین شرایطی وجود دارد که بر اساس آن، مسوولیت هزینه‌های عدم اجرای قراردادها به عهده فدراسیون والیبال ایران که مسوول برگزاری لیگ در ایران است قرار می‌گیرد.

وی گفت: یک ماه پس از ترک ایران، تحت فشار فدراسیون و وزارت ورزش، بانک سرمایه به افراد مسوول در بانک برای تسویه حساب‌های معوقه خارجی باشگاه اطمینان داد. نمایندگان این بانک متوجه شدند که به لطف پشتیبانی دولت از طریق وزارت ورزش می‌توانند یورو را با قیمت دولتی خریداری کنند. با وجود اینکه آنها مبلغ ریالی در اختیار داشتند که می‌توانستند با آن به اندازه پرداخت کل طلب من ارز دولتی بخرند، این فرصت را هدر دادند و وقتی پس از چند ماه دوباره برای این کار اقدام کردند، به آنها اعلام شد که دیگر ارز دولتی به باشگاه‌ها داده نمی‌شود.

ژیگادلو گفت: پذیرش توضیحات بانک از نظر من دشوار است. این بانک چندین بار فرصت داشت که با من تسویه حساب کند اما به طور عمدی مرا فریب داد. در روزهای اخیر در جریان مذاکرات در دفتر فدراسیون والیبال ایران، یک مصالحه پیشنهاد دادم اما بار دیگر وکیل بانک به پیشنهاد من پاسخ نداد. این بی‌احترامی است. این افراد باید شرمنده شوند و برای همین حقوقم را در دادگاه اثبات خواهم کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس