کد خبر 1044002
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
5 نکته طلایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

رئیس پلیس فتا استان گفت: با افرادی که در شبکه‌های مجازی در خصوص شیوع بیماری کرونا شایعه پراکنی کنند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ «علی کریمی» در خصوص شایعات موجود در فضای مجازی، اظهار داشت: نشر اکاذیب و شایعات به گونه‌ای که باعث تشویش اذهان عمومی شود جرم بوده و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام اعلام انتشار بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور توسط وزارت بهداشت، متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ‌های دروغین در فضای مجازی داغ شده است.

سرهنگ کریمی افزود: با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و زودباور بودن عده‌ای از آن‌ها، اخبار کذب منتشر شده به سرعت گسترش یافته و این خود موجب رعب و وحشت میان اقشار مختلف می شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: اگر تعدادی از کاربران هم از مدیران سایت‌ها منبع خبرشان را پرس و جو کنند عمدتاً با پاسخ‌هایی مانند شنیده شده، منابع مطلع، شاهدان عینی و ... مواجه می‌شوند که هیچکدام نمی‌تواند منابع موثقی برای درج این گونه اخبار باشند.

وی تاکید کرد: نشر اکاذیب که همراه با تشویش اذهان عمومی باشد جرم بوده و پیگرد قانونی برای انتشار دهندگان آن به همراه دارد.

سرهنگ کریمی در پایان با توصیه به شهروندان در خصوص دنبال کردن اخبار از طریق رسانه های رسمی، گفت: شهروندان می‌توانند افراد شایعه پراکن را با شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ به پلیس فتا معرفی کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    0 6
    هم شایعه هست هم صحنه سازی و فیلم گرفتن از داروخانه ها و فرستادن فیلم برای اونور
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    0 0
    این دوربین مخفی های بیمزه راجع به کرونا رو هم پیگیری کنید . در سایت آپارات ویدیوهاش موجوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس