کد خبر 1043793
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
عکس/ جشن ملی انتخابات در سمنان

شبکه فرانس ۲۴ با اعلام شروع رای‌گیری یازدهمین دور انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: رای گیری به رغم تحریم‌های آمریکا، نارضایتی مخالفان و بعضی خبرها در خصوص شیوع ویروس کرونا در برخی شهرها درحال برگزاری است.

به گزارش مشرق، براساس این گزارش، همچنین دولت آمریکا برخی مقام های ایران را به بهانه تائید نکردن صلاحیت برخی داوطلبان نامزدی، تحریم کرده است.

ببینید:

عکس/ عجیب‌ترین رای دهنده امروز

فیلم/ پاسخ محکم به یاس‌آفرینی آمریکا

رضا سیاح خبرنگار فرانس ۲۴ در ایران با شروع رای گیری، گزارش هایی از ایران ارسال و در آنها با برخی افراد به طور گزینشی گفت و گو کرده که از اوضاع دشوار اقتصادی انتقاد می کنند.

تارنمای سی ان ان هم نوشت: روز جمعه ایرانی ها در بحبوحه تنش میان ایران و آمریکا و مسائل داخلی، در انتخابات مجلس شرکت می کنند.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود موضوع انتخابات را به تنش های میان ایران و آمریکا گره زد و نوشت که بعید به نظر می رسد این انتخابات تاثیری در تنش های میان تهران و واشنگتن داشته باشد.

سی ان ان نوشت: کارشناسان معتقدند که در خصوص موضوع کاهش تنش بین ایران و آمریکا، توپ در زمین آمریکا است و شاید بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این کشور مجبور به بازنگری سیاست خود در قبال ایران شود.

خبرگزاری رویترز هم در چند گزارش در باره شروع انتخابات با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس نوشت که این امر سبب شده تا دامنه گزینه های مردم دراین انتخابات محدود شود.

رویترز درحالی مدعی محدود بودن حضور مردم درانتخابات شده که تا لحظه مخابره خبر این خبرگزاری غربی، تنها کمتر از دوساعت از شروع انتخابات گذشته و حضور مردم پای صندوق های رای هنوز شکل نگرفته است.

رویترز افزود: این انتخابات پارلمانی همزمان با فشار فزاینده واشنگتن بر تهران بر سر برنامه هسته ای آن انجام می شود و احتمالا منجر به تقویت حکومت در این کشور خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    4 0
    این کروناتون چرا دقیقا همزمان با رای گیری اومد تو ایران.. :)))))))))))))) هیچ غلطی نمی تونین بکنین. حالا وایسین تا مجازات نوچه های داخلی تون رو هم نشونتون بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس