22.jpg

گروهک های تروریستی در روزهای گذشته چند منطقه را در شرق استان ادلب به اشغال درآوردند و با پشتیبانی مستقیم دولت ترکیه از خطوط قرمز مسکو عبور کردند و جنگنده های روسی را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، روز سه شنبه (ششم اسفندماه)، همزمان با پیشروی های نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان ادلب برای پاکسازی منطقه مهم و راهبردی «جبل زاویه» ، عناصر تروریستی حملات سنگینی را در شرق استان ادلب ترتیب دادند.

به گفته یک منبع میدانی، گروهک های تروریستی حملات گسترده را با پشتیبانی کامل دولت و ارتش ترکیه از حومه جنوبی شهر ادلب با هدف اشغال شهرک مهم و راهبردی «نیرب» علیه نیروهای سوری انجام دادند.

این منبع میدانی با بیان این که گروهک های تروریستی تمام توان و قدرت خود را برای اشغال این شهرک به میدان آوردند، گفت: نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین چند ساعته برای کاهش تلفات و خسارات از شهرک «نیرب» عقب نشینی کردند.

وی از کشته و زخمی شدن دهها تن از تروریست ها در جریان اشغال شهرک نیرب خبر داد و افزود: عناصر تروریستی با وجود متحمل شدن ضربات مهلک و دادن تلفات بالا این شهرک را به اشغال درآوردند تا حدودی معادلات میدانی را در استان ادلب تغییر دهند.

به گزارش مشرق، همزمان با اشغال شهرک «نیرب»، سامانه دفاعی ارتش سوریه یک پهپاد جاسوسی ارتش ترکیه را که برای پشتیبانی از تروریست ها در آسمان شرق استان ادلب به پرواز درآمده بود را شناسایی و منهدم کردند.

عناصر گروهک های تروریستی در ادامه (روز چهارشنبه، هفتم اسفندماه) با حمایت های گسترده ارتش ترکیه به پیشروی ها در محور شمالی شهر مهم و راهبردی «سراقب» در شرق استان ادلب ادامه دادند و توانستند چند منطقه دیگر را به اشغال دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی با وجود متحمل شدن خسارات و تلفات سنگین (کشته و زخمی شدن دهها تروریست) توانستند شهرک های «آفس و الصالحیه» را از کنترل نیروهای ارتش سوریه خارج کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از نظامیان ارتش ترکیه در جریان در جریان درگیری ها و اشغال این دو شهرک زخمی شدند؛ ۲ تن از نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه در این محورها کشته شدند.

به گزارش مشرق، گروهک های تروریستی پس از اشغال شهرک های «آفس و الصالحیه»، عملیات جدیدی را با پشتیبانی گسترده ارتش ترکیه برای اشغال شهر راهبردی «سراقب» علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

تروریست ها حملات سنگین را از محور شهرک اشغال شده «نیرب» آغاز کردند و در مرحله نخست پس از درگیری های چند ساعته توانستند شهرک های «ترنبه، جوباس، سان، زکار، دادیخ، کفربطیخ و کدوره» را از کنترل نیروهای سوری خارج کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در نهایت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته از شهر مهم و راهبردی «سراقب» در شرق استان ادلب عقب نشینی کردند و این شهر به اشغال عناصر تروریستی درآمد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، گروهک های تروریستی در جریان اشغال شهر سراقب و شهرک های حومه در شرق استان ادلب دهها تن از عناصر خود را از دست دادند و متحمل ضربات مهلکی شدند.

به گزارش مشرق، چند گروه از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه به منطقه اعزام و با کمک نیروهای مستقر در منطقه در تلاش هستند عملیات را برای بازپس گیری شهر استراتژیک سراقب را از محور جنوبی و شرقی آغاز کنند.

اعزام نیروهای تازه نفس برای بازپس گیری مناطق اشغالی

همزمان با پیشروی گروهک های تروریستی و اشغال شهر سراقب، ارتش ترکیه در اقدامی که نشان دهنده اعلان جنگ رسمی علیه مسکو بود، موشک های دوش پرتاب را در اختیار تروریست ها قرار دادند تا جنگنده های روسی را هدف قرار دهند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی روز پنج شنبه (هشتم اسفند ماه) چندین مرتبه با موشک های دوش پرتاب بالگردها و جنگنده های سوری و روسی را هدف قرار دادند و همین مسئله باعث شد مسکو به صورت مستقیم به ماجراجویی های آنکار واکنش نشان دهد.

پنج شنبه شب، یگان توپخانه ارتش سوریه و جنگنده های روسی در یک عملیات دقیق که واکنش قاطع به تحرکات آنکارا بود، کاروان نظامیان ارتش ترکیه و تروریست ها را در جنوب استان ادلب به شدت هدف قرار دادند.

تلفات ارتش ترکیه

براساس اطلاعات به دست آمده، کاروان نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی در حدفاصل شهرک های «الباره و بالیون» در منطقه جبل زاویه هدف حملات هوایی و توپخانه ای قرار گرفتند و دهها تن از آنان کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ۷۸ تن از نیروهای ارتش ترکیه در جریان حملات جنگنده های روسی و توپخانه ارتش سوریه کشته و دهها تن دیگر هم زخمی شدند؛ دهها تن از تروریست ها در این حملات زخمی و به هلاکت رسیدند؛ کشته و زخمی های ارتش ترکیه به بیمارستان های استان هاتای انتقال داده شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • مهدی IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    اللهم عجّل اجل اردوغان
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      1 8
      بازم رزمندگان مقاومت نگهداری یه منطقه رو دادن به بشار ببین چه زود تسلیم شد باید خودمون به ادلب بریم و از حقانیتمون دفاع کنیم
  • US ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    من نگران "مردم" ترکیه هستم این بازی اردوغان خطرناکه. سیلی بدی توسط اردوغان به ترکیه زده خواهد شد..
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      19 4
      مثل یوگسلاوی
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    بزنید شر اردوغان خائن و نیرو هاشو بکنید، نمک به حران
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    25 31
    خوب هست اطلاعیه فرماندهی نیروهای مقاومت در سوریه را که بتازگی منتشر شده قرار دهید ، امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد و این وضعیت در ادلب و سوریه با تحول در استقرار نیروهای ترکیه در خاک سوریه منجر به عقب نشستن آنان و نهایتا پاکسازی مناطق آلوده از تروریست ها و بازگشت مردم آواره سوری به میهنشان منجر شود ، در ضمن شیوع کرونا مرز نمیشناسه ، در هوای سرد محل اردوگاههای مستقر در ترکیه کافیست که بهر دلیلی که امیدواریم پیش نیاد ، یکی آلوده شود و ناخواسته قدمی و ساعتی در بین مردم بیچاره حضور داشته باشه چه اوضاع درد آور و مشکلات مضاعف برای دولت و مردم ترکیه و سوری ها پیش خواهد آمد . دعا میکنیم آقای اردوغان و همه دولتمردان ترکیه با همراهی کشورهای ایران و روسیه هر چه زودتر با توافق خبر خوشی برای همه خاصه ملت های منطقه که قریب ده سال را در رنج و هرمان بسر برده اند داده شود و این خوشحالی و رضایت موجب صحت و برکت برای همه باشد و با این عمل سعی دشمن مسلمانان منطقه به یاس مبدل شود انشاالله
    • GB ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      13 35
      شما فعلا قم رو دریاب.
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      3 7
      همینکه به داد مسلمانان نمیرسیم عذاب الهی نازل میشه جای حاج قاسم خالیه
  • FR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    75 37
    مطمئنااگه درمقابل ترکیه شلبازی دربیارید تا دمشق اشغال خاهد کرد.تاحا لاهمواره باتظاهر بصلح دوستی بیشترازیکساله که اسیر قراردادهای منافقانه خود کرده.اخه کدوم عاقلی باور میکنه که ترکیه که عضو ناتوست باامریکا مخالفت کنه.اردوغان واقعا یکی ازالاغهای امریکاست.امیدوارم مشرق ناراحت نشه ازین حرفم
  • محمد IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    73 26
    یک رزمنده مدافع حرم ایرانی هم در حریان حمله ناجوانمردانه ترکیه شهید شده است
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    52 52
    میگن دنیا دار مکافاته روسیه بیش از 10 سال ایران رو بازی داد برای فروش اس 300 و ترکیه به روسیه نزدیک شد و اس 400 رو خرید بعدا روسها رو شوت کرد دم ترکیه گرم
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      14 9
      از روسها پست تر، ترکیه خائن و متجاوز به رهبری اردوغان است یک دیکتاتور به تمام معنا که نه به مردم خود رحم می کند نه به ملت های دیگر
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    10 27
    عجب اسکلی اند توو این کرونایی
    • بهزاد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      2 3
      بامزه بود
  • GB ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    48 32
    جهان در حال گذر از یک پیچ تاریخی است و مکر شیاطین جن و انس ره به جایی نمیبرد.. ان الله بالغ امره
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    58 38
    نتیجه تردید جنگ با ترکیه بازپس دادن تمام متصرفات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت است سوریه چیز برای از دست دادن ندارد مصلحت را کنار بگذارد وجنگ سختی را با ترکیه آغاز کند برای آینده سوریه در برابر زورگویی های ترکیه مفید است
    • وحید IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      24 24
      استاد گرامی مثل اینکه جای گرمی نشستی و داری فرمان حمله صادر میکنی؟؟؟!!!! کدام ارتش سوریه؟؟؟ دیگه رمغی برای یک جنگ تمام عیار اون هم با ارتش مجهز ترکیه باقی نمانده... 8 سال جنگ داخلی چیزی از ارتش عربی سوریه نگذاشته داداش>>..ارتش ترکیه که دیگه داعش نیست..
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    38 55
    مرگ بر ترکیه یادمان نرود اون موقع ترکیه از داعش حمایت می کردما باید با موشک ترکیه را بزنیم تا نیروهای ما را شهید نکنند
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    42 19
    بابا 33 تا سربازش کشته شدن و عکسشون هم منتشر کرد. 33 تا تابوت هم براشون تو تشییع جنازشون بود. 78 تا کشته درست نیست
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      1 2
      ۳۳ تا فقط مال حمله روسیه است نه همه درگیریها
  • NL ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    40 31
    مسکو در مقابل آنکارا معامله کرد.بیشتر از این دیر نشده نیروها به کشور بازگردن
    • بهزاد IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      5 9
      ایران هم میتونه معامله کنه. ایران و ترکیه با همکاری میتونن کل منطقه رو کنترل کنن.
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    47 33
    من نمیفهمم وقتی این خردوغان قاتل توسط روحانی به نشست سه جانبه در تهران دعوت میشه یعنی چی؟یعنی اینقدر شرافت نداره که حتی یک هشدار شدید الحن به این خردوغان بده بابت شهادت سید علی زنجانی و دیگر رزمندگان جبهه مقاومت؟تف به شرف و غیرت خائنین به خون شهدا
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    50 29
    ترکیه رو بزنید . مثل سگ بکشیدشون .
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    38 18
    با تمام قدرت جلوی ارتش ترکیه به ایستند که اگر تعلل کنند یا آتش بس ترکیه جلو می آید
  • DE ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    42 14
    اميد شما به روسيه هست؟
    • جواد IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      1 4
      امید ما به خداست
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    28 12
    قرقیسیا همینه کردا رو بیارین تو خط خودتون برید کنار
  • US ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    22 33
    این یعنی پیروزی اردوغان، چند شهید دادن؟! مگر خاک سوریه متعلق به اردوغان و ترکیه هست که شرط و شروط می گذارد؟!این عین خفت و خواری هست
  • BA ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    37 17
    ادمین جان ، ترکیه با رسانه های وابسته اش داره حملاتشو بزرگنمایی میکنه اگه بتونید یه مطلب هم برای این موضع بزارید خوبه. من چندتا کد میدم شما ته و توشو دربیارید ببینید چقد درسته: 1. رسانه های ترکی اومدن ویدیوهایی از بازیهای رایانه ای Arma و Medal of honor رو منتشر کردن و گفتن ویدیو مربوط به حمله پهباد های ترکیه ست 2. ظاهرا خود اردوغان یا یکی از مقاماتشون گفته 2000 نفر از ارتش سوریه رو کشتن که واقعا خر هم میفهمه دروغه 3. تصاویر مربوط به پانتسیر اماراتی توی لیبی رو پخش کردن به عنوان اهدام پانتسیر سوریه 4.خبر حمله با موشک بالستیک به نیرب ... موفق باشید
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      6 36
      تو از خر هم کمتری که نفهمیدی!
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    32 15
    سوریه دوباره پس می گیره اینها را
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    19 14
    دست نفوذی ها در کاره چه اونایی که با تیتر جنگ جهانی احریک کردن چ اونایی ک مواضع حزب الله را لو دادن و اونایی ک گرا دادن اردوغان بدون گرا دادن کاری نمی کنه
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    26 27
    خدایا ظلم فراگیر شده و دشمنان پرده کنار زده اند ما را یاری فرما
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    13 20
    ممنون از گزارش خوبتون. خبرگزاری های مختلف رو دیدیم ولی تقریبا هیچکدومشون مثل شما مفصل ماجرا را گزارش نکردن. خدا قبول کنه ازتون بابت این آگاهی بخشی.
    • رامین IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      0 0
      خدا چی رو قبول کنه؟ گزارش رو ؟ خداییش مردم هرروز تو ظاهر مسلمونتر ولی در باطن کافرتر میشن....
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    39 21
    تف به ذات کثیف اردوغان. چند روز دیگه میبینی چجوری مثل سگ فرار میکنن.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    29 30
    پان ترکها خود را گرگ زاده می دانند. از گرگ زاده هم جز گرگ صفتی و درندگی انتظاری نیست.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    28 21
    عجب احمقیه این اردغان
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    23 27
    بهترین دفاع حمله استچهار تا ساختمان تو ترکیه بیارن پایین بفهمند دنیا چه خبره اروپا هم استابنول را مطالبه کند وحشی های عثمانی
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    26 48
    نابود کردن اردوغان:ریشه کن شدن تروریسم در منطقه
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    27 14
    بین تمام خبرگزاری های داخلی فقط مشرق است که تعداد کشته های ترکیه را مطابق گفته های یک منبع سوری (!) 78 نفر اعلام می کند. برید تمام سایت های ایرانی و خارجی رو ببینید.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    15 32
    با قراردادن موشک های دوش پرتاب در اختیار تروریست ها قطعا روسیه برخورد نظامی سختی با نیروهای تحت حمایت ترکیه و ارتش ترکیه خواهد کرد که اردوغان مجبور به عقب نشینی خواهد شد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    39 18
    خردوخان صدام دوم است شک نکنید
  • DE ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    19 26
    انگاری راه قدس از آنکارا میگذره
    • امیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      1 0
      کاملا درسته راه قدس با ادب شدن ترکیه شروع میشه ولی عاقلانه
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    6 21
    روسها که کلا عقب نشستن و حملات هوایی متوقف شده اگر هم دست روی دست گذاشته بشه و این روند منفعلانه در مواجهه با حملات ترکیه ادامه پیدا کنه علاوه بر اینکه روحیه نیروهای عمل کننده به طور کامل تخریب میشه تمام مناطق آزاد شده دوباره از دست میره! اگه من بودم مرکز فرماندهی ژنرالهای ترک در هاتای ترکیه را که دارن صحنه نبرد علیه سوریه را مدیریت میکنن با موشکهای دقیق میزدم و نابود میکردم تا برای مدتی هم که شده تمرکز نیروی مهاجم از بین بره و دچار سردرگمی بشن تا روند پیشرویها کند و متوقف بشود و نیروها فرصت پیدا کنن خودشونو جمع جور کنن و دوباره سازماندهی بشن....در غیر اینصورت فکر کنم خودتون هم بدونید چی میشه!
    • ایرانی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      9 6
      جنگ بین مسلمان ها راه کار نیست .والا به تلفات متقابل تبدیل میشه.همه موشک دارند....بالاخره 5میلیون نفر از جمعیت 8میلیونی ادلب و حلب از دست اسد فرار کردند و 4میلیون نفر از آنها در ترکیه هستند و مرزهای ترکیه توسط پ.ک.ک.روسیه و...هم نا امن شده حق بدهیم اونا مرزهایشان آسیب پذیر شده و سوریه هم از 23 سال قبل قرارداد ادانا را امضا کر ه و مجوز دفاع و تهاجم به ترکیه در درون ادلب را داده است...موضوع پیچیده تر از آن هست که سطحی نظر دهیم.بالاخره روسیه هم از آخرین نقطه شمال جهان در مرز ترکیه و حتی در لیبی بدون اجازه دولت قانونی سراج حضور دارد و برای منافع خود میجنگد نه سوریه .سوریه زمین بازی اش هست..حتی برخی تحلیل گران روس در مورد سیاست درگیری با ترکیه در ادلب اختلاف نظر دارند.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
      4 1
      اونجا جایی نیست که بشه با موشک زد یک سنگر بتونی داخل زمین هست
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    13 2
    همه بدبختی ها و مشکلات و مصیبت های دنیا زیر سر بنیامین نتانیاهوی ننه خراب مادر به خطای تخم شیطان است این را با قاطعیت و اطمینان کامل می گویم
  • GB ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    5 3
    برهان رحمون و اسماعیل علی دو سرتیپ سوری کشته شدن.
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 10
    این اردغان الاغ خیلی شبیه سفیانیه کله کچل . صورتی سرخ، پوستی سفید و چشمانی زاغ
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    1 3
    روسیه سقوط سراقب رو رد کرده بود
  • علممدار IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 1
    امیدوارم به خدا که اردو مثل پهبادش سقط شود
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    1 1
    اردوغان کثیف جنایت کار باید ادب بشه. کشور ترکیه در حدی نیست که بخواد تو این موارد دخالت کنه چون ترکیه یه کشور معمولی هست. ولی ایران در طول تاریخ همیشه ابرقدرت بوده و هست و حتی باید جلو زیاده خواهی روسیه ام بایستیم همونطور که جلو آمریکا ایستادیم. یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس