IMG_20200222_150028.jpg

رزمندگان یمنی عملیات را در جنوب غرب استان الجوف آغاز کرده اند و با وارد آوردن ضربات مهلک به مزدوران سعودی در آستانه پاکسازی بخش «الغیل» و ورود به بخش «الحزم» هستند.

به گزارش مشرق، از شمال یمن خبر می رسد، در روزهای اخیر عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی علیه عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی در جنوب غرب استان الجوف تشدید شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق با بیان این مطلب که رزمندگان یمنی توان خود را در جنوب غرب استان الجوف برای پاکسازی کامل بخش مهم و راهبردی «الغیل» متمرکز کرده اند، افزود: پیشروی ها در این محور متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

این منبع میدانی از پیشروی گسترده در بخش الغیل خبر داد و گفت: جمعه شب (دوم اسفنده ماه) نیروهای یمنی پس از چند روز درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند مناطق وسیعی از این بخش را از اشغال مزدوران سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

وی با توضیح این که اوج درگیری ها میان رزمندگان یمنی و عناصر مزدور سعودی از ساعت ۵ صبح روز پنج شنبه (اول اسفنده ماه) تا عروب روز جمعه گزارش شد، گفت: در جریان درگیری ها رشته کوه های «المقاطع» پاکسازی و امن شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در عملیات رزمندگان یمنی در بخش الغیل در جنوب غرب استان الجوف دهها تن از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

به گفته منابع میدانی، نام تعدادی از فرماندهان میدانی ارشد عناصر مزدور سعودی از جمله سرتیپ «صادق امین العکیمی» فرمانده تیپ ۱۵۵ که در جریان درگیری ها در بخش الغیل به هلاکت رسید در لیست دیده می شود.

به گزارش مشرق، این فرمانده میدانی سرشناس نیروهای مزدور در حمله دقیق موشکی رزمندگان یمنی هدف قرار گرفت و از پای در آمد؛ نام فرزند فرماندار الجوف (امین علی العکیمی) نیز در لیست کشته شدگان است.

آخرین خبرها و گزارش ها حاکیست، بخش «الغیل» در جنوب غرب استان الجوف در آستانه پاکسازی قرار گرفته است و در صورتی که عملیات رزمندگان یمنی با همین سرعت ادامه یابد، این بخش به طور کامل آزاد خواهد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در صورت پاکسازی کامل بخش «الغیل»، فشار نیروهای یمنی بر عناصر مزدور سعودی در بخش «الحزم»، مرکز استان الجوف نیز از محورهای جنوب غرب و غرب چند برابر افزایش پیدا می کند.

به گفته منابع میدانی، پیشروی چشمگیر رزمندگان یمنی در جنوب غرب استان الجوف، وحشت ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی را به دنبال داشته و رژیم سعودی با حملات گسترده هوایی در تلاش است مانع از شکست بیشتر مزدوران تحت فرمانش شود.

رژیم سعودی با افزایش حملات هوایی و حمایت از نیروهای مزدور درصدد است از پیشروی بیشتر رزمندگان یمنی جلوگیری کند چرا که خوب می داند با پاکسازی کامل بخش الغیل راه برای ورود بخش الحزم (مرکز استان الجوف) باز می شود.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته حملات جنگنده های سعودی فقط به مواضع رزمندگان یمنی خلاصه نشده است و مناطق مسکونی هم در امان نماندند و هدف قرار گرفتند و دهها تن از شهروندان از جمله چندین کودک شهید و زخمی شدند.

رژیم سعودی که از پیروزی های رزمندگان یمنی در بخش الغیل در جنوب غرب استان الجوف عصبانی است با هدف قرار دادن مردم عادی تلاش می کند فشار را بر نیروهای یمنی افزایش دهد تا عملیات را در این محور متوقف کنند.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    33 2
    پیروزی پشت پیروزی
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    29 2
    الحمدلله رب العالمین
  • Adnan IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    23 2
    درود خدا بر رزمندگان اسلام انشالله مناطق اشغال شده رو پس خواهیم گرفت.مرگ بر آل صعود
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      6 2
      سعود مثل سقوط نه صعود!
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    21 2
    خداوند متعال یار و یاور رزمندگان شجاع و مردم مظلوم یمنی باشد، آمین
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    25 2
    مرگبر آل سعودکافر
  • محمد IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    21 0
    نصر من الله و فتح قریب
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    19 1
    تنها زبانی که آل وحوش ملعون می فهمند. زبان زور است و بس
  • محمد CA ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    19 1
    مسلما خبرهای خوبی از یمین به گوش خواهد رسید
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    18 0
    حرف امروز رهبری این بود: در مقابل توطئه دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار، و آماده ضربه و حمله متقابل باشیم
  • عباس IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    2 0
    دورود بر رزمندگان یمنی وانصارالاه یمن
  • س خلیلی هستم IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    2 0
    انشأالله بزودی این عناصرپلیداززمینهای یمن خارج شوند
  • خلیلی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام یمنی ها نباید مستقیم جلو برن. سعی کنن برای جلو گیری از تخریب زیرساختها شهر ها را محاصره کنن تا دشمن مجبور به فرار بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس