ماریا زاخارووا سخنگوی روسیه

وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمایت نیروی هوافضای این کشور از ارتش سوریه برای دفع حملات تروریست‌ها در ادلب، گفت ترکیه با پشتیبانی از تروریست‌ها، توافق با مسکو را نقض کرده است.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد مجدد از اظهارات تند مقامات ترکیه درباره ادلب، حمله به مواضع ارتش سوریه را نقض توافق سوچی دانست.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، زاخارووا شامگاه پنجشنبه طی نشست خبری صراحتا گفت حمایت ترکیه از شبه‌نظامیان و عناصر مسلح در ادلب و حمله به مواضع ارتش سوریه در ادلب نقض توافق آنکارا و مسکو است.

بیشتر بخوانید:

روسیه: ترکیه از اظهارات شدیداللحن در مورد ادلب سوریه اجتناب کند

وی درباره حملات اخیر تروریست‌ها به ارتش سوریه در ادلب توضیح داد:‌ «در روز بیستم فوریه (دیروز) مرکز آشتی روسیه در سوریه گزارش داد یگان‌های تروریستی حملات متعدد گسترده‌ای با استفاده از تعداد زیادی خودروی زرهی به مواضع ارتش سوریه در منطقه کاهش تنش ادلب انجام داند».

بر این اساس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به نقش ترکیه در این حملات نیز اشاره کرده و اظهار داشت: «همزمان، اقدامات عناصر مسلح مورد حمایت آتش توپخانه‌ای نیروهای ترکیه‌ای نیز قرار گرفت که به تروریست‌ها کمک کرد [خطوط] دفاعی ارتش سوریه را بشکنند».

زاخارووا همچنین درباره پاسخ مسکو به این حملات و حمایت از ارتش سوریه نیز گفت که نیروهای هوافضای روسیه برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه، حملاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که ارتش سوریه را قادر ساخت حملات را دفع کند.

وی با انتقاد از تنش‌زایی ترکیه در موضوع ادلب، افزود: «ما نگرانی شدید خود را از حمایت نیروهای ترکیه‌ای از عناصر مسلح اعلام می‌کنیم. این حادثه نشان‌دهنده نقض توافق روسیه-ترکیه در تمیز دادن معارضان مسلح از تروریست‌ها و ایجاد یک منطقه عاری از سلاح و همچنین [کاهش] خطر تحریک بیشتر درگیری در این بخش از سرزمین سوریه است».

بعد از گذشت یک ماه از موفقیت‌های ارتش سوریه در استان‌های حلب و ادلب که منجر به آزادسازی بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع شد، ترکیه به عنوان کشوری که از امضاکنندگان توافقات آستانه و سوچی در مورد سوریه بوده و حامی معارضان و گروه‌های مسلح به شمار می‌رود، برای جبران انتقاد از عدم حمایت‌های خود از معارضان به اصطلاح میانه رو، امروز در محور «نَیرب» (۳۰ کیلومتری مرکز استان ادلب) دست به عملیاتی علیه ارتش سوریه زده است.

این عملیات با گروه‌های تروریستی مسلح مانند جبهه النصره که تحت عنوان هیأت تحریر الشام فعالیت می‌کند، در این محور صورت می‌گیرد و ارتش سوریه بنا بر آخرین گزارش‌ها موفق شده حملات مشترک نظامیان ترکیه و گروه‌های تروریستی را دفع کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس