کد خبر 1044838
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کرونا نمایه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست.

به گزارش مشرق، دکتر محمدرضا قدیر گفت: در بیمارستان‌های کامکار و فرقانی با کنترل دقیق ورود و خروج قرنطینه نسبی ایجاد شده و در حال حاضر نیروهای آموزش دیده با امکانات لازم بیماری را مدیریت می کنند.

وی بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست و گفت: تعطیلی موقت و روزانه مراکز آموزشی در روزهای آینده به منظور ارزیابی درست وضعیت پیشنهاد شده، اما بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد در خانه است چرا که بسیاری از افراد ناقل این بیماری اند و در تماس با گروه‌های حساس بیماری را به این افراد منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ آیا تشخیص ابتلا به کرونا مشکل است؟

نظر سازمان بهداشت جهانی درباره استفاده از ماسک برای کرونا

ایران توانایی مقابله با «کرونا» را دارد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیماران ریوی، دیابت و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و افراد مسن را گروه‌های حساس در برابر این ویروس دانست و یادآور شد: تنها کسانی که دارای تب‌های طولانی، ضعف و بی حالی شدید، سرفه و تنگی نفس هستند باید برای آزمایش‌های مربوط به کرونا مراجعه کنند.

وی حفظ آرامش، اطلاع رسانی و ماندن در خانه را از جمله راه‌های اصلی کنترل این بیماری دانست و گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا ۲ درصد است و افرادی که در قم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند در سنین بالا و پر خطر بودند.

قدیر با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح کشور شهروندان باید از هرگونه سفر غیرضروری جلوگیری کنند افزود: عدم حضور مردم در اجتماعات از جمله حرم، جمکران و همایش‌ها کمک شایانی به جلوگیری از گسترش این بیماری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به محدودیت زمان و لزوم کنترل هرچه سریعتر این بیماری گفت: محموله‌های مناسبی از جمله ماسک و گان تهیه و به استان وارد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    1 0
    قرنطینه کنید
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    4 0
    ای بی کفایتان با ما چه کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس