کد خبر 1043604
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
تانک منهدم شده دیگر ترکیه

ارتش سوریه در جریان دفع حمله شدید گروه‌های تروریستی و نظامیان ترکیه به شهرکی در ادلب سوریه، صدها تن از آن‌ها را از پای در آورد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های سوریه از کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از عناصر مسلح و تروریستی در جبهه «نیرب» استان ادلب خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از خبرنگار اعزامی خود به این جبهه شامگاه پنجشنبه گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه موفق شده‌اند، هجوم سنگین گروه‌های تروریستی را که با حمایت و کمک ترکیه قصد اشغال این شهرک را داشتند، دفع کنند.

بیشتر بخوانید:

آتش سنگین ارتش سوریه علیه مواضع تروریستها در حومه لاذقیه و حلب

خبرنگار سانا گفت که به رغم شکست حملات تروریست‌ها به نیرب، رسانه‌های متعلق به آن‌ها به همراه رسانه‌های ترکیه در حال پمپاژ اخبار دروغین و تحریف واقعیت  میدانی هستند تا از این طریق بر شکست سنگین، کشته و زخمی شدن نیروهای خود سرپوش بگذارند.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی از تجهیزات نظامی متعلق به تروریست‌ها از جمله خودورهای زرهی، تانک و نفربر منهدم شده است.


تانک منهدم شده ترکیه

همزمان نیز شبکه الاخباریه سوریه که پیشروی‌های ارتش این کشور در ادلب را زنده پوشش می‌دهد، به نقل از خبرنگار نظامی خود گزارش داد که تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به شهرک نیرب شکست خورده است.

خبرنگار سوری در باره نحوه آغاز حملات امروز تروریست‌ها و ارتش ترکیه این گونه گفت: «حمله بعد از ظهر امروز در محور نیرب ادلب آغاز شد و شمار زیادی از تروریست‌ها در این حمله مشارکت داشتند».

تانک منهدم شده دیگر ترکیه

به گفته او، بیش از ۲۵۰ تروریست به همراه چند سرباز ترکیه حین پاتک ارتش سوریه در اطراف نیرب کشته شده‌اند. خبرنگار الاخباریه می‌گوید بعد از دفع حمله اول، عناصر تروریست‌ها دو بار دیگر به این شهرک یورش بردند که با مقاومت ارتش سوریه این حمله نیز ناکام ماند و نزدیک به هفتاد تن از مهاجمان تروریست کشته شده‌اند.


نیروهای سوریه در نیرب

مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان و مستقر در لندن) نیز گزارش داد که از شدت درگیری‌ها در محور نیرب کاشته شده و گروه‌های تروریستی و نیروهای ترکیه بعد از درگیری‌های شدید از نیرب عقب‌ نشسته‌ و در اطراف آن مستقر شده‌اند.

این مرکز تعداد کشته‌های طرفین را بدین گونه اعلام کرده است: ترکیه (۲ کشته و ۳ زخمی)، گروه‌های مسلح (۱۴ کشته) و ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان (۱۱ کشته).

وزارت دفاع ترکیه عصر امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای کشته شدن دو نفر و زخمی شدن پنج تن دیگر از نیروهای خود را در محور ادلب تأیید کرد و مدعی شد که این افراد در حملات هوایی سوریه کشته و زخمی شده‌اند

شهرک نیرب دو هفته پیش در جریان پیشروی‌های ارتش سوریه در ریف استان ادلب آزاد شد و عناصر تروریستی مانند هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق که شاخه سوری القاعده است) مجبور به عقب‌نشینی از این شهرک شدند.

اهمیت این شهرک در نزدیکی به شهر ادلب (مرکز استان ادلب) است و این شهرک چیزی کمتر از ۱۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی، برای عزیمت ارتش سوریه جهت آزادسازی آن حائز اهمیت است و حملات امروز گروه‌های تروریست به کمک ارتش ترکیه، به همین دلیل صورت گرفت و نیرب به عنوان دروازه‌ای برای ورود به شهر ادلب به شمار می‌رود؛ شهری که سال ۲۰۱۵ بعد از ۵ روز حملات پی در پی معارضان مسلح سقوط کرد و ارتش سوریه مجبور به عقب‌نشینی از آن شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    20 2
    به امید نابودی مغولها
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    68 2
    ان شاء الله به زودی پیروزی مقاومت حاصل بشه. عاشقان اردوغان کجایید تانک های اردوغان رو ببینید.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      15 2
      خردوغان
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      4 70
      تو اخبار بين الملل تلفات اسد رو ببين بعد ميبيني كي ميرو زده.اردوغان الكي حرف ميزنه.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    7 3
    بدجوری تو دهن خردوغان خورد خیلی لاف می زد.
  • CH ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    1 3
    شیر
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    9 1
    الله اکبر .درود بر محور مقاومت
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    3 0
    مشرق چرا نظرات رو نمیذاری؟؟ به دشمنان ایران مثل ترکیه هم حق نداریم چیزی بگیم؟؟
  • علی اصغر کریمی IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    2 0
    خداوند دلهای مسلمانان را نسبت به هم مهربان فرماید . ان شاءالله
  • امیر مهر جو IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    باید تا زوده تا نیروهای امریکایی و ناتو شرارت نکردن وارد عمل نشدن ترکیه رو ادب کنیم بسیار سخت و پشیمان کننده چون ترکه ها جیگر ندارن فقط به ناتو و امریکا امید دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس