کد خبر 1045980
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
ارتش ترکیه

یک خبرگزاری ترکیه در گزارشی از اعزام تانکهای ارتش این کشور به استان هاتای در مجاورت مرز ترکیه با سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری دمیرن ترکیه گزارش داد که تانکهای ارتش این کشور از سرتاسر ترکیه به سمت استان هاتای در نزدیکی مرز این کشور با سوریه اعزام شده اند.

گزارشها حاکی از آن است که این تانکها به پایگاههای دیده بانی ترکیه در استان ادلب سوریه اعزام خواهند شد. طبق ادعای مقامات آنکارا، این پایگاههای دیده بانی طی هفته های اخیر مورد حمله ارتش سوریه قرار گرفته اند!

بیشتر بخوانید:

رد پیشنهادات ترکیه درخصوص ادلب از سوی روسیه

اردوغان: توافق برای نشست چهارجانبه ادلب وجود ندارد

ترکیه همچنین ادعا کرد که این کشور چندین نیروی نظامی خود را در حمله های مشابهی ظرف هفته های گذشته از دست داده است و در مقابل، دهها نظامی سوریه ای را کشته و تجهیزات نظامی ارتش سوریه را منهدم کرده است.

مقامات آنکارا همچنین دمشق و مسکو را متهم کردند که با انجام حملات به خاک ترکیه مفاد توافقنامه های سوچی را که هدف آن برقراری یک منطقه غیرنظامی شده در ادلب بود، نقض کرده اند.

در مقابل، مقامات روسیه نیز ترکیه را به تشدید وضعیت وخیم در ادلب و همچنین کوتاهی در عمل به تعهدات خود مندرج در توافقنامه های سوچی- از جمله تفکیک گروههای تروریستی از معارضان به اصطلاح میانه رو سوری- متهم کرد.

روسیه همچنین از ترکیه به دلیل تداوم حمایتهایش از شبه نظامیان ادلب و بالتبع آن، دائمی ساختن تعارض در منطقه انتقاد کرد. در همین ارتباط، وزارت دفاع روسیه به روز بیستم فوریه ۲۰۲۰ اشاره کرد که شبه نظامیان ادلب «جسارت این را یافتند که با حمایت توپخانه ای ارتش ترکیه به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی روستاهای قمیناس و نراب حمله کنند».

گفتنی است که با تشدید حملات شبه نظامیان محلی علیه ارتش سوریه، وضعیت در منطقه ادلب بسیار وخیم تر شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    4 0
    دیگه بمباران فرشی رو شروع کنید ، راه دیگه ای نیست ایرلن هم سوخوهاشو بفرسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس