کد خبر 1044965
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
ماهان ایر

هواپیمایی ماهان، باتوجه به مسایل مطرح شده در مورد پروازهای چین این شرکت، بیانیه ای صادر و اعلام کرد رزرو بلیت هم اکنون در مسیرهای چین تا آخر ماه فوریۀ سال ۲۰۲۰ متوقف است.

به گزارش مشرق، هواپیمایی ماهان، باتوجه به مسائل مطرح شده در مورد پروازهای چین این شرکت، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

پروازهای برنامه‌ای شرکت هواپیمایی ماهان که پیش از این ۱۲ پرواز هفتگی بود از روز شنبه مورخ ۱۲/‏۱۱/‏۹۸‬ برابر با ۰۱ فوریه ۲۰۲۰ بنا بر نظر هیأت دولت تا اطلاع ثانوی متوقف گردیده است. همچنین رزرو بلیت هم اکنون در مسیرهای چین تا آخر ماه فوریۀ سال ۲۰۲۰ متوقف است.

نظر به این که بر اساس مصوبه روز یکشنبه مورخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ برابر با ۲ فوریۀ ۲۰۲۰ هیأت دولت، این شرکت طبق مجوزهای صادره توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجاز به انجام پروازهای باری به مقصد چین گردیده، از آن تاریخ تا کنون ۲ پرواز باری به مقصد پکن و ۲ پرواز باری به مقصد شانگهای انجام داده که محموله آن بار صنایع کشور و کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به چین بابت کنترل بحران ویروس کرونا بوده است.

در این مدت بر اساس مصوبه هیأت دولت و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری ایران ۴ پرواز مسافری از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۶ بهمن برابر اوّل فوریه تا پنجم فوریۀ ۲۰۲۰ به مقاصد پکن، شانگهای، گوانگجو و شنزن انجام شده برای انتقال مسافران چینی این شرکت حاضر در ایران و سایر کشورها و ایرانی‌های حاضر در چین با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت دستورالعمل‌های مربوط انجام گردیده است.

همچنین یک پرواز به مقصد ووهان در تاریخ ۴ فوریه برابر با ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ برای انتقال دانشجویان ایرانی بر اساس درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.

در حال حاضر این شرکت پرواز برنامه‌ای مسافربری به مقصد چین ندارد و برقراری احتمالی مجدد پروازهای مذکور مبتنی بر مجوز سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع رسانی خواهد شد. از این رو در توقف پروازهای مورد بحث هیچ گونه تأخیری صورت نگرفته است.

در این مدت پروازهای ترانزیت به دلیل منع سفر اتباع چین توسط دولت چین از مبدأ شهرهای چین نیز متوقف شده است.

مسافران ایرانی و چینی‌های منتقل شده به ایران و چین تا تاریخ ۵ فوریۀ ۲۰۲۰ قبل از بروز بحران شیوع ویروس کرونا بلیت‌های ماهان را در اختیار داشتند که بایستی به مقاصد خود انتقال پیدا می‌کردند که با توجه به مصوبه هیأت دولت این امر صورت گرفت و خارج از این چارچوب انتقال مسافری صورت نگرفته است.

تمامی دستور العمل های بهداشتی اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت گندزدایی از بار و هواپیما و نحوه رفتار خدمه پروازی قبل، حین و پس از پرواز بر اساس بالاترین استانداردهای ابلاغی و با نظارت وزارت مذکور انجام گرفته و می‌گیرد.

ترانزیت مسافران چینی در پروازهای این شرکت در تاریخ مذکور، جهت انتقال مسافران ترانزیت این شرکت از سایر کشورها در مسیر برگشت به چین بوده است نه بالعکس.

یادآوری می‌شود که هم اکنون شرکت‌های هواپیمایی شرق آسیا شامل مالزی ایرلاین، سنگاپور و سری لانکا ایرلاین پروازهای روزانه مسافری خود را به پکن، شرکت‌های آنا و ایژیانا به دو شهر پکن و گوانگجو و شرکت ایروفلوت پروازهای خود را به سه شهر پکن، گوانگجو و شانگهای دایر نگاه داشته است. شرکت‌های امارات و اتحاد از خاورمیانه پروازهای روزانۀ خود را به پکن نگاه داشته اند و هواپیمای قطری اقلام بشردوستانه به چین حمل می‌نماید. همچنین مستحضر می‌سازد که شرکت‌های مختلف آغاز مجدد برنامه پروازی خود را از اوّل مارچ اعلام کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • داریوش IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    2 0
    متسفانه در داروخانه های اهواز نه ماسک پیدا میشه نه مواد ضد عفونی کننده وحتی ژل ضدعفونی مخوص کودکان هم نیستش
  • شریف IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    21 3
    کاشکی پدافند جای هواپیمای اوکراینی هواپیمایی ماهانی رو میزد الان همه ملت ب جایی اعتراض دست بوسم میشدن لعنت خداوند بر تمام باعث و بانی این پروازها ایشاله تمام هواپیماهاتون سقوط کنن
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    15 0
    همیشه ثروتمندان در اولویت بودند و کاسه کوزه ها سر فقرا شکسته می شود. دولت خائن رفته از مرکز ویروس جهان 75 دانشجو که در مراکز پرجمعیت دانشگاهها بودن رو برداشته اورده ایران، انوقت کاسه کوزه را سر مردم قم شکسته .
  • محمد JP ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
    0 0
    نمیدونم ادمین نوشته های منو بگذاره ،اگه گذاشت خواهشا به یک سوال من جواب بدید 1 چرا اگر تمام امارهای کرونای کشورهای همسایه ما در غرب اسیا را با هم جمع کنند و بعد هم دهها برابرش کنند چرا به اندازه یک صدم امار کرونای ما هم نمیشه سوال مهمی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس