کد خبر 1044903
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس یازدهم در گیلان

نتایج شمارش آرای انتخابات مجلس یازدهم در سراسر کشور حکایت از پیشتازی و پیروزی قاطع اصولگرایان در سراسر کشور دارد.

به گزارش مشرق، با اتمام فرآیند اخذ رأی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۸ صبح  ۲ اسفند شروع شد و تا ساعت ۲۴ همان روز ادامه یافت، شمارش آرای مأخوذه از مردم در سراسر کشور آغاز شد و تا این لحظه، تکلیف اکثریت قریب به اتفاق حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور مشخص شده است.

بیشتر بخوانید:

البته نتایج حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به صورت قطعی و کامل مشخص نشده، اما در این حوزه نیز بر اساس آمارهای اولیه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور، 30 نامزد اصولگرا پیشتاز هستند.

در میان ۲۹۰ کرسی مجلس و ۲۰۲ حوزه انتخابیه(به استثنای ۳۰ نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و نمایندگان ۵ حوزه اقلیت‌های دینی)، تکلیف مستاجران ۲۴۵ کرسی مجلس مشخص شده که از میان آنها، ۱۹۳ نفر اصولگرا، ۱۶ نفر اصلاح‌طلب و ۳۶ نفر مستقل هستند؛ همچنین تکلیف برخی کرسی‌ها نیز در مرحله دوم مشخص خواهد شد.

کرسی‌های مجلس یازدهم (به استثنای شهر تهران و ۵ حوزه اقلیت‌های دینی) تا این لحظه

با احتساب آمار اولیه حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، که حکایت از پیروزی اصولگرایان تا این لحظه در این حوزه دارد، تکلیف مستاجران ۲۷۵ کرسی مجلس مشخص می‌شود که از میان آنها، ۲۲۳ نفر اصولگرا، ۱۶ نفر اصلاح‌طلب و ۳۶ نفر مستقل هستند؛ همچنین تکلیف برخی کرسی‌ها نیز در مرحله دوم مشخص خواهد شد. سهم گرایش‌های مختلف سیاسی در قالب نمودار زیر ارائه می‌شود:

کرسی‌های مجلس یازدهم با احتساب حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تا این لحظه

آمار ارائه شده در این خبر با توجه به نتایج اعلامی خبرنگاران از سراسر کشور، تا این لحظه می‌باشد و با اتمام شمارش آرا در سراسر کشور و اعلام نتایج رسمی، به‌روز رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یعقوب فرزانه IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    21 16
    تبریک میگم به ملت بزرگ ایران که نمایندگان خط رهبری و راه سلیمانی را انتخاب کردن .! اگه مجلس دهم و دولت اعتدال عملکرد خوبی داشته بودن مشارت مردم بالای پنجادرصد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس