به گزارش مشرق، سیدجواد احمدی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه مردم باید به حق و حقوق خود در خرید و یا کنسلکردن بلیت هواپیما آگاه باشند، گفت: دفاتر خدمات مسافری یا آژانسهای هواپیمایی حق ندارند به بهانه چارتر بودن یک پرواز، حق و حقوق مسافران در کنسل کردن بلیت پرواز چارتر را نپردازند.
مدیرکل دفتر خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزود: در واقع، بلیت پروازهای چارتر نیز همانند بلیتهای عادی است و ضوابط کنسلی بر آنها نیز حاکم است، این درحالی است که پروازهای چارتر، پروازهای فوقالعادهای خارج از ساعات عادی و روتین پرواز شرکتهای هواپیمایی است.
وی تصریح کرد: در این صورت، اگر مسافری اقدام به کنسل کردن بلیت چارتر خود کرد، نباید با این گفته آژانسهای هواپیمایی مواجه شود که به دلیل چارتر بودن، حتی یک ریال از بهای بلیت هم قابل بازپرداخت نیست.
احمدی گفت: با آژانسهای متخلف در این رابطه به شدت برخورد میشود و مردم نیز میتوانند مراتب تخلفات را با سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان شورای اصناف کشور در میان گذارند تا به آن رسیدگی شده و حق آنها احقاق شود.