کد خبر 1043749
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
طالبان

شورای امنیت ملی افغانستان از اجرای طرح مرحله اول توافق آمریکا و طالبان موسوم به «کاهش خشونت» از ساعت ۱۲ امشب خبر داد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که طرح کاهش خشونت از ساعت ۱۲ امشب آغاز خواهد شد. 

براساس این طرح قرار است طالبان طی یک هفته آینده میزان خشونت در افغانستان را به صورت ملموس کاهش دهد و در صورت موفقیت این طرح، توافق صلح میان آمریکا و طالبان امضا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

تردید ترامپ درباره امضای توافقنامه با طالبان

شورای امنیت ملی افغانستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش خشونت از امشب در این کشور آغاز شده و با هماهنگی نیروهای امنیتی و نیروهای آمریکایی این طرح اجرا خواهد شد.

همچنین «جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت: ساعت ۱۲:۰۰ امشب، کاهش یک هفته‌ای خشونت‌ میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان برقرار می‌شود و این کاهش تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

فیصل اضافه کرد: نیروهای امنیتی ما در این مورد آمادگی‌های لازم را در دست اجرا دارند و دولت افغانستان امیدوار است که این فرصت راه را برای آتش‌بس دایمی در افغانستان باز کند.

تاکنون مقامات آمریکایی و طالبان درباره جزئیات این طرح اظهار نظر نکردند.

پس از برگزاری ۹ دوره مذاکرات میان آمریکا و طالبان، امروز مقامات این گروه از پایان گفت‌وگوها خبر داده و اعلام کردند این توافقنامه به‌زودی امضا خواهد شد.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی از پایان مذاکرات دوحه خبر داده و اعلام کرده بودند که تا پایان ماه فوریه (۱۰ اسفند) این توافقنامه امضا خواهد شد.

ریس‌جمهور آمریکا پیش از این گفته بود در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بوده و قصد دارد به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان دهد.

ترامپ با اذعان به اینکه جنگ افغانستان هزینه سنگینی را بر عهده خانواده‌های آمریکا متحمل کرده، تاکید کرد که به به‌دنبال خروج سربازان آمریکایی از افغانستان است.

پس از آنکه ترامپ مذاکرات میان آمریکا و طالبان را در سال گذشته به‌دلیل کشته شدن یک سرباز آمریکایی در کابل متوقف کرد، طالبان اعلام کرد که جنگ تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان ادامه خواهد داشت.

به گفته روزنامه آمریکایی نیویروک تایمز، ترامپ به‌صورت مشروط توافق با طالبان را پذیرفته و در صورتی که این گروه به طرح هفت روزه کاهش خشونت‌ها بین آمریکا و طالبان د روزه کاهش خشونت پایبند باشد، این توافق نهایی شده و امضا خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    2 0
    به احتمال بسیار بالا، بزودی تعدادی از سران طالبان توسط آمریکا کشته خواهند شد و طالبان هم خواهد فهمید که توافقنامه با جنایتکاران آمریکایی یعنی فریب خود!!!
  • CA ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    1 0
    اگر طالب ها با آمریکا توافق کند یعنی اینها هم بخشی از آب نمک خوابانده ها هستند که بنظرم بعید هست. طالبان هیچ موقع با آمریکا توافق اجرا نخواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس