فتح الله زاده

گفته می‌شود علی فتح‌الله‌زاده یک‌بار دیگر در آستانه مدیرعاملی استقلال قرار گرفته تا به این ترتیب او از این لحاظ پوکر کرده باشد.

به گزارش مشرق، در همه این سال‌ها همواره نامش برای مدیریت استقلال مطرح بود، اما برخی حواشی ساخته و پرداخته‌شده توسط برخی‌ و اینکه او بدهکارترین مدیر تاریخ استقلال است، او را از صندلی مدیریت یکی از تیم‌های محبوب ایران و آسیا دور می‌کرد. با این حال، این چهره محبوب استقلالی‌ها خود را یک‌بار دیگر در آستانه مدیریت باشگاه می‌بیند، هرچند به قول خودش ابتدا باید وضعیت باشگاه را دیده و شرایط و جوانب را بررسی کند. عضو هیات‌مدیره استقلال که در همین مدت اخیر ۲ بار هم از سمت خود استعفا کرد، در این خصوص هم صحبت‌های جالبی را مطرح می‌کند و هرگز این تصمیم را مرتبط با تحت فشار گذاشتن فرد یا جناحی خاص برای رسیدن به صندلی مدیریت استقلال نمی‌داند. گفت‌وگو با علی فتح‌الله‌زاده در آستانه برگزاری مجمع سالیانه این باشگاه را در ادامه می‌خوانید.

مجمع استقلال درحالی هفته آینده برگزار می‌شود که از شما به‌عنوان گزینه اصلی مدیریت این تیم نام برده می‌شود.

از یک‌سو درحال حاضر در تصمیم‌گیری‌ها نیستم و از سوی دیگر متاسفانه مدام با اسمم بازی می‌شود، اما من سکوت می‌کنم. با این حال، برخی صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، به نوعی جفاست. عده‌ای می‌گویند که فتح‌الله‌زاده برای مدیریت زور می‌زند ولی به‌خدا نه زوری می‌زنم و نه با کسی لابی می‌کنم. من سرباز استقلالم و اگر خواستند، می‌آیم در غیر این صورت دعا می‌کنم. الان هم تا روزی که حکمی نگرفته‌ام، دیگر اظهارنظری نمی‌کنم. ولی مدام با اسم من بازی می‌کنند و این موجب تاسف است.

ولی خلیل‌زاده به صراحت از شما به‌عنوان گزینه مهم مدیرعاملی نام برد!

ایشان و سایر دوستان به من لطف دارند و تلاش می‌کنند این اتفاق بیفتد، اما این کارها مراحل خاص خود را دارد و الان هم شرایط باشگاه طوری است که با صحبت‌های ما تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، چون شرایط ویژه‌ای دارد. بنابراین چون درحال حاضر حدود یک ماهی هم می‌شود که در جلسات هیات‌مدیره شرکت نمی‌کنم و از تصمیمات خبر ندارم و مثل خود شما این اظهارات را می‌شنوم، اگر در این خصوص خیلی صحبت نکنم، بهتر است.

بالاخره شما عضو هیات‌مدیره هستید، هرچند در این مدت ۲ بار هم استعفا کرده‌اید.

بعد از استعفا دیگر در جلسات شرکت نکرده‌ام و به همین دلیل هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم.

در هرصورت اگر قرار باشد حکمی بدهند، شما باید حضور پررنگ‌تری داشته باشید.

باید شرایط باشگاه را بسنجم و ببینم می‌توانم از عهده کار بربیایم یا خیر.

پس استعفاهایتان به خاطر این نبود که برای مدیرعاملی فشاری بیاورید؟

اصلا این‌طور نیست. از هر کسی می‌خواهید بپرسید که آیا در این چندسال یک نفر را فرستاده‌ام تا برای بازگشتم لابی کنم، یا خودم با کسی صحبتی کرده‌ام؟ اصلا و ابدا! به هر حال همیشه گفته‌ام من استقلالی هستم، اما یک‌عده از عشق من به باشگاه سوءاستفاده کرده و تهمت می‌زنند. ۷ سال است که رفته‌ام و مدام می‌گویند بدهی زیادی بالا آورده‌ام. ۲۰ میلیارد بدهی برای سازمان بود و من تعهداتم را ادا کرده‌ام و هنوز این صحبت‌ها تمام نشده است. الان هم می‌گویند حراج لوگوی باشگاه برای بدهی‌های دوران من است. درحالی که من تیم را با ۷ ملی‌پوش تحویل داده و نوشتم از پولی که فدراسیون بابت تیم ملی می‌دهد، با ۵ ملی‌پوش تسویه شود. زمان من این پول را ندادند، اما آقایان این پول را گرفتند و جاهای دیگر خرج کردند و بدهی‌های قبلی را ندادند تا بگویند فتح‌الله‌زاده بدهکار است. این بی‌مرامی و بی‌معرفتی است. باشگاه استقلال به گفته خادم ۲ برابر آن زمانی که من رفتم، بدهی داشته است. چرا کسی در این مورد صحبت نمی‌کند؟ این بی‌اخلاقی و بی‌انصافی است.

پس چون در جمع تصمیم‌گیران نبودید، رفتید و این استعفاها برای فشار به کسی نبود؟

درست است.

بیشتر بخوانید:

عربستانی‌ها از صدقه داور کره‌ای خجالت کشیدند

برخی معتقدند زوج شما و فرهاد می‌تواند زوج رویایی برای هواداران باشد.

نقطه ضعفم این است که چون به هوادار استقلال یک ستاره قول داده‌ام، پس به آنها بدهکار هستم. این موضوع من را اسیر کرده است. خداکند روزی که دوباره آمدم بتوانم این قول را با لباس مدیران استقلال عملی و با تقدیم این ستاره از جایگاهم خداحافظی کنم و جایم را به افراد دیگر بدهم تا بیایند و خدمت کنند.

الان زوج فتح‌الله– فرهاد موفق می‌شود؟

صددرصد.

اگر برایتان حکم مدیریت بزنند، آن را قبول می‌کنید؟

قطعا قبل از حکم با من صحبت می‌کنند. ما باید صورت‌های مالی را ببینیم و خودم به‌شخصه ببینم که از عهده این کار برمی‌آیم یا خیر. اگر شرایط مهیا باشد، چراکه نه. اگر حتی ۲۰ میلیارد بیشتر از بدهی‌هایی که از دوران قبلی مانده هم الان بدهی باشد، می‌توان کارهایی کرد، اما بیشتر از این باشد، نمی‌توان مسئولیتی پذیرفت.

صحبت از بدهی ۲۰۰ میلیاردی است و می‌گویند این باعث ترس شما و سایر دوستان شده!

بحث ترس نیست. با ۲۰۰ میلیارد بدهی و پرونده‌هایی که از فیفا و AFC می‌رسد که توان پرداخت‌شان نیست، درنهایت محکوم می‌شویم. این تیم نیاز به تقویت دارد و اگر تقویت نشود، چه می‌شود؟ شرایط سخت است. اگر از بدهی‌های زمان خودم که اعتقاد دارم متعلق به من نیست، ۲۰ میلیارد هم بیشتر باشد، من با شهامت می‌پذیرم. یک‌بار نمی‌گویم که بدهی زمان افتخاری چقدر است و در آن زمان چقدر پیشخور کردند یا هیچ‌وقت درباره بدهی‌های زمان افشارزاده حرفی نزده و نمی‌زنم. یا قبول می‌کنم یا خیر و اگر قبول کنم، آن را انجام می‌دهم.

صحبت‌های فتحی درخصوص آواربرداری بمب‌ها از دوران خودتان را به یاد دارید؟

فتحی راست می‌گفت، چون وجدانا آوار سنگینی بود. به او گفتم چطور ۸ جام قهرمانی را برداشتی. چطور آوار کمپ حجازی را برداشتند؟ یادتان هست چقدر می‌گفتند اینجا برای ما نیست؟ بعد هیچ‌کس نمی‌گوید که الان کمپ هزار میلیارد می‌ارزد. این هزار میلیارد را چه کسی آورده است؟ کسی چرا از این موضوع حرفی نمی‌زند. با این حال، باز هم من دست این هوادار را می‌بوسم که انقدر بامرام است که می‌فهمد با وجود این بمباران تبلیغاتی منفی که علیه من انجام شد، یک ماه پیش در یک نظرسنجی ۲ میلیون به من رای دادند. من بیشتر از جام‌هایم به این ۲ میلیون رای افتخار می‌کنم و می‌نازم.

منظورتان همان داستان‌های زمان استراماچونی است؟ حتی گفته شد به خاطر شما استرا برنگشت.

دیدید که استرا را کسانی دیگر بیرون انداخته بودند، اما زورکی می‌خواستند آن را به من بچسبانند. این مربی حتی گفت اصلا مذاکره‌ای نبوده که اسم کسی را بیاورد. او مربی حرفه‌ای است و هیچ‌وقت نمی‌گوید چه کسی مدیرعامل باشد و چه کسی نباشد. درحالی که در آن‌سو کالدرون با صراحت اسم آورد و گفت انصاری‌فرد را نمی‌خواهم، اما شما دیدید کسی در پرسپولیس چیزی بگوید؟ این‌ور اما یک‌سری‌ها از اسم من می‌ترسند و دوست ندارند من بیایم. پیش خودشان فکر می‌کنند اگر بیایم می‌خواهم دوباره جام را بگیرم و آوار درست کنم. می‌دانند اگر بیایم، همه جام‌ها را می‌برم و شروع می‌کنند علیه من تبلیغات منفی درست کردن.

خلیل‌زاده می‌گفت با شما خیلی مشورت می‌کند، اما عده‌ای می‌گویند در باشگاه چندصدایی وجود دارد.

این‌طور نیست. خلیل‌زاده به من لطف دارد. او انسان صادقی است و همه‌چیز را می‌داند. هر زمان که با من مشورت کرده، با افتخار در خدمتش بوده‌ام. یا موسوی را خیلی پیش از اینها که الان اسمش مطرح شده است، می‌شناسم. من چندسال پیش از او قرض کردم و جالب اینکه به همین هم رحم نکردند و گفتند موسوی از فتح‌الله‌زاده شکایت کرده و اینها با هم مشکل دارند. یعنی همه‌چیز را به هم می‌بافند. فکر می‌کنم باید یک کارخانه بافندگی بزنیم، می‌توانیم به کل دنیا لباس گرم بدهیم که سرما نخورند!

برخی با نگاه رنگی می‌گویند بعد از شما، مدیرانی را به استقلال آوردند که این تیم موفق نشود، قبول دارید؟

مگر سعیدلو و علی‌آبادی قرمز نبودند؟ یا رئیس‌جمهور وقت که به او ارادت داریم هم قرمز نبود؟ اما در همان زمان هم، من در ۴ سال ۲ جام آوردم. مدیر اگر خودش مدیر باشد، کارش را بلد است و می‌تواند کار کند. یکی از کارهایی که انسان را از موفقیت دور می‌کند، تهمت زدن به دیگران است. من بدهی نداشتم، اما می‌خواستند تلقین کنند که من بدهی از زمان خود داشته و دل من را با این حرف‌ها می‌شکستند. کسی به دیگران تهمت بزند، خدا اجازه نمی‌دهد در کارش موفق شود. اگر کسی سالم باشد، خدا هم به او کمک می‌کند.

از لیونل مسی چه خبر. کی او را استقلالی می‌کنید؟

مسی الان ۳۳ ساله است و تا ۳۷ سالگی که قولش را دادیم، ۴-۳ سال دیگر مانده و تا آن زمان باید بچرخد تا به ۳۷ سالگی برسد، چون قول و قرار ما تا ۳۷ سالگی بود!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    38 24
    آقای فتح اله زاده مسئله اینه که اون زمان ، مسئولین لنگی با بودن شما دیدن نمی تونن ضربه زیادی به استقلال بزنن، در نتیجه تصمیم گرفتن شما رو دور کنن و مدیران استقلالی نما و یا بی تفاوت و تعصب رو به استقلال بیارن که الحق این چندساله به نحو احسن استراتژی شون جواب داده.
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      8 12
      چی میگی؟؟؟ اول صبح شادمون کردی با بیان خنده دارت. نه اینکه 8 سال رئیس جمهور استقلالی راس کار بود
  • mahdi IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    12 9
    عمو فتل عاشق مديريته. فقط مديريت دوست داره و لا غير.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    13 7
    خخخخخخ حتما منظورت احمدی نژاده که الآن هم برای دیدن بازیهای تیم محبوبش به ورزشگاه میاد و قضیه جک تری دی را ماستمالی کرد
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    4 3
    فتح الله زاده فقط حرافی میکنه ستاره سازی برای لگو انجام میده با تبانی همه کار انجام میده
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    3 4
    عمو فتل یادته برا بازگشت استراماچونی چه التماسی می کردی برو التماستو بکن جیگراو هم محلت نذاشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس